Transportul feroviar de marfă dintre Republica Moldova și Ucraina ar putea crește în volum

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Tren marfar
Tren marfar
Acest lucru se va putea întâmpla pentru că Parlamentul din Ucraina a aprobat simplificarea procedurilor vamale pe tronsonul Giurgiulești (MLD) - Reni (UKR) - Etulia (MLD). Mai exact, mărfurile care vin de la Giurgiulești și Galați Larga (România) vor înceta să mai fie oprite pentru procedurile de frontieră și vamale în stația din Reni.

Această nouă inițiativă are ca scop accelerarea operațiunilor la punctele de trecere a frontierei feroviare Reni-Giurgiulești și Frikatsei-Etulia între Ucraina și Republica Moldova, după cum a subliniat Căile Ferate Ucrainene (UZ). Această zonă este destul de importantă pentru Ucraina, deoarece Reni, Giurgiulești și Galați sunt trei porturi de pe Dunăre pe care Ucraina le poate folosi ca alternative la porturile Odessa și la restul infrastructurii sale deteriorate.

Geografia și frontierele complică lucrurile

Principala provocare pe linia Giurgiulești-Reni-Etulia este faptul că aceasta iese din Moldova și apoi intră din nou în această țară după ce traversează pentru scurt timp sud-vestul Ucrainei, unde trebuie efectuate proceduri vamale. Această linie este singura opțiune disponibilă, deoarece nu există infrastructură feroviară de-a lungul frontierei sudice a Moldovei. În plus, tronsonul nu poate continua să circule în Ucraina, deoarece se întinde de-a lungul părții de nord-vest a lacului Kahul. Cea mai mare parte a lacului se află în Ucraina, cu excepția vârfului nord-estic, pe care calea ferată îl ocolește, obligând fiecare tren să reintre în Moldova în Etulia. Cu toate acestea, odată cu noul plan stabilit de guvernul ucrainean, unele trenuri nu vor mai fi nevoite să oprească la Reni.

Extinderea internațională a Căilor Ferate Ucrainene

Acesta nu este primul pas al Ucrainei în direcția impulsionării transportului feroviar de marfă prin sudul Moldovei. Atât Ucraina, cât și Moldova se află în procesul de integrare în Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), care a fost anunțată în octombrie 2022. Linia transfrontalieră Berezyne-Basarabeasca, de exemplu, a fost restabilită la sfârșitul lunii martie. Aceasta a făcut parte dintr-un proiect condus de UZ pentru a deschide șase puncte de trecere a frontierei feroviare și cu Polonia și România.

În plus, luna trecută, UZ a înființat Ukrainian Railways Cargo Poland, o filială internațională care va furniza servicii de transport feroviar de marfă adecvate atât pentru ecartamentul standard (1435 mm), cât și pentru cel lat (1520 mm). În ceea ce privește Polonia, trebuie menționat, de asemenea, că cele două țări au convenit în martie asupra unui sigiliu vamal pentru cerealele care vin pe calea ferată din Ucraina. Aceste sigilii urmează să fie verificate, dar nu îndepărtate, la punctele de trecere a frontierei, ceea ce duce la reducerea timpilor de așteptare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com

pixel