Afacere de succes. Andreea Raicu, un exemplu de cum arată un business sănătos
Andreea Raicu, probabil una...
Suedia și Finlanda s-au abținut la votul de luni al statelor membre ale Uniunii Europene privind impunerea de suprataxarea vehiculelor electrice chineze, scrie Reuters.
Uniunea Europeană impune tarife provizorii de până la 37,6% pentru vehiculele electrice importate din China, sporind tensiunile cu Beijingul în cel mai mare caz comercial al UE de până acum.
Johan Forssell, ministrul suedez pentru dezvoltare și comerț exterior, a declarat că a purtat discuții cu Comisia Europeană și cu industria auto din Suedia pentru a încerca să găsească alternative la aceste taxe.
"Dialogul continuu dintre CE și China va fi foarte important și îl vom urmări în mod activ", a spus el.
Primul vot nu este obligatoriu și va fi urmat de un vot final în urma căruia propunerea Comisiei Europene va fi adoptată, cu excepția cazului în care există o majoritate calificată împotriva acesteia.
Italia și Spania susțin taxele impuse de Uniunea Europeană pentru importurile de vehicule electrice fabricate în China, au declarat surse guvernamentale înainte de termenul limită.
Executivul UE sondează opiniile guvernelor UE în cadrul unui vot "consultativ", pe care Comisia ar trebui să îl ia în considerare atunci când va decide dacă va impune taxe pe termen de aproximativ 5 ani acestor importuri.
Comisia afirmă că votul este confidențial și că nu va dezvălui rezultatul.
Ministerul Dezvoltării din Polonia a declarat că poziția Varșoviei face încă obiectul consultărilor între ministere. Grecia nu adoptase încă o poziție vis a vis de această chestiune la ultimele consultări.
Comisia își va continua ancheta asupra marilor producători de mașini electrice din China și va stabili dacă să propună taxe definitive.
În cazul în care va impune taxe, acestea vor fi supuse unui vot obligatoriu între membrii UE și vor fi blocate dacă o majoritate calificată din 15 țări membre, reprezentând 65% din populația UE, votează împotrivă.
Perioada de aproape patru luni până atunci va permite Bruxellesului și Beijingului să negocieze o posibilă soluționare a taxelor care ar afecta producători chinezi precum BYD, Geely și SAIC și producători auto occidentali precum Tesla și BMW. Beijingul a amenințat cu represalii de amploare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Andreea Raicu, probabil una...
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...