Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
În prima zi de la reluarea tranzacţiilor bursiere, după lansarea automobilului electric SU7, capitalizarea de piaţă a Xiaomi a crescut cu aproximativ 7,6 miliarde de dolari.
Joia trecută, Xiaomi a prezentat modelul SU7 care costă 215.900 de yuani (29.900 de dolari) în varianta de bază şi poate ajunge până la 299.900 de yuani pentru modelul SU7 Max. Xiaomi i-a avertizat deja pe potenţialii cumpărători ai sedanului SU7 că au de aşteptat între patru şi şapte luni până când vor intra în posesia automobilului, o dovadă a interesului puternic generat în rândul cumpărătorilor. Vineri, compania chineză a informat că a primit 88.898 de precomenzi pentru automobilul său electric, în primele 24 de ore de la lansare.
Deşi Xiaomi a recunoscut că se aşteaptă să înregistreze pierderi operaţionale de pe urma modelului SU7, unii analişti au avertizat că va fi vorba de pierderi substanţiale.
"Ne menţinem estimările prudente că, în cele din urmă, toată lumea va înregistra pierderi pe segmentul de preţ cuprins între 200.000 şi 300.000 de yuani (27.649 până la 41.474 dolari)", au estimat analiştii de la Citi Research într-un raport publicat marţi. Plecând de la ipoteza unui volum de vânzări de 60.000 de unităţi în acest an, Citi estimează că modelul electric SU7 ar urma să provoace Xiaomi pierderi nete de 4,1 miliarde de yuani (566 milioane de dolari), o medie de 68.000 de yuani (9.400 de dolari) pentru fiecare automobil.
Odată cu lansarea modelului SU7, alţi producători chinezi de automobile electrice cu modele similare au anunţat reduceri de preţuri şi subvenţii. Analiştii de la Citi au calculat că, în 2024, pe segmentul automobilelor electrice cu preţuri cuprinse între 200.000 şi 300.000 de yuani, vor exista nu mai puţin de 240 de modele care vor concura între ele pentru vânzări, adică o creştere de aproape 20% comparativ cu situaţia din 2023.
În paralel, piaţa globală a automobilelor electrice, odată un sector cu o creştere explozivă cu oportunităţi de subvenţii importante, a devenit una extrem de competitivă. Tesla şi BYD Co. domină piaţa din China, cea mai mare la nivel mondial, şi în prezent s-au angajat într-un război al preţurilor care pune presiuni asupra jucătorilor mai mici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...