Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Uniunea Europeană caută rute alternative pe uscat pentru transportul cerealelor ucrainene, după ce Rusia a ieşit din acordul privind exportul pe Marea Neagră, iar a doua zi a bombardat portul ucrainean Odesa. Potrivit corespondentului nostru la Bruxelles, în noile condiţii, România poate deveni în principala poartă de export pentru grânele ucrainene. Bogdan Isopescu relatează.
Şeful diplomaţiei europene, Josep Borrell, spune că Rusia foloseşte foamea ca pe o armă şi, ca atare, comunitatea internaţională ar trebui să reacţioneze mai puternic.
Josep Borrell: "Sute de mii de oameni vor fi privaţi de alimente de bază. Cred că este nevoie de o acţiune la nivelul Consiliului de Securitate al ONU. Nu putem doar să stăm şi să ne plângem."
Dacă lucrurile cu Rusia rămân neschimbate, România va deveni principala rută de export pentru Ucraina. Din experienţa trecută, ştim că acest lucru înseamnă blocaje în infrastructura de transport şi de depozitare, dar şi o volatilitate pe piaţa internă din cauza preţului mic al cerealelor ucrainene. Surse oficiale de la Bruxelles spun că, în aceste condiţii de presiune pentru ţara noastră, România ar putea obţine rapid fonduri europene suplimentare pentru a investi în infrastructură, începând de la punctele de graniţă, unde sunt kilometri de TIR-uri, până la drumuri sau investiţii în portul Constanţa.
Azi, ministrul român al agriculturii se întâlneşte la Varşovia cu omologi din celelalte ţări aflate în vecinătatea Ucrainei pentru a discuta situaţia creată de decizia Rusiei de a suspenda înţelegerea pentru transportul cerealelor ucrainene pe mare, transmite Rador.
Înainte de invazia rusească, declanşată în luna februarie 2022, aproximativ trei sferturi din producţia de cereale a Ucrainei era exportată spre Europa, China şi Africa, iar marea majoritate a exporturilor se realiza prin intermediul porturilor de la Marea Neagră. Comisia Europeană susţine că acest lucru s-a schimbat după invazia rusească, astfel că în prezent aproximativ 60% din exporturile de cereale ale Ucrainei se derulează prin intermediul coridoarelor de solidaritate puse la punct de UE.
Însă, majorarea exporturilor de cereale ucrainene pe cale terestră este un subiect sensibil pentru Polonia şi alte state membre UE care sunt vecine cu Ucraina, inclusiv pentru România, în condiţiile în care fermierii din aceste ţări au început să fie supuşi la presiuni odată cu majorarea importurilor de cereale ieftine din Ucraina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...