Toyota apelează la LG pentru a recupera timpul pierdut. Investiții de miliarde

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Fabrică de mașini
Fabrică de mașini
Grupul sud-coreean va investi 3 miliarde de dolari pentru a-și spori capacitatea de producție în America.

În fiecare lună, Toyota, cel mai mare constructor auto din lume, vinde mai puțin de 1.000 de vehicule complet electrice în Statele Unite sub diferite mărci. În același timp, Tesla vinde de 55 de ori mai multe. În încercarea de a recupera decalajul de pe piața americană, Toyota a semnat un contract uriaș pentru furnizarea de baterii cu grupul sud-coreean LG Energy Solution.

Potrivit termenilor acordului, anunțat joi, compania coreeană va livra anual, începând din 2025, echivalentul a 20 de gigawați oră (GWh) de celule de baterii de tip NCMA către uzinele americane ale companiei. Aceste baterii cu litiu, care utilizează o combinație chimică bazată pe nichel, cobalt, mangan și aluminiu, echipează deja anumite modele Tesla și General Motors în Statele Unite.

Investiții în Michigan

Pentru a-și spori capacitatea de producție în America de Nord, unde are, de asemenea, acorduri de furnizare cu Hyundai, Stellantis și Honda, LG Energy Solution intenționează să investească 3 miliarde de dolari în liniile sale de asamblare a celulelor din Holland, Michigan.

Până în 2025, situl ar trebui să fie capabil să producă anual echivalentul a 40 de gigawați oră de celule de baterii. "Vom oferi soluții inovatoare de energie pentru a ajuta Toyota să treacă la vehiculele electrice cu baterii", a explicat Youngsoo Kwon, CEO al LG Energy Solution, într-un comunicat de presă.

Deocamdată, Toyota nu asamblează mașini 100% electrice în uzinele sale din SUA. Ea trebuie să importe din Asia toate SUV-urile bZ4X și Lexus RZ livrate dealerilor săi americani. Pentru a câștiga cotă de piață pe acest segment în creștere rapidă și pentru a profita de prevederile puternicului sistem american de subvenții pentru energiile cu emisii reduse de dioxid de carbon, IRA, producătorul japonez intenționează să își asambleze mașinile 100% electrice direct în uzina sa din Kentucky începând cu 2025 și să se aprovizioneze cu baterii la nivel local.

În acest caz, grupul se va putea baza fie pe celulele LG "Made in USA", fie pe livrările de la propria fabrică de baterii, aflată în prezent în construcție în Carolina de Nord. "O aprovizionare sigură, pe scară largă, cu baterii litiu-ion și o relație pe termen lung au fost esențiale pentru a sprijini planurile de creștere ale Toyota pentru BEV-uri (vehicule electrice cu baterii) în America de Nord", a declarat Tetsuo Ted Ogawa, președintele Toyota Motor North America.

Un portofoliu gigantic

Această primă alianță între producătorul auto numărul unu la nivel mondial și gigantul coreean al bateriilor ar trebui să permită Toyota să recupereze o parte uriașul decalaj înregistrat pe segmentul vehiculelor electrice.

În calitate de lider de piață în domeniul motoarelor pe benzină, de pionier în domeniul tehnologiilor hibride și de pionier în ceea ce privește modelele alimentate cu hidrogen, Toyota a neglijat mult timp soluțiile 100% electrice. Dar creșterea spectaculoasă a cererii pentru această tehnologie pe piața chineză, în Europa și în anumite regiuni din Statele Unite a obligat-o să-și revizuiască strategia.

Noul director general al grupului, Koji Sato, care lucrează încă sub conducerea fostului șef Akio Toyoda, susține acum că va putea vinde 3,5 milioane de mașini 100% electrice pe an până în 2030. Până în 2022, a vândut 24.466 de unități la nivel mondial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia

pixel