"Raliul lui Moş Crăciun", pe Wall Street. Ce aşteptări au investitorii, la final de an
Indicii principali de pe Wall...
Publicitate
În porturile în care operează nave maritime, volumul mărfurilor încărcate și descărcate a totalizat 45,869 milioane de tone în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2024. Transportul de containere a atins 719.000 TEU, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică.
Transportul pe căi navigabile interioare a însumat 22,132 milioane de tone de mărfuri.
Scăderi și creșteri în transportul maritim și pe căi navigabile
Comparativ cu aceeași perioadă din 2023, volumul mărfurilor manipulate în porturile maritime a scăzut cu 6,8%, determinat de o reducere de 13,8% a mărfurilor încărcate. În schimb, mărfurile descărcate au înregistrat o creștere de 2,6%.
Pe căi navigabile interioare, volumul total de transport a scăzut cu 5,4%, în principal din cauza diminuării cu 16,3% a transportului internațional. Transportul național pe căi navigabile interioare a crescut cu 2,2% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Porturile și tipurile de mărfuri transportate
Porturile cu cea mai intensă activitate în transportul maritim au fost Constanța (96,8% din total) și Galați (2,1%). Principalele mărfuri transportate au fost vrac solid, cu un volum de 24,039 milioane de tone.
Cele mai mari cantități de mărfuri încărcate și descărcate au fost înregistrate în relațiile comerciale cu Turcia (7,613 milioane de tone) și Egipt (3,674 milioane de tone). Dintre statele membre UE, Spania (2,834 milioane de tone) și Grecia (1,926 milioane de tone) au fost principalii parteneri.
Mărfurile încărcate au fost dominate de produse agricole, din vânătoare și silvicultură, pește și alte produse din pescuit, reprezentând 66,7% din total. În cazul descărcărilor, cărbunele, lignitul, țițeiul și gazele naturale au avut o pondere de 31,9%.
În portul Constanța, structura mărfurilor a fost similară: produsele agricole au reprezentat 67,7% din încărcări, iar cărbunele și produsele energetice au dominat descărcările (32,8%).
Pe căi navigabile interioare, porturile Constanța (61,4%) și Galați (11,1%) au avut cele mai mari volume de mărfuri manipulate.
Transportul internațional pe căi navigabile interioare
Mărfurile transportate internațional pe căi navigabile interioare, provenind sau având destinația în state membre ale UE, au avut o pondere de 23,1%, în creștere față de 2023.
Per total, Ucraina a fost principalul partener comercial, cu un volum de 4,752 milioane de tone. Produsele agricole, din vânătoare și silvicultură, pește și alte produse din pescuit au dominat transportul internațional (43%).
În transportul național pe căi navigabile interioare, aceste produse au avut o pondere și mai mare, de 55,4%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicii principali de pe Wall...
Reuters prezintă o analiză a...
Grupul Jinjiang, contractor...
Republica Moldova se bazează pe...
Un nou proiect controversat al...
Grupaj de ştiri.
Turismul elen arată semne pozitive în 2025.
Criptomoneda este tot mai des...
Exporturile totale de gaze...
Tragedie aviatică în Kazahstan.
În noiembrie, piața neagră a...
Curs valutar, 24 decembrie 2024.
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României...
Autoritățile iraniene au ridicat o serie de interdicții.
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere, 24 decembrie.
Greva angajaților Starbucks din SUA se extinde la peste...
Ministerul Afacerilor Externe a...
Luni seara a avut loc prima...
Vladimir Putin și premierul...