Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Tranzitul vaselor de marfă prin Canalul Suez a scăzut cu 45% în cele două luni de când atacurile Houthi, au perturbat rutele comerciale maritime deja tensionate, potrivit agenției ONU UNCTAD, conform Reuters.
UNCTAD, Conferința Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare, care sprijină țările în curs de dezvoltare în comerțul mondial, a avertizat asupra riscurilor de creștere a inflației, a incertitudinii privind securitatea alimentară și a creșterii emisiilor de gaze cu efect de seră.
Companiile de transport maritim și-au deviat navele din Marea Roșie de când mișcarea Houthi, care controlează cea mai mare parte a zonelor populate din Yemen, a început să atace navele în ceea ce consideră a fi un sprijin pentru palestinienii din Gaza. Statele Unite și Marea Britanie au răspuns cu atacuri aeriene împotriva Houthis.
Agenția a declarat că 39% mai puține nave decât la începutul lunii decembrie au tranzitat canalul, ceea ce a dus la o scădere de 45% a tonajului de marfă.
Jan Hoffmann, șeful departamentului de logistică comercială din cadrul UNCTAD, a declarat că în prezent există trei rute comerciale globale cheie perturbate, incluzând și fluxurile de cereale și uleiuri de la invazia Rusiei în Ucraina, precum și Canalul Panama, unde nivelurile scăzute ale apei din cauza secetei au făcut ca luna trecută transportul maritim să fie în scădere cu 36% față de anul trecut și cu 62% față de acum doi ani.
"Suntem foarte îngrijorați", a declarat el în cadrul unei ședințe recente. "Vedem întârzieri, costuri mai mari, emisii mai mari de gaze cu efect de seră".
Emisiile au crescut, a spus el, deoarece navele au optat pentru rute mai lungi și, de asemenea, călătoresc mai repede pentru a compensa ocolurile.
Canalul Suez gestionează 12-15% din comerțul mondial și 25-30% din traficul de containere. În perioada 15 - 19 ianuarie, transporturile de containere prin canal au scăzut cu 82% față de începutul lunii decembrie, în timp ce în cazul GNL, scăderea a fost și mai mare.
Tarifele spot pentru containere au înregistrat cea mai mare creștere săptămânală de 500 de dolari, afectând nu doar transporturile din Asia către Europa, ci și ruta către coasta de vest a SUA. Cu toate acestea, tarifele au rămas totuși doar la jumătate din vârful atins în timpul pandemiei COVID-19.
Hoffmann a declarat că prețurile alimentelor ar putea resimți impactul, adăugând că aproximativ jumătate din creșterile înregistrate de la războiul din Ucraina s-au datorat costurilor mai mari de transport, deși ar dura ceva timp până când efectul va fi resimțit de către consumatorii finali.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...