Afacere de succes. Andreea Raicu, un exemplu de cum arată un business sănătos
Andreea Raicu, probabil una...
Această nouă inițiativă are ca scop accelerarea operațiunilor la punctele de trecere a frontierei feroviare Reni-Giurgiulești și Frikatsei-Etulia între Ucraina și Republica Moldova, după cum a subliniat Căile Ferate Ucrainene (UZ). Această zonă este destul de importantă pentru Ucraina, deoarece Reni, Giurgiulești și Galați sunt trei porturi de pe Dunăre pe care Ucraina le poate folosi ca alternative la porturile Odessa și la restul infrastructurii sale deteriorate.
Geografia și frontierele complică lucrurile
Principala provocare pe linia Giurgiulești-Reni-Etulia este faptul că aceasta iese din Moldova și apoi intră din nou în această țară după ce traversează pentru scurt timp sud-vestul Ucrainei, unde trebuie efectuate proceduri vamale. Această linie este singura opțiune disponibilă, deoarece nu există infrastructură feroviară de-a lungul frontierei sudice a Moldovei. În plus, tronsonul nu poate continua să circule în Ucraina, deoarece se întinde de-a lungul părții de nord-vest a lacului Kahul. Cea mai mare parte a lacului se află în Ucraina, cu excepția vârfului nord-estic, pe care calea ferată îl ocolește, obligând fiecare tren să reintre în Moldova în Etulia. Cu toate acestea, odată cu noul plan stabilit de guvernul ucrainean, unele trenuri nu vor mai fi nevoite să oprească la Reni.
Extinderea internațională a Căilor Ferate Ucrainene
Acesta nu este primul pas al Ucrainei în direcția impulsionării transportului feroviar de marfă prin sudul Moldovei. Atât Ucraina, cât și Moldova se află în procesul de integrare în Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), care a fost anunțată în octombrie 2022. Linia transfrontalieră Berezyne-Basarabeasca, de exemplu, a fost restabilită la sfârșitul lunii martie. Aceasta a făcut parte dintr-un proiect condus de UZ pentru a deschide șase puncte de trecere a frontierei feroviare și cu Polonia și România.
În plus, luna trecută, UZ a înființat Ukrainian Railways Cargo Poland, o filială internațională care va furniza servicii de transport feroviar de marfă adecvate atât pentru ecartamentul standard (1435 mm), cât și pentru cel lat (1520 mm). În ceea ce privește Polonia, trebuie menționat, de asemenea, că cele două țări au convenit în martie asupra unui sigiliu vamal pentru cerealele care vin pe calea ferată din Ucraina. Aceste sigilii urmează să fie verificate, dar nu îndepărtate, la punctele de trecere a frontierei, ceea ce duce la reducerea timpilor de așteptare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Andreea Raicu, probabil una...
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...