Unele companii, iritate de strategiile de testare ale Google și Microsoft pentru inteligența artificială
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mari companii sunt nemulțumite de Google și Microsoft
Mari companii sunt nemulțumite de Google și Microsoft
Google și Microsoft inserează reclame în experimentele de inteligență artificială fără a oferi opțiunea de a renunța la participare, o abordare care a deranjat deja unele branduri și riscă să provoace și mai multe reacții din partea industriei, au declarat pentru Reuters cumpărătorii de publicitate.

Cei doi giganți tehnologici se întrec în a-și moderniza motoarele de căutare cu inteligență artificială care poate produce răspunsuri scrise la interogări deschise. Acest proces va bulversa modul în care agenții de publicitate ajung la consumatori prin intermediul anunțurilor pe rezultatele căutărilor, o piață care se estimează că va crește cu 10% până la 286 de miliarde de dolari în acest an, potrivit firmei de cercetare MAGNA.

Microsoft testează reclamele în chatbotul Bing AI, care a început să fie lansat pentru utilizatori în februarie, prin relocarea unor reclame tradiționale de căutare și inserarea lor în răspunsurile AI, a declarat compania.

Într-un interviu acordat în luna mai, directorul general de anunțuri al Google, Jerry Dischler, a declarat că firma de tehnologie va folosi, de asemenea, anunțurile de căutare existente pentru a experimenta plasarea de anunțuri în cadrul instantaneelor de căutare AI, o funcție de testare timpurie numită Search Generative Experience, care a devenit disponibilă pentru prima dată luna trecută. Google a precizat că, în prezent, agenții de publicitate nu au posibilitatea de a renunța la acest test.

Ambele companii au declarat că se află în primele etape de testare a anunțurilor în cadrul funcțiilor de inteligență artificială generativă și că lucrează în mod activ cu agenții de publicitate și le solicită feedback-ul.

Unii agenți de publicitate se tem de faptul că bugetele lor de marketing sunt cheltuite pe funcții care sunt disponibile pentru un număr limitat de utilizatori, au declarat cumpărătorii de publicitate. De obicei, agenții de publicitate doresc, de asemenea, să dețină controlul asupra locului în care apar anunțurile lor online și sunt precauți în privința apariției alături de conținut nepotrivit sau nepotrivit.

Microsoft și Google au declarat că barierele de protecție existente pe motoarele lor de căutare, inclusiv listele de cuvinte cheie blocate pentru a împiedica apariția reclamelor la acele interogări, se vor aplica și funcțiilor lor de căutare AI.

Cele două companii au investit miliarde de dolari în inteligența artificială generativă, ceea ce face crucială obținerea de venituri din această tehnologie. Aceasta a inclus investiții în alte companii de AI, cum ar fi pariul de miliarde de dolari al Microsoft pe OpenAI, creatorul popularului ChatGPT, și participația de 400 de milioane de dolari a Google în Anthropic, un concurent al OpenAI.

Cutia pandorei

Testarea unor noi plasamente publicitare fără a obține consimțământul mărcilor este o practică îngrijorătoare pentru agenții de publicitate, a declarat Jason Lee, vicepreședinte executiv al brand safety la Horizon Media, o agenție media care a lucrat cu mărci precum asigurătorul GEICO și berea Corona. Un alt cumpărător de reclame de la o agenție de publicitate importantă a declarat, de asemenea, că practica nu este considerată standard în industrie.

Ca răspuns la această manevră, mai mulți advertiseri mari și-au retras temporar cheltuielile publicitare de la Microsoft, potrivit unui cumpărător de publicitate citat de Reuters. Printre aceștia se numără compania Wells Fargo care continuă să își țină o parte din bugetul publicitar departe de Microsoft.

Într-un interviu, Lynne Kjolso, vicepreședintele Microsoft pentru parteneri globali și retail media, a declarat că scopul companiei este de a face introducerea noilor formate de anunțuri Bing cât mai "transparentă" pentru agenții de publicitate, fără a le da mai mult de muncă.

Microsoft a lansat recent reclame pentru hoteluri în chatbotul Bing și lucrează la introducerea de reclame pentru alte industrii, cum ar fi cea imobiliară.

Îngrijorările din partea agenților de publicitate se înscriu, de asemenea, într-o tensiune mai mare, deoarece platformele tehnologice oferă din ce în ce mai multe soluții de inteligență artificială care ar putea produce rezultate mai bune pentru agenții de publicitate, dar care le cer să renunțe la un anumit nivel de control asupra anunțurilor lor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Curs valutar BNR. Una caldă, alta rece pentru leu

Curs valutar BNR, 23 aprilie 2023.

Cum cad românii victime ale fraudelor online. Raport Revolut

Revolut prezintă primul său raport global despre...

Tranzacţie pe piaţa românească de software

Adnumus intermediază cu succes achiziția de către Eleco...

Comic Con Romexpo 2024. Explozia culturii "Pop&Geek"

Comic Con București 2024 a fost un eveniment dedicat...

Modificare a Codului Muncii, în Senat. Schimbările propuse

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Proiect pentru creşterea contribuţiei la Pilonul II

A fost depusă la Senat o propunere legislativă privind...

Cine se află în spatele mărcii de pantofi Jacques Solovière?

Jacques Soloviere. Un nume care te duce cu gândul la un...

Legea ANL a suferit schimbări majore

Legea ANL a fost recent modificată substanțial.

Ora adevărului pentru patru din cei Șapte Magnifici

Tesla, Meta, Microsoft și Alphabet își vor publica,...

Rețeaua energetică a Ucrainei, mutilată

Sectorul energetic ucrainean a fost extrem de afectat în...


pixel