Undă verde pentru autostrada Pitești-Sibiu. Unde încep lucrările

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Camioane
Camioane
Proiectul autostrăzii București-Sibiu a primit acordul de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. ANPM a publicat pe site-ul său acordul dat pe 28 decembrie. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate acum demara licitațiile pentru sectoarele 2, 3 și 4 ale autostrăzii. Pe sectoarele 1 și 5 ar putea începe lucrările chiar în acest an.

Anunțul inițial privind punerea în dezbatere publică a acordului de mediu a fost publicat pe 18 decembrie anul trecut. Lipsa acordului de mediu a blocat până acum proiectul. Obținerea acordului de mediu până la sfârșitul anului a fost anunțată de către directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, încă din luna octombrie.

”Loturile 1 şi 5, după cum ştiţi, au fost licitate. Ele sunt în faza de evaluare. Nu pot fi comunicaţi câştigătorii încă, până când nu vom avea acord de mediu pentru întreg sectorul Sibiu - Piteşti. Este o cerinţă a Uniunii Europene de la care nu ne abatem. De asemenea, nu vom lansa sectoarele 2, 3 şi 4, până nu vom avea acordul de mediu”, spunea atunci Narcis Neaga. 

Practic, în acest an, CNAIR ar trebui să decidă care sunt câștigătorii licitațiilor de pe tronsoanele 1 și 5, să încheie contractele cu câștigătorii lor. În cazul în care procedura decurge repede, există posibilitatea ca lucările să înceapă efectiv în acest an sau la începutul anului 2020.

Citește și:

Autostrada cu 9 tunele, gata de start

Tronsoanele 2, 3 și 4 sunt cu un pas în urmă fiind foarte puțin probabil ca lucrările să demareze în acest an. În luna august, fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, spunea că autostrada ar putea fi finalizată, într-o estimare ”optimist-moderată”, în anul 2023.

Autostrada a fost împărțită în cinci tronsoane, scoase separat la licitație: Sibiu - Boiţa - Cornetu - Tigveni - Curtea de Argeş - Piteşti, iar costurile sunt estimate la 15 miliarde de lei. Autostrada va avea opt noduri rutiere, nouă tunele dintre care unul lung de 3 km și altul de 4,6 km, 71 de poduri și 58 de viaducte. Numărul mare de poduri și viaducte este impus de transeul sinuos prin munți al autostrăzii.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CEC Bank
Gaze
Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Muncitori
Tichete de valoare
Cumparaturi online. Foto: Pexels.com
Calcule
Bani
Dumitru Chisăliță / Foto: Agerpres
Pistol. Foto: Freepik.com
Birou firma. Foto: Freepik.com
Euro digital. Sursa: Freepik.com
Drujba. Foto: Freepik.com

IKEA cumpără 24.000 de hectare de pădure

IKEA își extinde „pădurea” în Europa: achiziție uriașă...

Glob de ciocolata. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan / Foto: George Călin / Inquam Photos
Bani / Foto: DCBusiness

Mecanism nou pentru proiectele suspendate din PNRR

Guvernul lansează în dezbatere un proiect de OUG care...

Tineri așteaptă trenul într-o gară / Foto: Freepik
Sam Altman, CEO Open AI
Metale rare
Sistemul Arrow 3 / Foto: Israel Aerospace Industries
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Mega Image își consolidează prezența în județul Vrancea
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Factură energie electrică
foto: pexels.com
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik

pixel