Taxele europene pe importurile auto chineze aduc tot mai mulți mari producători în UE

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com
Un producător auto chinez se alătură marilor companii din industria auto în căutarea pentru locuri unde să își dezvolte producția, astfel încât să eschiveze taxele impuse de Bruxelles.

Firma chineză Xpeng Inc. caută o locaţie pentru a derula activităţi de producţie în Europa, alăturându-se altor producători chinezi de automobile electrice care caută o soluţie la tarifele suplimentare impuse de Bruxelles pentru automobilele electrice importate din China, prin producţia automobilelor în regiune, transmite Bloomberg.

Xpeng, partenerul chinez al grupului german Volkswagen AG, este în faza preliminară a alegerii unei locaţii din Uniunea Europeană, în cadrul unei strategii pe mai mulţi ani care vizează producţia la nivel local, a declarat marţi directorul general He Xiaopeng, într-un interviu pentru Bloomberg.

Compania chineză estimează că va construi capacităţi de producţie în zonele cu "riscuri relativ reduse cu mâna de lucru", a spus He Xiaopeng, adăugând că Xpeng intenţionează, de asemenea, să înfiinţeze un mare centru de date în Europa, în condiţiile în care o colecţie eficientă de software devine crucială pentru capabilităţile de conducere ale automobilelor inteligente.

Planurile de ansamblu ale Xpeng de a deveni o companie globală nu vor fi afectate de tarifele suplimentare anunţate de Bruxelles, a subliniat He Xiaopeng, care a recunoscut totuşi că "profiturile generate în unele ţări europene vor fi diminuate după majorarea tarifelor".

Prin derularea de activităţi de producţie în Europa, Xpeng se alătură unui număr din ce în ce mai mare de constructori chinezi de automobile electrice, precum BYD Co., Chery Automobile Co. şi Zeekr, care caută să producă în regiune pentru a diminua impactul deciziei Uniunii Europene de a majora tarifele pentru automobilele electrice importate din China, până la 36,3%.

Noile tarife europene sunt doar un aspect dintr-un război comercial global mai amplu. SUA au impus tarife de până la 100% pentru automobilele electrice importate din China, în condiţiile în care cele mai mari economii ale lumii se confruntă în ceea ce priveşte o industrie care a crescut rapid graţie subvenţiilor Beijingului.

Disputele comerciale sunt doar una dintre provocările cu care s-a confruntat Xpeng în ultimii ani. Alte provocări sunt diminuarea vânzărilor şi un război prelungit al preţurilor pe piaţa chineză. Începând din luna ianuarie şi până acum cotaţia acţiunilor Xpeng s-a redus la jumătate.

În prima jumătate a acestui an, Xpeng a livrat aproximativ 50.000 de vehicule, adică aproximativ o cincime din vânzările realizate de grupul BYD Co. într-o singură lună.

Un atu pentru Xpeng este parteneriatul său cu grupul german Volkswagen. Sute dintre angajaţii grupului german lucrează acum la sediul Xpeng din Guangzhou. Vicepreşedinţi din ambele companii se întâlnesc cel puţin odată pe săptămână, dezvăluie He Xiaopeng, adăugând că firma chineză "face toate eforturile pentru a se asigura că parteneriatul funcţionează bine".

Un exemplu al modului în care compania chineză beneficiază de pe urma colaborării cu Volkswagen are de a face cu gestionarea unor lanţuri complicate de aprovizionare. Cu ajutorul Volkswagen, Xpeng a reuşit să îşi îmbunătăţească marja operaţională până la 14% în al doilea trimestru al acestui an, de la minus 3,9% în urmă cu un an.

De asemenea, Xpeng mizează pe faptul că expertiza sa în domeniul inteligenţei artificiale şi capabilităţile de conducere asistată îi vor permite să facă progrese în Europa. Acesta este unul dintre motivele pentru care Xpeng va trebui să pună la punct un mare centru de date înainte de a introduce aceste capabilităţi în regiune, spune He Xiaopeng.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto

pixel