Un inginer Tesla ia apărarea companiei într-un scandal legat de sistemul autopilot al mașinilor

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Tesla
Tesla
Un inginer Tesla a respins miercuri, în instanță, sugestia unui avocat potrivit căreia compania și-a numit funcția de asistență a șoferului "Full Self-Driving" pentru că a vrut ca oamenii să creadă că sistemul autopilor mai multe opțiuni decât în realitate.

Producătorul de vehicule electrice se apără de acuzațiile potrivit cărora funcția Autopilot a Tesla a dus la un deces. Procesul, intentat la o instanță din statul California, susține că sistemul autopilot a făcut ca mașina, Model 3, a unui client, să vireze brusc în afara carosabilului de pe o autostradă la o viteză de 105 km/h, să lovească un palmier și să izbucnească în flăcări, totul într-un interval de câteva secunde.

Accidentul din 2019 l-a ucis șofer și a rănit grav pe cei doi pasageri ai săi. Compania Tesla este acuzată că știa că sistemul autopilotul era defect atunci când a vândut mașina. Tesla neagă acuzațiile, spunând că nici măcar nu este clar dacă autopilotul era activat în momentul în care acesta a făcut accidentul.

Producătorul de vehicule electrice a testat și a lansat sistemul autopilot și alt sistem mai avansat Full Self-Driving (FSD), pe care directorul executiv Elon Musk l-a prezentat ca fiind crucial pentru viitorul companiei sale.

La acel moment, sistemul Full Self Driving îndeplinea funcții precum menținerea distanței față de un vehicul și menținerea mașinii în interiorul benzii de circulație, a declarat miercuri în instanță inginerul Tesla Eloy Rubio Blanco.

În timpul mărturiei sale, Rubio a respins o sugestie a avocatului potrivit căreia compania a ales denumirea "Full Self-Driving" deoarece spera ca publicul să creadă că vehiculele sale au mai multe funcții.

Cu toate acestea, Rubio a recunoscut, de asemenea, că vehiculele Tesla vândute în 2019 ar putea avea "defecte latente" din cauza complexității software-ului vehiculului.

El a spus că sistemul de asistență al șoferului Tesla "are o serie de limitări", motiv pentru care un șofer ar trebui să anuleze funcția în anumite cazuri. El a mărturisit că obiectele de pe stradă nu fi detectate în mod exact, ceea ce ar putea duce la compromiterea mașinii. În anumite situații, a spus el, frânarea automată ar putea fi insuficientă pentru a evita o coliziune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Transportor GNL / sursa foto: Freepik.com /@sharpiloandrey
Christine Lagarde / Foto: BCE / Flickr
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
freepik.com
Yuan vs dolar. Foto: Freepik.com
Aragaz / Foto: Freepik
Blocul din cartierul bucureștean Rahova unde a avut loc o explozie / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cupru / Foto: Freepik
Camp petrolier / Foto: Freepik
Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Gaza / Foto: Agerpres / Xinhua / Rizek Abdeljawad
Alexandru Nazare
Bursa de Valori București
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale

Crește numărul pensiilor speciale. Cât plătește statul?

Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...

Protest masiv No Kings la New York / Foto: David J Harris Jr. / Facebook
Panou fotovoltaic
Parc de baterii
S&P Global

S&P retrogradează Franța la A+ pe fondul riscurilor fiscale

S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...

Blocul unde are loc incendiul
Militari / Foto: Ministerul Apărării din Germania
Semnare contract. Foto: Pexels.com
Gaze cu efect de seră / Foto: Freepik
Blocul din Rahova unde a avut explozia din cauza unei acumulări de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

pixel