Românii circulă cu trotinetele închiriate pe riscul lor. Zero controale, zero răspundere
Un accident provocat de o...
Conform unui nou studiu, publicat miercuri de Institutului de la Kiel pentru Economia Mondială, cel mai mare producător auto chinez BYD a primit subvenţii guvernamentale directe în valoare de cel puţin 3,4 miliarde de euro, relatează Bloomberg.
Acest sprijin a crescut sistematic în ultimii ani, de la 220 milioane de euro în 2020, la 2,1 miliarde de euro doi ani mai târziu, conform experților germani.
În plus, BYD a beneficiat şi de sprijinul oferit de producătorii locali de baterii, dar şi de reducerile acordate celor care cumpără automobilele sale, se mai precizează în acest studiu publicat într-un moment în care Uniunea Europeană investighează ajutoarele de stat incorecte de care au beneficiat producătorii chinezi de automobile electrice.
Institutul german subliniază că aproape toate companiile chineze listate au primit subvenţii guvernamentale directe, institutul menţionând în mod special sprijinul oferit pentru producătorii de turbine eoliene, panouri fotovoltaice şi fabricanţii de materiale rulant. Ajutoarele industriale din China sunt "de cel puţin trei sau patru ori" mai mari decât în ţările mari din UE şi OCDE, susţine Institutul de la Kiel pentru Economia Mondială.
Subvenţii similare cu cele acordate BYD "au permis firmelor chineze să crească rapid, să domine piaţa chineză şi au facilitat expansiunea pe pieţele din UE", susţine Institutul de la Kiel pentru Economia Mondială, care consiliază şi guvernul german.
Ministrul comerțului din China, Wang Wentao a organizat duminică, la Paris, o masă rotundă cu reprezentanții a 10 firme chineze de vehicule electrice, printre care BYD, CATL și Geely, înainte de discuțiile privind o anchetă europeană pentru a stabili dacă vehiculele electrice chineze au beneficiat de subvenții nedrepte, conform Reuters.
Wang a reiterat poziția Beijingului conform căreia producătorii chinezi de mașini electrice nu au depins de subvenții pentru a obține un avantaj competitiv, potrivit unei declarații publicate luni de Ministerul Comerțului.
"Companiile de vehicule electrice din China se bazează pe inovația tehnologică continuă, pe un sistem perfect de producție și aprovizionare și pe o concurență deplină pe piață pentru o dezvoltare rapidă, fără a se baza pe subvenții pentru a obține un avantaj competitiv", a declarat Wang.
El le-a mai spus reprezentanților europeni că guvernul chinez va sprijini în mod activ firmele pentru a le proteja drepturile și interesele legitime.
Uniunea Europeană este presată să reechilibreze relaţiile comerciale cu China pe măsură ce unele ţări membre, precum Franţa, vorbesc de o ameninţare economică de pe urma unui val de produse chineze care inundă piaţa comunitară. BYD şi alte companii din domeniu precum Nio şi Geely se extind în Europa după ce au crescut în China, unde producători occidentali, precum Tesla şi Volkswagen, pierd teren în contextul unui război agresiv al preţurilor pe segmentul automobilelor electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Un accident provocat de o...
Circulația pe Podul Prieteniei,...
Prețurile globale ale...
Donald Trump a semnat legea...
România se apropie periculos de...
Bursa închide pe minus vineri,...
Sistemul RO e-Transport a...
Andrei Badalov, în vârstă de 62...
IMM România nu este de acord cu...
Fondul Proprietatea a emis...
Românii pot investi din nou în...
Ministerul Finanțelor anunță...
Măsurile fiscale luate în regim...
Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.
Nutella s-ar putea scumpi...
Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.
Proiectele de acte normative...
Randamentele scad după haosul...
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Trump și Putin, discuție fără...