Valoarea de piață a companiei Xiaomi a urcat cu 16%
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Xiaomi SU7
Xiaomi SU7
Acţiunile Xiaomi au crescut marţi cu până la 16%, după ce săptămâna trecută producătorul chinez de smartphone-uri a lansat primul său automobil electric, care a generat un interes crescut în rândul cumpărătorilor, deşi o firmă de brokeraj a calculat că Xiaomi va pierde aproximativ 10.000 de dolari la fiecare automobil electric pe care îl va vinde în acest an, transmite Reuters.

În prima zi de la reluarea tranzacţiilor bursiere, după lansarea automobilului electric SU7, capitalizarea de piaţă a Xiaomi a crescut cu aproximativ 7,6 miliarde de dolari.

Joia trecută, Xiaomi a prezentat modelul SU7 care costă 215.900 de yuani (29.900 de dolari) în varianta de bază şi poate ajunge până la 299.900 de yuani pentru modelul SU7 Max. Xiaomi i-a avertizat deja pe potenţialii cumpărători ai sedanului SU7 că au de aşteptat între patru şi şapte luni până când vor intra în posesia automobilului, o dovadă a interesului puternic generat în rândul cumpărătorilor. Vineri, compania chineză a informat că a primit 88.898 de precomenzi pentru automobilul său electric, în primele 24 de ore de la lansare.

Deşi Xiaomi a recunoscut că se aşteaptă să înregistreze pierderi operaţionale de pe urma modelului SU7, unii analişti au avertizat că va fi vorba de pierderi substanţiale.

"Ne menţinem estimările prudente că, în cele din urmă, toată lumea va înregistra pierderi pe segmentul de preţ cuprins între 200.000 şi 300.000 de yuani (27.649 până la 41.474 dolari)", au estimat analiştii de la Citi Research într-un raport publicat marţi. Plecând de la ipoteza unui volum de vânzări de 60.000 de unităţi în acest an, Citi estimează că modelul electric SU7 ar urma să provoace Xiaomi pierderi nete de 4,1 miliarde de yuani (566 milioane de dolari), o medie de 68.000 de yuani (9.400 de dolari) pentru fiecare automobil.

Odată cu lansarea modelului SU7, alţi producători chinezi de automobile electrice cu modele similare au anunţat reduceri de preţuri şi subvenţii. Analiştii de la Citi au calculat că, în 2024, pe segmentul automobilelor electrice cu preţuri cuprinse între 200.000 şi 300.000 de yuani, vor exista nu mai puţin de 240 de modele care vor concura între ele pentru vânzări, adică o creştere de aproape 20% comparativ cu situaţia din 2023.

În paralel, piaţa globală a automobilelor electrice, odată un sector cu o creştere explozivă cu oportunităţi de subvenţii importante, a devenit una extrem de competitivă. Tesla şi BYD Co. domină piaţa din China, cea mai mare la nivel mondial, şi în prezent s-au angajat într-un război al preţurilor care pune presiuni asupra jucătorilor mai mici. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

Ahold Delhaize deschide un hub tech în București

Distribuitorul belgiano-olandez vrea să facă din...

BNR: Câţi bani au românii în depozitele bancare

Banca Naţională a României a publicat cifrele privind...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel