Val de vacanțe anulate. La ce concedii au renunțat românii

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Romanii nu mai merg in vacante
Romanii nu mai merg in vacante
Vacanţele de primăvară şi de Paşte se află în topul celor mai numeroase anulări şi amânări din partea turiştilor, în timp ce căutările pentru sejururi au scăzut cu peste o treime (35%) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată o analiză realizată de un turoperator ce activează pe piaţa din România.

"Aproximativ 75 de vacanţe au fost anulate, în timp ce de trei ori mai multe au fost amânate. De asemenea, în această perioadă căutările de pachete turistice pe site-ul turoperatorului au scăzut cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut. Din cauza pandemiei de coronavirus, cele mai afectate destinaţii sunt, aşa cum era de aşteptat, cele din Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) şi din Vestul Europei (Italia, Spania, Franţa).Turiştii români care aveau deja cumpărate pachete turistice (city break-uri, circuite sau sejururi) cu plecare în perioada martie-aprilie au solicitat turoperatorului anularea acestora. Acolo unde amânarea plecării nu a fost posibilă (în 5% dintre cazuri), vacanţele au fost anulate. În cazul pachetelor estivale, planificate în perioada iunie - septembrie 2020, nu au existat încă solicitări de anulare, ci doar întrebări referitoare la situaţia actuală şi cum se preconizează a se proceda pe viitor", se menţionează într-un comunicat de presă al Cocktail Holidays.

Potrivit sursei citate, cele mai afectate sunt plecările din această perioadă şi programele de Paşte, care sunt în mare parte anulate.

"În ceea ce priveşte vacanţele estivale, puţini turişti au ales să se intereseze de condiţiile de anulare în acest moment, majoritatea sunând şi informându-se despre situaţia acestor vacanţe early booking pe care le-au rezervat. Pachetele noastre au o politică de anulare destul de permisivă, pornind de la 20% la sejururi şi penalităţile cresc doar cu a 30-a zi înainte de data plecării. Astfel, turiştii noştri au înţeles că este mai bine să mai aştepte înainte de a lua decizia de anulare", explică Dan Goicea, director general al turoperatorului.

Pe segmentul destinaţiilor interne, cererile de vacanţe rămân la fel de scăzute ca şi în cazul celor externe.

"Şi pe destinaţiile interne cererile sunt la fel de scăzute ca şi pe outgoing. Deşi au bugete de călătorie, turiştii aşteaptă să vadă cum va escalada pandemia. Este o perioadă foarte dificilă pentru turism, industrie în care lucrează sute de mii de oameni şi, probabil, cea mai afectată de actuala situaţie. Menţinerea personalului angajat este foarte importantă pentru noi şi avem nevoie de o serie de măsuri de ajutor din partea statului, cele mai importante fiind amânarea pentru 4 sau 6 luni a taxelor pe salarii, amânarea sau chiar micşorarea unor taxe şi impozite (TVA, taxe locale), relaxarea politicilor de finanţare a băncilor (stabilirea unor noi indicatori pentru acordarea creditelor, comisioane mai reduse) şi, după ce pandemia va trece, ajutor din partea statului pentru a impulsiona creşterea turismului", susţine Goicea.

Sfârșitul epidemiei de covid-19. Condițiile formulate de cercetători

În această perioadă, turoperatorul a decis să pună la dispoziţia clienţilor consultanţi de turism, pentru a le răspune în timp real la întrebări generale despre pachetele, zborurile sau cazările pe care le-au achiziţionat, indiferent dacă sunt sau nu clienţi ai agenţiei. Prin urmare, a demarat campania "Tu întreabă, Cocktail îţi răspune", a creat o pagină în site, iar turiştii sunt îndemnaţi să pună întrebări privind vacanţa lor.

Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 13 ani, dar compania care îl deţine, Prompt Service Travel Company, a fost deschisă încă din 1993. Agenţia şi-a început activitatea oferind turiştilor vacanţe cu zboruri charter în Grecia - Creta, în prezent operând peste 25 de destinaţii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa.

Anual, Cocktail Holidays organizează circuite culturale, istorice sau tematice, dar şi vacanţe în destinaţii exotice precum Sri Lanka, Thailanda, Cuba. Anul trecut, touroperatorul a deservit peste 35.000 de turişti şi a înregistrat o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Benzinarie / Foto: Freepik
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Labubu
Bursa / sursa foto: Pexels.com

Cea mai mare agenție de turism se listează pe BVB

Christian Tour, cea mai mare agenție de turism din...

CCR nu a stabilit încă o dată la care va discuta sesizarea

Decizia CCR care aruncă în aer reguli fiscale

Curtea Constituțională a României a emis Decizia nr....

Consiliul Consurenței / Foto: DCBusiness
Fermier într-un lan de floarea soarelui / Foto: Freepik
Dosare de pensii
Bogdan Cârpăveche, Director PwC România
BVB
UE - Rusia. Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Numără dolari / FOTO: Freepik
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Aur vs Bitcoin / FOTO: Freepik
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Tichet pentru energie
Freepik.com
Generalul Alexus Grynkewich și șeful NATO, Mark Rutte
PLan cadastral / Foto: Freepik

Vești bune: unele acte cadastrale se obțin gratuit

ANCPI a modificat tarifele serviciilor cadastrale și...

Dolari și aur / Foto: Freepik
Coadă la benzină / Foto: X.com
WDS24 MARSS Interceptor MR

pixel