Tranzacții care au eșuat în România. Motivele sunt diferite
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Unele se destramă chiar pe ultima sută de metri
Unele se destramă chiar pe ultima sută de metri
Piața de fuziuni și achiziții din România a avut, în 2018, o evoluție frumoasă, înregistrând câteva tranzacții remarcabile. Potrivit unui studiu Deloitte, valoarea totală a acestui segment de activitate s-a cifrat, după primele nouă luni ale anului, între 1,3 și 1,6 miliarde de euro.

Cea mai ”fertilă” perioadă a fost, conform aceluiași raport, trimestrul al treilea, cu 809 milioane de euro. Au existat însă și eșecuri. Iatâ câteva exemple:

Nu s-a ajuns la o înțelegere finală

În vară s-a anunțat că Stera Chemicals, important importator și distribuitor de materii prime pentru industria chimică din România urma să fie cumpărat de grupul Omya, înregistrat în Elveția și care se numără printre marii producători mondiali de materiale industriale

Între cele două părți a fost semnată chiar și o intenție de preluare, iar în august Consiliul Concurenței anunța, printr-un comunicat, că autorizează tranzacție în urma verificărilor efectuate.

Citește și Oficial, semnal de alarmă. Pe achiziții publice, suntem în situație de blocaj

Se pare însă că negocierile dintre Stera Chemicals, companie fondată în 1999 de omul de afaceri Alexandru Rasidescu și care anul trecut a afișat o cifră de afaceri de 117 milioane de leri, și Omya, înființată în 1884, cu venituri anuale de aproximativ 4 miliarde de dolari, nu au permis ajungerea la o înțelegere finală.

Diferență de viziuni

Avizată de Consiliul Concurenței, tranzacția prin care furnizorul român de materiale pentru industria publicitară Verla urma să fie preluat de compania franceză Antalis, lider european în distribuția de hârtie pentru birouri, ambalaje industriale și comunicare vizuală, nu a mai avut loc. Un eșec pus pe seama diferențelor de viziune privind strategia de dezvoltare dar și a politicii de personal. Operațiunea a fost evaluată la 2,6 milioane euro.

Verla, o afacere de familie creată în 1994 la Cluj-Napoca, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 36,6 milioane de lei (7,85 milioane euro), în creștere față de 34,3 milioane înregistrați în 2016 și speră ca în 2018 să atingă 9 milioane euro. Cu cei 65 de angajați ai săi, firma furnizează pentru industria de publicitate din România materila aduse din 8 țări, printre care Marea Britanie, Japonia, Germania dar și China.

Antalis, prezentă în România din 1998, este al doilea mare jucător pe piața europeană de materiale și comunicare vizuală. Compania numără 5.500 angajați în 43 de țări, iar anul trecut a avut vânzări de 2,4 miliarde euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel