Undă verde pentru autostrada Pitești-Sibiu. Unde încep lucrările
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Camioane
Camioane
Proiectul autostrăzii București-Sibiu a primit acordul de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. ANPM a publicat pe site-ul său acordul dat pe 28 decembrie. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate acum demara licitațiile pentru sectoarele 2, 3 și 4 ale autostrăzii. Pe sectoarele 1 și 5 ar putea începe lucrările chiar în acest an.

Anunțul inițial privind punerea în dezbatere publică a acordului de mediu a fost publicat pe 18 decembrie anul trecut. Lipsa acordului de mediu a blocat până acum proiectul. Obținerea acordului de mediu până la sfârșitul anului a fost anunțată de către directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, încă din luna octombrie.

”Loturile 1 şi 5, după cum ştiţi, au fost licitate. Ele sunt în faza de evaluare. Nu pot fi comunicaţi câştigătorii încă, până când nu vom avea acord de mediu pentru întreg sectorul Sibiu - Piteşti. Este o cerinţă a Uniunii Europene de la care nu ne abatem. De asemenea, nu vom lansa sectoarele 2, 3 şi 4, până nu vom avea acordul de mediu”, spunea atunci Narcis Neaga. 

Practic, în acest an, CNAIR ar trebui să decidă care sunt câștigătorii licitațiilor de pe tronsoanele 1 și 5, să încheie contractele cu câștigătorii lor. În cazul în care procedura decurge repede, există posibilitatea ca lucările să înceapă efectiv în acest an sau la începutul anului 2020.

Citește și:

Autostrada cu 9 tunele, gata de start

Tronsoanele 2, 3 și 4 sunt cu un pas în urmă fiind foarte puțin probabil ca lucrările să demareze în acest an. În luna august, fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, spunea că autostrada ar putea fi finalizată, într-o estimare ”optimist-moderată”, în anul 2023.

Autostrada a fost împărțită în cinci tronsoane, scoase separat la licitație: Sibiu - Boiţa - Cornetu - Tigveni - Curtea de Argeş - Piteşti, iar costurile sunt estimate la 15 miliarde de lei. Autostrada va avea opt noduri rutiere, nouă tunele dintre care unul lung de 3 km și altul de 4,6 km, 71 de poduri și 58 de viaducte. Numărul mare de poduri și viaducte este impus de transeul sinuos prin munți al autostrăzii.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...


pixel