Val de vacanțe anulate. La ce concedii au renunțat românii

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Romanii nu mai merg in vacante
Romanii nu mai merg in vacante
Vacanţele de primăvară şi de Paşte se află în topul celor mai numeroase anulări şi amânări din partea turiştilor, în timp ce căutările pentru sejururi au scăzut cu peste o treime (35%) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată o analiză realizată de un turoperator ce activează pe piaţa din România.

"Aproximativ 75 de vacanţe au fost anulate, în timp ce de trei ori mai multe au fost amânate. De asemenea, în această perioadă căutările de pachete turistice pe site-ul turoperatorului au scăzut cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut. Din cauza pandemiei de coronavirus, cele mai afectate destinaţii sunt, aşa cum era de aşteptat, cele din Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) şi din Vestul Europei (Italia, Spania, Franţa).Turiştii români care aveau deja cumpărate pachete turistice (city break-uri, circuite sau sejururi) cu plecare în perioada martie-aprilie au solicitat turoperatorului anularea acestora. Acolo unde amânarea plecării nu a fost posibilă (în 5% dintre cazuri), vacanţele au fost anulate. În cazul pachetelor estivale, planificate în perioada iunie - septembrie 2020, nu au existat încă solicitări de anulare, ci doar întrebări referitoare la situaţia actuală şi cum se preconizează a se proceda pe viitor", se menţionează într-un comunicat de presă al Cocktail Holidays.

Potrivit sursei citate, cele mai afectate sunt plecările din această perioadă şi programele de Paşte, care sunt în mare parte anulate.

"În ceea ce priveşte vacanţele estivale, puţini turişti au ales să se intereseze de condiţiile de anulare în acest moment, majoritatea sunând şi informându-se despre situaţia acestor vacanţe early booking pe care le-au rezervat. Pachetele noastre au o politică de anulare destul de permisivă, pornind de la 20% la sejururi şi penalităţile cresc doar cu a 30-a zi înainte de data plecării. Astfel, turiştii noştri au înţeles că este mai bine să mai aştepte înainte de a lua decizia de anulare", explică Dan Goicea, director general al turoperatorului.

Pe segmentul destinaţiilor interne, cererile de vacanţe rămân la fel de scăzute ca şi în cazul celor externe.

"Şi pe destinaţiile interne cererile sunt la fel de scăzute ca şi pe outgoing. Deşi au bugete de călătorie, turiştii aşteaptă să vadă cum va escalada pandemia. Este o perioadă foarte dificilă pentru turism, industrie în care lucrează sute de mii de oameni şi, probabil, cea mai afectată de actuala situaţie. Menţinerea personalului angajat este foarte importantă pentru noi şi avem nevoie de o serie de măsuri de ajutor din partea statului, cele mai importante fiind amânarea pentru 4 sau 6 luni a taxelor pe salarii, amânarea sau chiar micşorarea unor taxe şi impozite (TVA, taxe locale), relaxarea politicilor de finanţare a băncilor (stabilirea unor noi indicatori pentru acordarea creditelor, comisioane mai reduse) şi, după ce pandemia va trece, ajutor din partea statului pentru a impulsiona creşterea turismului", susţine Goicea.

Sfârșitul epidemiei de covid-19. Condițiile formulate de cercetători

În această perioadă, turoperatorul a decis să pună la dispoziţia clienţilor consultanţi de turism, pentru a le răspune în timp real la întrebări generale despre pachetele, zborurile sau cazările pe care le-au achiziţionat, indiferent dacă sunt sau nu clienţi ai agenţiei. Prin urmare, a demarat campania "Tu întreabă, Cocktail îţi răspune", a creat o pagină în site, iar turiştii sunt îndemnaţi să pună întrebări privind vacanţa lor.

Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 13 ani, dar compania care îl deţine, Prompt Service Travel Company, a fost deschisă încă din 1993. Agenţia şi-a început activitatea oferind turiştilor vacanţe cu zboruri charter în Grecia - Creta, în prezent operând peste 25 de destinaţii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa.

Anual, Cocktail Holidays organizează circuite culturale, istorice sau tematice, dar şi vacanţe în destinaţii exotice precum Sri Lanka, Thailanda, Cuba. Anul trecut, touroperatorul a deservit peste 35.000 de turişti şi a înregistrat o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ultima ședință a cabinetului Ciolacu
Damen Shipyars
PPentrolier / Foto: Freepik
Mintia
Vodca Stolichnaya

Vodca Stolichnaya, victima colaterală a lui Putin

Compania Stoli Vodka, cunoscută anterior sub numele de...

Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Arbore de cacao / Foto: Alliance of Bioversity International and CIAT / Flickr

Criza globală la cacao: prețurile s-au triplat în 2024

Contractele futures la cacao au depășit pragul de 12.000...

Scuterul care avea montat pe el sxplozibilul / Foto: Captură video
Foto: Oana Pavelescu
Marcel Ciolacu
Parlament
Foto: Pexels.com

Lovitură în Marea Britanie pentru fraţii Tate

Poliția britanică poate confisca aproape 2,7 milioane de...

foto ilustrativ: pexels.com
Șantier / Foto: Freepik
foto: pexels.com
SUA vs China
Partidele pro-europene în timpul negocierilor / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Foto: Pexels.com
Burnout / Foto: Freepik
Tractor / Foto: Freepik
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații la începutul zilei

Astăzi vă aducem în atenție cele mai importante știri...

Atentat
Bursa de Valori București

O nouă zi de scădere pe Bursa de la București

Bursa de la Bucureşti a închis în scădere şedinţa de...

Chevron Kazakhstan

pixel