Undă verde pentru autostrada Pitești-Sibiu. Unde încep lucrările

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Camioane
Camioane
Proiectul autostrăzii București-Sibiu a primit acordul de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. ANPM a publicat pe site-ul său acordul dat pe 28 decembrie. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate acum demara licitațiile pentru sectoarele 2, 3 și 4 ale autostrăzii. Pe sectoarele 1 și 5 ar putea începe lucrările chiar în acest an.

Anunțul inițial privind punerea în dezbatere publică a acordului de mediu a fost publicat pe 18 decembrie anul trecut. Lipsa acordului de mediu a blocat până acum proiectul. Obținerea acordului de mediu până la sfârșitul anului a fost anunțată de către directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, încă din luna octombrie.

”Loturile 1 şi 5, după cum ştiţi, au fost licitate. Ele sunt în faza de evaluare. Nu pot fi comunicaţi câştigătorii încă, până când nu vom avea acord de mediu pentru întreg sectorul Sibiu - Piteşti. Este o cerinţă a Uniunii Europene de la care nu ne abatem. De asemenea, nu vom lansa sectoarele 2, 3 şi 4, până nu vom avea acordul de mediu”, spunea atunci Narcis Neaga. 

Practic, în acest an, CNAIR ar trebui să decidă care sunt câștigătorii licitațiilor de pe tronsoanele 1 și 5, să încheie contractele cu câștigătorii lor. În cazul în care procedura decurge repede, există posibilitatea ca lucările să înceapă efectiv în acest an sau la începutul anului 2020.

Citește și:

Autostrada cu 9 tunele, gata de start

Tronsoanele 2, 3 și 4 sunt cu un pas în urmă fiind foarte puțin probabil ca lucrările să demareze în acest an. În luna august, fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, spunea că autostrada ar putea fi finalizată, într-o estimare ”optimist-moderată”, în anul 2023.

Autostrada a fost împărțită în cinci tronsoane, scoase separat la licitație: Sibiu - Boiţa - Cornetu - Tigveni - Curtea de Argeş - Piteşti, iar costurile sunt estimate la 15 miliarde de lei. Autostrada va avea opt noduri rutiere, nouă tunele dintre care unul lung de 3 km și altul de 4,6 km, 71 de poduri și 58 de viaducte. Numărul mare de poduri și viaducte este impus de transeul sinuos prin munți al autostrăzii.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Donald Trump vorbește la telefon
nicusor dan - FOTO: Agerpres
migratie - FOTO: Freepik@ruslan23-02
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu

pixel