Un dispozitiv revoluționar prezentat la Timișoara, atrage atenția specialiștilor NASA

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Puiu Câneparu, inventatorul care a atras atenția NASA
Puiu Câneparu, inventatorul care a atras atenția NASA
Un dispozitiv deosebit, care a atras şi atenţia specialiştilor NASA, numit motor antigravitaţional, este prezentat la cea de-a V-a ediţie a Salonului Internaţional de Invenţii şi Inovaţii "Traian Vuia", care se desfăşoară la Timişoara. 

Inventatorul timişorean Puiu Câneparu a declarat, pentru AGERPRES, că totul a pornit de la o idee pe cât de simplă, pe atât de ingenioasă, inspirată din scrieri ale vechii Indii: "dacă iau un corp şi-l rotesc, datorită forţei centrifuge, el îşi poate pierde din greutate. În scrierile din India veche se spune că erau nişte nave care funcţionau pe baza forţei centrifuge destul de mare încât să anuleze forţa gravitaţională". 

De mai bine de un an, ideea care nu i-a dat pace l-a făcut pe Puiu Câneparu că realizeze un dispozitiv pe care l-a adaptat mereu, până a ajuns la forma actuală a dispozitivului experimental compus dintr-un motor electric, un platou şi două piuliţe (greutăţi). 

"Dacă învârt cele două greutăţi, ele se ridică datorită forţei centrifuge. Când lumea aude de antigravitaţie, crede că este ceva fabulos, dar nu este aşa. Aplicaţia poate fi utilizată la autovehiculele electrice, care au 2.000 kg, din care jumătate sunt acumulatorii. Dacă iau aceşti acumulatori şi realizez această construcţie, mai elaborată, pe care montez acumulatorii, ei se ridică şi îşi pierd greutatea. Maşina nu va mai cântări 2.000 de kg, ci doar o mie. Asta înseamnă că îi dublezi durata de activitate cu aceiaşi acumulatori. Se mai poate utiliza la drone, dar cel mai eficient este la avioane şi la rachete", a explicat inventatorul Puiu Câneparu. 

El a detaliat că un avion care cântăreşte 300 tone, aproape jumătate este "ocupat" de combustibil. Dar dacă se pune kerosenul (combustibilul) în două incinte similare acestui prototip, dar mult mai complex, practic se anulează greutatea kerosenului, ceea ce înseamnă că durata activă de deplasare creşte cu circa 80%, iar distanţele de decolare şi aterizare se reduc. 

"Cel mai mare avantaj s-ar dovedi în aplicaţia la rachetele cosmice, care cântăresc circa 2.000 de tone, din care 80% cântăreşte combustibilul necesar ridicării în atmosferă. Dacă reuşesc să reduc greutatea, cred că se poate face o mare economie. Invenţia este brevetată de şase luni. Am luat legătura şi cu NASA, care imediat m-a contactat. Sunt interesaţi, vor mai multe amănunte", a conchis inventatorul. 

Puiu Câneparu este inginer cercetător, a lucrat zece ani la Universitatea Politehnica Timişoara, apoi la institutul ISIM Timişoara, ca director de producţie, iar acum este inspector la o firmă de profil. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Indici bursieri
Tanczos Barna, ministrul Finanțelor
Emmanuel Macron
Fotomontaj: Oana Pavelescu / DCBusiness
Elon Musk / sursa: Wikimedia Commons
Sursa: Reuters
IMagine cu rol ilustrativ / Foto: Arhivă
Foto ilustrativ: pexels.com

Volkswagen a doborât recordul la vânzările de... cârnaţi

Activităţile de bază cu automobile poate că sunt în...

Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu

Curs BNR. Leul pierde teren la început de săptămână

Banca Națională a publicat cursul leului valabil pentru...

Date BVB
O femeie alimentează mașina la o benzinărie
Marco Rubio / FOTO: Wikipedia
Premierul Mark Carney / FOTO: Wikipedia
Fabrică auto

Ford, investiție uriașă în Germania! Cu un scop declarat

Ford va injecta până la 4,4 miliarde de euro (aproape...

Titluri Tezaur / FOTO: Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor

O nouă ediție a titlurilor TEZAUR: Premieră pentru români

Dobânzile anuale aferente sunt de 6,80%, 7,50% și,...

Japonia / FOTO: Freepik
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik

Prețul petrolului, în scădere. Investitorii au cedat nervos

Prețurile petrolului au scăzut luni, pe fondul...

În gară / FOTO: Freepik

Călători despăgubiți pentru că trenurile au întârziat

Creștere semnificativă a plângerilor pasagerilor.

Exploatarea din perimetrul ZOHR
Stejara Pircan, Senior VP eMAG pentru România, Bulgaria și Ungaria
Știrile dimineții
Inquam Photos / George Calin
Tancuri Leopard 2 produse de Germania / Foto: NATO / Flickr
Terenuri / Foto: Freepik

pixel