Tesla este pe cale să beneficieze de un tarif redus pentru mașinile construite în China și exportate în Uniunea Europeană, după ce executivul blocului comunitar a revizuit marți taxele punitive propuse pentru importurile de vehicule electrice fabricate în China.
Revizuirile fac parte din constatările preliminare emise de Comisia Europeană în cadrul celei mai importante investigații UE privind subvențiile presupuse din partea Chinei, care a provocat amenințări de represalii din partea Beijingului.
Comisia, care gestionează politica comercială a blocului, susține că tarifele propuse sunt necesare pentru a crea condiții de concurență echitabile și pentru a contracara ceea ce consideră a fi subvenții neloiale.
Comisia a stabilit un nou tarif redus de 9% pentru Tesla, mai mic decât cel de 20,8% indicat în luna iulie, și a precizat că unele companii chineze implicate în parteneriate cu producători auto din UE ar putea beneficia de tarife punitive mai mici pentru importurile de vehicule electrice fabricate în China.
Aceste tarife se adaugă la taxa standard de 10% a UE pentru importurile de mașini.
Tesla solicitase recalcularea ratei sale, pe baza subvențiilor specifice pe care le-a primit compania. Comisia a declarat marți că a verificat faptul că compania americană a primit mai puține subvenții din partea guvernului chinez comparativ cu producătorii de vehicule electrice din China, pe care Bruxellesul i-a investigat.
Comisia a afirmat că încă consideră că producția de vehicule electrice din China a beneficiat de subvenții extinse și a propus taxe finale de până la 36,3%. Aceasta este puțin mai mică decât taxa maximă provizorie de 37,6% stabilită în iulie pentru companiile care nu au cooperat cu investigația antisubvenție a UE.
Tesla a fost printre companiile clasificate ca fiind cooperante în cadrul investigației UE.
Comisia a declarat că cele trei companii analizate vor primi taxe provizorii ușor mai mici. Pentru gigantul chinez de vehicule electrice BYD 002594.SZ, rata este de 17,0%, pentru Geely GEELY.UL 19,3% și pentru SAIC 600104.SS 36,3%.
În luna iulie, Comisia a stabilit taxe provizorii între 17,4% și 37,6%. Pentru BYD 002594.SZ, rata suplimentară era de 17,4%, pentru Geely GEELY.UL 19,9% și pentru SAIC 600104.SS 37,6%.
Companiile chineze implicate în parteneriate cu producători din UE ar putea fi, de asemenea, eligibile pentru tarife mai mici, aplicabile companiei chineze în care sunt integrate, în loc să primească automat cea mai mare rată a taxei, a precizat Comisia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...
China face un pas înainte în...
A încetat din viaţă Papa Francisc.
Cristina Popescu, directorul...
Șocul comercial declanșat de...
Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...
China acuză SUA de abuz...
Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...
Cifrele săptămânii de la Bursa...
Potrivit unui studiu, circa 15%...
Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...
Preşedintele Renault,...
Un avion Boeing destinat Chinei...
Numărul locuinţelor asigurate...
Redacţia DC Business vă urează...
Grupaj de ştiri.
În noile condiții generate de războiul tarifelor,...
Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...
Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...