Tranzacții care au eșuat în România. Motivele sunt diferite

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Unele se destramă chiar pe ultima sută de metri
Unele se destramă chiar pe ultima sută de metri
Piața de fuziuni și achiziții din România a avut, în 2018, o evoluție frumoasă, înregistrând câteva tranzacții remarcabile. Potrivit unui studiu Deloitte, valoarea totală a acestui segment de activitate s-a cifrat, după primele nouă luni ale anului, între 1,3 și 1,6 miliarde de euro.

Cea mai ”fertilă” perioadă a fost, conform aceluiași raport, trimestrul al treilea, cu 809 milioane de euro. Au existat însă și eșecuri. Iatâ câteva exemple:

Nu s-a ajuns la o înțelegere finală

În vară s-a anunțat că Stera Chemicals, important importator și distribuitor de materii prime pentru industria chimică din România urma să fie cumpărat de grupul Omya, înregistrat în Elveția și care se numără printre marii producători mondiali de materiale industriale

Între cele două părți a fost semnată chiar și o intenție de preluare, iar în august Consiliul Concurenței anunța, printr-un comunicat, că autorizează tranzacție în urma verificărilor efectuate.

Citește și Oficial, semnal de alarmă. Pe achiziții publice, suntem în situație de blocaj

Se pare însă că negocierile dintre Stera Chemicals, companie fondată în 1999 de omul de afaceri Alexandru Rasidescu și care anul trecut a afișat o cifră de afaceri de 117 milioane de leri, și Omya, înființată în 1884, cu venituri anuale de aproximativ 4 miliarde de dolari, nu au permis ajungerea la o înțelegere finală.

Diferență de viziuni

Avizată de Consiliul Concurenței, tranzacția prin care furnizorul român de materiale pentru industria publicitară Verla urma să fie preluat de compania franceză Antalis, lider european în distribuția de hârtie pentru birouri, ambalaje industriale și comunicare vizuală, nu a mai avut loc. Un eșec pus pe seama diferențelor de viziune privind strategia de dezvoltare dar și a politicii de personal. Operațiunea a fost evaluată la 2,6 milioane euro.

Verla, o afacere de familie creată în 1994 la Cluj-Napoca, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 36,6 milioane de lei (7,85 milioane euro), în creștere față de 34,3 milioane înregistrați în 2016 și speră ca în 2018 să atingă 9 milioane euro. Cu cei 65 de angajați ai săi, firma furnizează pentru industria de publicitate din România materila aduse din 8 țări, printre care Marea Britanie, Japonia, Germania dar și China.

Antalis, prezentă în România din 1998, este al doilea mare jucător pe piața europeană de materiale și comunicare vizuală. Compania numără 5.500 angajați în 43 de țări, iar anul trecut a avut vânzări de 2,4 miliarde euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath
Camioane de marfă
Rovinieta
Tanczos Barna
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
BNR: Indice ROBOR
Petrișor Peiu

Viktor Orban lansează programul "Prima casă" în Ungaria

Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.

ANAF
Sursa foto: Shutterstock
Sursă foto: Shutterstock
Grecia

Atenţionare de călătorie: Risc ridicat de incendii în Grecia

Avertizare pentru cei care şi-au programat călătorii în...

Dolari / FOTO: Freepik
Pexels.com
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro

pixel