Toyota, demersuri pentru a cuceri piaţa din India cu vehiculele hibrid
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Toyota
Toyota
Japonezii de la Toyota Motor fac demersuri pentru a determina guvernul indian în a reduce taxele pentru vehiculele electrice cu până la o cincime, argumentând că acestea sunt mult mai puțin poluante decât mașinile pe benzină, dar nu beneficiază de un tratament politic adecvat, arată o scrisoare a companiei.

Cel mai mare producător de mașini din lume își propune să-și extindă capacitatea de producție pentru a satisface creșterea cererii pentru vehiculele hibride din India, dar guvernul premierului Narendra Modi s-a concentrat pe creșterea vânzărilor de vehicule electrice (EV), oferind companiilor milioane de dolari în stimulente pentru a construi EV-uri și baterii, scrie Reuters.

India taxează vehiculele eletrice cu doar 5%, în timp ce taxa pentru cele hibride este de până la 43%, puțin sub cele 48% impuse mașinilor pe benzină.

Toyota susține că această diferență de 5 puncte procentuale în favoarea hibrizilor față de mașinile pe benzină este "insuficientă", având în vedere emisiile reduse și consumul mai bun de carburant oferit de mașinile hibrid, conform scrisorii adresate lui Modi și think-tank-ului Niti Aayog, care joacă un rol cheie în formularea politicii.

Diferența de taxare față de mașinile pe benzină ar trebui să fie de până la 11 puncte procentuale pentru mașinile hibrid și 14 puncte alte tipuri de hibrizii, se arată în scrisoarea șefului Toyota India, Vikram Gulati.

Asta înseamnă o rată de impozitare de 37% pentru hibrid-ul standard și 34% pentru celelalte tipuri de vehicule hibrid, reduceri de până la 14% și, respectiv, 21%, potrivit calculelor Reuters.

Toyota, care a popularizat tehnologia hibridă cu modelul Prius, a fost criticată de investitori și grupuri legate de mediu pentru susținerea în continuare a hibrizilor, despre care compania spune că au mai mult sens pentru piețele în care infrastructura nu este pregătită pentru EV-uri.

Giganții indieni Tata Motors și Mahindra & Mahindra susțin vehiculele electrice, în timp ce Toyota și Honda Motor doresc sprijin pentru cele hibride.

Toyota a refuzat să comenteze scrisoarea, dar a declarat că "cea mai optimă modalitate" de a reduce emisiile de carbon este printr-un amestec de opțiuni electrice și de energie alternativă, inclusiv EV-uri și hibrid.

Toyota a început dezvoltarea EV-urilor, în timp ce susține, de asemenea, vehiculele alimentate cu hidrogen, susținând că este necesară o abordare "multipath" pentru a rezolva criza climatică.

În scrisoarea sa, Toyota solicită, de asemenea, Indiei să includă vehiculele hibride într-un program de stimulente guvernamentale care oferă reduceri cumpărătorilor, un program disponibil în prezent doar pentru vehiculelor eletrice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Ce salarii și pensii au eurodeputații

Luna viitoare românii vor merge la  urne pentru a-și...

De ce aurora boreală este pericolul suprem în era electrică

În acest sfârșit de săptămână a avut loc cea mai...

Proiect energetic important în județul Vaslui

Un alt proiect-gigant de producţie a energiei electrice...

Noi schimbări pe WhatsApp. Noutățile momentului

”Un WhatsApp tot timpul împrospătat, simplu și...

Patronul Lufthansa, dezamăgit de Boeing

Livrarea cu întârziere a avioanelor Boeing BA.N sunt...


pixel