Cifra zilei: 13.481 de firme au pus lacătul pe ușă în România
Această tendință reflectă...
În timp ce raportul final privind cauza reală a incendiului de pe Fremantle Highway nu a fost încă publicat, comunitatea de transport maritim caută răspunsuri în legătură cu controversa legată de numeroasele incendii de nave din trecutul recent, în special la transportatorii de mașini și la navele de tip roro (roll-on/roll-off).
Ca răspuns, Uniunea Internațională a Asigurărilor Maritime (IUMI) a cercetat aceste afirmații și a publicat săptămâna trecută un document care încearcă să risipească temerile legate de siguranța transportului maritim al EV-urilor.
În principal, documentul se concentrează asupra a două aspecte. În primul rând, riscurile asociate transportului de vehicule electrice pe două tipuri diferite de nave - navele purtătoare de autoturisme și camioane (PCTC) și navele roro/ropax. Al doilea aspect este dacă există o probabilitate mai mare ca vehiculele electrice să ia foc decât vehiculele cu motor cu combustie internă (ICEV).
"Lucrarea noastră se bazează pe o sumă de cercetări științifice care demonstrează că incendiile la vehiculele electrice cu baterii nu sunt mai periculoase decât incendiile la vehiculele convenționale și nici nu sunt mai frecvente. Deși statisticile continuă să fie adunate, în prezent se estimează că, în general, se produc mai puține incendii la vehiculele electrice cu baterii decât la cele convenționale atunci când sunt conduse pe aceeași distanță", explică Lars Lange, secretarul general al IUMI.
Datele proiectului Lash Fire Project, finanțat de UE, au arătat, de asemenea, că există o diferență minoră între incendiile provocate de vehiculele electrice și cele provocate de vehiculele cu motoare de tip ICE. Cu toate că factori precum starea de încărcare (SoC) și ieșirea din funcțiune termică (atunci când o baterie suferă o reacție chimică instabilă) ar putea afecta creșterea și eliberarea de căldură maximă în incendiile de vehicule electrice, acest lucru nu crește căldura totală eliberată în comparație cu incendiile de vehicule cu motorină.
În plus, studiile efectuate de Institutul danez de tehnologie în domeniul incendiilor și al securității și de Asociația națională de protecție împotriva incendiilor (NFPA) din SUA au constatat că, odată declanșate, incendiile de vehicule electrice sunt alimentate în mare parte de caroseria mașinii și de piesele interioare din materiale plastice.
Cu toate acestea, provocarea legată de incendiile de vehicule electrice apare în etapa de stingere a incendiilor. O explozie termică într-o baterie litiu-ion este într-adevăr dificil de stins, cu excepția cazului în care agenții de stingere a incendiilor sunt injectați direct în baterie pentru a permite o răcire eficientă.
În acest caz, tipul de navă este, de asemenea, un factor critic în determinarea gravității incendiului provocat de vehiculele aflate la bord. De exemplu, roro-urile depozitează mașinile pe punți deschise, unde fluxul de aer face ca lupta împotriva incendiilor să fie mai dificilă. Navele Ropax (pe care sunt transportați pasageri) prezintă probleme suplimentare, cum ar fi faptul că unii pasageri doresc să își încarce vehiculele electrice la bord și posibilitatea ca la bord să fie încărcate mașini mai vechi și potențial mai puțin sigure.
Pe de altă parte, PCTC-urile tind să transporte vehicule înghesuite, lăsând puțin spațiu pentru accesul de urgență și facilitând propagarea rapidă a incendiului. De asemenea, echipele externe de stingere a incendiilor nu sunt familiarizate cu designul acestor nave și nu sunt antrenate pentru a lupta împotriva incendiilor în astfel de medii.
Având în vedere aceste aspecte, IUMI face o serie de recomandări. Cea mai importantă este detectarea și confirmarea timpurie a incendiului pentru a reduce timpul dintre detectare și intervenția pompierilor. Opțiunile, pe lângă sistemele convenționale, ar putea include camere de termoviziune și sisteme cu inteligență artificială. Sistemele de stropire ar putea fi, de asemenea, eficiente pentru stingerea incendiilor la bordul navelor roro și ropax, atât pentru incendiile de EV, cât și pentru cele de ICEV, și ar trebui instalate alături de sistemele de monitorizare video.
La nivel de politici, subcomitetul pentru sisteme și echipamente pentru nave (SSE) al OMI este programat să se reunească începând cu luna martie 2024. Comitetul va evalua caracterul adecvat al dispozitivelor de protecție împotriva incendiilor, de detectare și de stingere a incendiilor în spațiile pentru vehicule, spațiile de categorie specială și spațiile ro-ro pentru a reduce riscul de incendiu al navelor care transportă vehicule cu energie nouă.
Acesta va fi un forum important pentru ca părțile interesate din industrie să traseze procedurile de siguranță adecvate pentru transportul maritim al vehiculelor cu combustibil alternativ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...