Un start-up vrea să învie o tehnologie sovietică

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Inginerul aerospațial din spatele Regent Craft dezvoltă un "seaglider" care ar putea fi clasificat ca o ambarcațiune și care ar putea să se deplaseze cu o viteză de până la 290 de km/h pe apă.

În anii 1960, inginerii sovietici au construit o combinație între un avion și o barcă, care putea zbura la câțiva metri deasupra oceanului sau a unui lac la viteze mari. Vehiculul, pe care l-au numit ekranoplan profita de o proprietate a fluxului de aer care oferă o portanță suplimentară prin împingerea. Dar au fost produse doar câteva zeci de ekranoplane - inclusiv unul supranumit Monstrul Mării Caspice - iar ideea a fost în mare parte uitată.

Billy Thalheimer este de părere că merită ca această idee să fie reluată, cel puțin atunci când ideea este combinată cu tehnologia hidrofoil, un fel de derivoare. Prin adăugarea propulsiei electrice și a acestui fel de derivoare pentru a îmbunătăți echilibrul, un ekranoplan modernizat - el îl numește hidroplanoid - poate oferi o alternativă fără emisii de carbon pentru rutele deasupra apei, cum ar fi de la New York la Boston, de la Los Angeles la San Diego sau de la Miami la Bahamas.

2. -imagine fara descriere- (ekranoplan_83427900.jpg)

Ekranoplanul sovieticilor

"Există ceva inerent nou în legătură cu un hidroplanoid", spune Thalheimer, un inginer aerospațial de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, care în 2020 a cofondat Regent Craft Inc., o companie din Rhode Island dedicată relansării ideii.

Reprezentanții companiei Regent spun că hidrofoilele - structuri asemănătoare unor aripi aflate sub corpul navei - pot rezolva limitările cu care se confruntau sovieticii, cum ar fi instabilitatea, dificultatea de a opera pe o mare agitată și vitezele mari necesare pentru decolare. Iar fără motoare cu reacție care sunt alimentate cu kerosen, aceste hidroavioane vor costa mult mai puțin decât avioanele comerciale pentru operare și întreținere.

3. -imagine fara descriere- (ekranolan-regent-1_08922800.jpg)

Regent, un acronim pentru Regional Electric Ground Effect Nautical Transport, este susținută de Peter Thiel și Mark Cuban, a numit în aprilie în consiliul său consultativ pe Dennis Muilenburg, fostul director executiv al Boeing Co. În octombrie, Regent a strâns 60 de milioane de dolari de la investitori, printre care se numără Japan Airlines, Lockheed Martin și Fondul de dezvoltare strategică al Emiratelor Arabe Unite.

4. -imagine fara descriere- (ekranolan-regent-2_13910900.jpg)

Compania spune că hidroavioanele pot fi clasificate din punct de vedere tehnic drept bărci, chiar dacă sunt proiectate să zboare la aproximativ 30 de metri deasupra apei. În consecință, în majoritatea locurilor, acestea ar intra sub incidența autorității maritime;

Billy Thalheimer spune că firma a finalizat cu succes testele unui prototip controlat de la distanță, cu o anvergură a aripilor de peste cinci metri.

5. -imagine fara descriere- (ekranolan-regent-3_66090000.jpg)

Acum se lucrează la o versiune la scară reală cu o anvergură a aripilor de 20 de metri - puțin mai mult decât un avion cu o capacitate similară - pe care intenționează să o testeze anul viitor. Regent își propune să înceapă operațiunile comerciale încă din 2025, oferind un model pentru 12 pasageri cu o autonomie de 300 km. Mai târziu, în decursul deceniului, compania își propune să introducă o versiune care va transporta până la 100 de pasageri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Foto: Freepik.com

Persoane fizice care împrumută firme. ANAF impune noi reguli

ANAF schimbă regulile pentru analiza de risc.

Foto: Freepik.com
Contabilitate / Foto: Freepik
FOTO: Freepik@wirestock
Model hibrid / sursa foto: Freepik.com
Platforma care forează în zăcământul Neptun Deep / Foto: Romgaz
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Leonadro Badea
Magazin PPC
BNR
Radu Hanga / FOTO: Facebook BVB
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Supermarket. Freepik.com

Programul de Sărbători al magazinelor Mega Image

Mega Image anunță programul magazinelor pentru perioada...

Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Centrala nucleara. Foto: Pexels.com
Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Pensionari în parc / Foto: Freepik
Summit Mercosur

Țările Mercosur regretă noua amânare a acordului cu UE

Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...


pixel