Giganții Amazon și Alibaba, în pericol. Cine îi amenință

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Un brand prea puțin cunoscut în Europa
  • Un brand prea puțin cunoscut în Europa
  • Un brand prea puțin cunoscut în Europa
Necunoscut în Europa, Jingdong Mall sau mai simplu JD.com, vine tare în urma giganților Amazon și Alibaba. Cu emblema lui ciudată, dar amuzantă, al doilea cel mai mare site de comerț online din China este o vedetă în Asia. 

Peste 500 de milioane de chinezi vizitează regulat pagina de web a Jingdong Mall, care găzduiește un număr incalculabile de obiecte, de la canapele și cosmetice, la aparate foto, articole sport, fructe proaspete și chiar crustacee. Și totul livrat rapid. Acest Amazon chinez a bulversat lumea marilor distribuitori: o creștere de 24% a cifrei de afaceri în ultimul trimestru și o intrare agresivă în topul primelor 50 companii de resort din lume.

Totul a început în 1998, când inginerul Liu Qiangdong (alias Richard Liu) și-a deschis un magazin de electronice. ”Nu, cu siguranță nu a gândit în perspectivă. Ar fi găsit altă denumire compusă din silabele numelui său și cele ale numelui partenerei lui de viață de atunci. Și a ieșit jingdong. Străinii nu-l pot pronunța”, a relatat un salariat al firmei.

Un slogan simplu

La un moment dat, proaspătul om de afaceri și-a închis toate buticurile, mutându-le pe internet. O alegere corectă pentru o Chină unde între 300 și 400 milioane de locuitori căștiga cel puțin 15.000 de euro pe an. Unii mult mai mult. Pentru a-i atrage pe site-ul lui, Liu Qiangdong a mizat pe un slogan simplu: ”Zero toleranță la falsuri”.

Spre deosebire de Alibaba

Spre deosebire de Alibaba, care pune în relație directă consumatorii și vânzătorii, JD se comportă ca un adevărat distribuitor: el cumpără produsele înainte de a le revinde. De aici și problema stocării: grupul deține peste 500 de depozite în China. ”Chinezii nu au încredere în bunurile fabricate în țara lor. Prea mult scandaluri sanitare s-au înregistrat în ultimii ani”, explică analiștii, potrivit cărora ”produsele propuse de platformă sunt ceva mai scupe, dar sunt autentice, mai sigure și majoritatea provin din import”.

Citește și De Ziua celibatarilor, au bătut recordul la vânzări 

De altfel, compania exploatează această teamă de scandal sanitar, mizând tot mai mult pe comerțul alimentar. Precum rivalul Alibaba, JD a lansat un lanț de magazine fizice pe acest segment. ”7fresh” are de toate, de la pește, la legume și fructe. Clienții pot veni să cumpere direct din rafturi sau pot comanda, livrarea efectuându-se în mai puțin de 30 de minute. Un concept pentru care este nevoie de furnizori străini permanenți.

Precum Amazon

Un concept care mizează, de asemenea, pe un obiect: telefonul mobil. Pentru a capta atenția consumatorilor atașați de smartphone-urile lor, JD s-a aliat cu Tencent, mastodontul chinez al noilor tehnologii, proprietar al WeChat, o rețea socială care numără peste un miliard de utilizatori.

Citește și Amazon a găsit o nouă sursă de venit. Un breloc și multe chei

Chinezii îl folosesc pentru orice, inclusiv pentru a plăti. La fel ca Amazon cu ”Amazon go”, JD testează inclusiv magazinele fără casieri. Numai cu telefonul mobil, care se aplică pe dispozitivul aflat la intrare. Grație unei rețele de camere amplasate în tavan și de senzori ascunși printre raioane, magazinul detectează automat produsele așezate de clienți în cărucioare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calendar fiscal
China / FOTO: Freepik

De ce anul 2025 este crucial pentru economia Chinei

2024 a fost un an marcat de o volatilitate puternică pe...

Seră / Foto: Freepik
Donald Trump
Curs valutar / Foto: DCBusiness

Curs valutar BNR, 4 martie: O zi bună pentru leu

Veşti bune de la BNR privind moneda naţională.

Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Blocul Dunărea s-a prăbușit la cutremurul din 1977
Liberty Galați
Ursula van der Leyen
Sobă pe lemne / Foto: Freepik

Când începe programul "Rabla pentru sobe"

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a semnat marţi ghidul...

Noi declarații fiscale / Foto: Freepik
Santorini / Foto: Freepik
Șantier metrou M6
Primul constructor auto care a trecut de 100 miliarde dolari
Factură energie electrică
Rainer Seele, OMV și Ahmed Al Jaber, CEO ADNOC
ANAF

Nouă declarații fiscale se depun pe 7 martie

Data de ta martie este una importantă pentru o serie de...

Foto: Mihai Ciobanu
Cipuri / sursa foto: Freepik.com
foto: Pexels.com
Thales / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup/photos?locale=ro_RO

Creşterea cheltuielilor pentru apărare umflă profitul Thales

Thales depășește așteptările: Profituri în creștere,...

Bursa de la București / FOTO: Facebook

Bursa de la București începe săptămâna cu pierderi

Scăderi pe majoritatea indicilor în prima ședință a...

Sebastian Burduja / FOTO: gov.ro
Euro - dolar / FOTO: Freepik
Centrala Nucleară de la Cernavodă
Bună dimineața!

Știrile dimineții. Informații importante la început de zi

Grupaj de știri despre ANAF, evoluția euro,...

Este pentru prima dată când Prada angajează un șef din afară

Agitație în lumea luxului. Prada a pus ochii pe Versace

O tranzacție care ar putea ajunge la 1,5 miliarde de euro.

Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

pixel