Reforma pieţei RCA este în pericol, avertizează Patronatul Operatorilor de Service Auto
Actualul proiect de Cod de...
O creştere semnificativă a importurilor de energie în Uniunea Europeană s-a înregistrat între 2021 şi 2022, atât în ceea ce priveşte valoarea medie lunară (121%), cât şi cantitatea (9%), arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat), arată Agerpres.
Totuşi, în primul trimestru din 2023, s-a consemnat o scădere a ambilor indicatori. Comparativ cu primul trimestru din 2022, a existat o scădere cu 9,2% a valorii şi cu 3% a cantităţii.
În urma invadării Ucrainei de către armata rusă, Uniunea Europeană a fost nevoită să ia anumite măsuri de sancțiune a Rusiei care a creat însă un dezechilibru pe acest plan, vorbind, mai specific, de tranzacțiile cu petrol și gaze naturale. Drept consecință, au scăzut în mod constant și importurile de petrol și gaze naturale din Rusia începând cu T2 2022.
Ulterior, Uniunea Europeană a introdus un embargou privind achiziţiile de produse petroliere rafinate din Rusia începând cu data de 5 februarie.
Cum circulă energia în prezent în UE după sancționarea Rusiei
Aceste măsuri s-au făcut simțite și în primul trimestru al anului în curs. Dacă în primul trimestru din 2022 Rusia a fost cel mai mare furnizor de uleiuri petroliere, cu o pondere de 26%, în primele trei luni din acest an ponderea Rusiei a fost de doar 3,2%, o scădere de 22,8 puncte procentuale (pp) faţă de primul trimestru din 2022. În acelaşi timp, a crescut ponderea importurilor din Norvegia (3,8 pp), Arabia Saudită (3,4 pp) şi Statele Unite (2,7 pp).
Situaţia este similară pentru gaze naturale în stare gazoasă, statele membre UE apelând la alte surse de aprovizionare. În primul trimestru din 2022 Rusia a fost cel mai mare furnizor al UE, cu o pondere de 38,8%, fiind urmată de Norvegia (38,1%), dar în primele trei luni din acest an ponderea Rusiei a scăzut cu 21,4 pp, şi a crescut cea a Norvegiei (8 pp), Algeriei (7,4 pp) şi Marii Britanii (4 pp).
Norvegia găzduiește cea mai mare fabrică de reciclare a bateriilor din lume, care, teoretic, poate procesa 12.000 de tone de acumulatori litiu-ion pe an.
În sud-estul Norvegiei, cea mai mare fabrică de reciclare de acest fel din Europa transformă bateriile de mașini electrice uzate sau defecte într-un amalgam sub formă de pulbere de nichel, mangan, cobalt, litiu și grafit. Obiectivul? Reutilizarea acestor metale esențiale pentru a fabrica baterii noi, elemente-cheie în tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Actualul proiect de Cod de...
Frederick Smith, fondatorul...
Luxemburg și Irlanda se află în...
Donald Trump a declarat că...
Platforma chineză online se...
Formula finală a pachetului de măsuri fiscale ar putea...
Grupul spaniol Inditex,...
Piatra rară Marie-Thérèse Pink...
Președintele american Donald...
Europa își securizează...
Anunţul momentului de la...
Curs valutar BNR, 20 iunie 2025.
Președintele Franței propune accelerarea lansărilor și...
Compania Google a suferit joi o înfrângere juridică...
Analistul economic Adrian...
Diferențe fiscale de peste 1,8...
Vladimir Putin urmează să...