Roboții livratori folosiți de Uber Eats vin în sprijinul populației îmbătrânite din Tokyo
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Roboți livratori / sursa foto: Flickr.com
Roboți livratori / sursa foto: Flickr.com
Clienții Uber Eats din Japonia își vor ridica comenzile, în curând, de la un robot autonom care va circula până la ușa lor pe străzile din Tokyo.

Uber a anunțat marți un parteneriat pe care l-a stabilit cu firma de robotică Cartken și titanul industrial japonez Mitsubishi Electric pentru a lansa roboți autonomi care vor circula pe trotuarele din Tokyo.

Aceștia vor începe să livreze comenzile în anumite zone ale metropolei începând de luna viitoare, informează CNN.

Japonia va fi prima piață internațională pe care livrarea autonomă va fi disponibilă pe platforma Uber Eats. Cu toate acestea, Japonia nu este străină de îmbrățișarea roboților asistenți în industria ospitalității, iar multe lanțuri de restaurante populare folosesc de ani de zile roboți servitori.

Roboții Model C de la Cartken vor livra mâncarea și vor circula pe trotuarele din Tokyo, iar operațiunile vor fi supravegheate de Mitsubishi Electric. Acești roboți folosesc inteligența artificială și sisteme optice pentru a naviga prin orașe.

Aceștia sunt concepuți să evite obstacolele, să cedeze trecerea pietonilor și să se oprească la semafor. Viteza roboților este aceeași cu cea a oamenilor. Roboții sunt dotați cu un compartiment conceput pentru a menține alimentele la o temperatură adecvată în timpul transportului.

Uber Eats și Cartken au încheiat primul parteneriat pentru a lansa servicii de livrare robotizate autonome în anumite zone din Miami în 2022 și au extins livrarea robotizată în Fairfax, Virginia, anul trecut.

Japonia, țara care a fost recent detronată de Germania de pe locul trei în topul economiilor mondiale, se confruntă de ani de zile cu o populație îmbătrânită și cu o forță de muncă în scădere, ceea ce a pus o presiune supradimensionată asupra infrastructurii sale logistice.

Shoji Tanaka, directorul general al Centrului de Dezvoltare a Aplicațiilor de la Mitsubishi Electric, a declarat că serviciile de livrare robotizate "sunt considerate o contramăsură eficientă pentru criza logistică care va deveni mai gravă în viitor".

Tanaka a declarat că Mitsubishi a colaborat cu Cartken pentru a "răspunde la astfel de probleme sociale".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Ahold Delhaize deschide un hub tech în București

Distribuitorul belgiano-olandez vrea să facă din...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

BNR: Câţi bani au românii în depozitele bancare

Banca Naţională a României a publicat cifrele privind...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...


pixel