Telefonul antihackeri, apelat peste așteptări în doar cinci zile

Autor: Costin Spoială
Data publicării:
Numărul 1911 apelat peste așteptări
Numărul 1911 apelat peste așteptări
Un număr de 87 de alerte unice de securitate cibernetică a fost raportat către Centrul Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică - CERT-RO, la numărul unic 1911, la cinci zile după ce noul serviciu a devenit operaţional, a anunţat, miercuri, pe propria pagină de Facebook, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu.

"La numai cinci zile de la operaţionalizarea numărului unic 1911 apelabil din toate reţelele de telefonie la tarif normal, 87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate către CERT-RO, 25% dintre acestea fiind din Bucureşti. Acestea au fost semnalate de către o unitate spitalicească şi restul de persoane fizice. Practic, media zilnică de incidente unice raportate a crescut de la trei incidente/zi (înregistrate la nivelul anului 2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic", precizează Petrescu.

Conform datelor publicate de către ministru, aproximativ 30% dintre incidentele raportate sunt de tip fraude (phishing, sextortion etc.), urmate de cele cu conţinut abuziv aproximativ 14% (spam, mesaje comerciale nedorite etc.), alături de alerte privind sisteme compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate), încercări automate de spargere a parolelor, furt de informaţie, precum şi un atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).

Citește și: România, pe locul 5 la viteza internetului dar pe ultimul la digitizare

"Important de subliniat este faptul că, pe lângă asistenţa furnizată propriu-zis în soluţionarea incidentelor, informaţiile obţinute pe baza raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de tehnologie din România, precum şi o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii şi politici la nivel naţional", precizează ministrul.

Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România pot raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro.

Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop. La ora actuală, în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Factură energie electrică
Trafic auto
Call center / Foto: Freepik
Bani
Documente ANAF. Freepik.com
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Muncitori într-o fabrică de confecții / Foto: Ministerul Muncii
Clădirea Guvernului de la Kiev, lovită de dronele rusești
NASDAQ
Dunărea la Baziaș / captură video
Ședința în Parlamentul României
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Legea educației se modifică
O persoană utilizează un card bancar la un ATM / Foto: Freepik
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Sondori montează coloana de foraj la o sondă petrolieră / Foto: Arhivă

OPEC+ mișcare surpriză. Decizie privind producția de petrol

OPEC+, alianța formată din statele membre ale OPEC,...

Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
Cablu submarin de internet
Trebuie plătite taxe pentru veniturile din criptomonezi
De vină este un operator de telefonie mobilă

CNAIR anunță suspendarea temporară a emiterii rovinietelor

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii...

Donald Trump
Plaiul Unirii / Foto: Radu Tuta / Agerpres
Banca Naționala a României
Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Captură video

pixel