Viitorul CFR Marfă depinde de rezultatul investigaţiei Comisiei Europene

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
CFR Marfă va pierde o cotă importantă de piaţă şi ar putea intra chiar în faliment, în cazul în care Comisia Europeană constată, în urma investigaţiei pe care o derulează, că operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, a apreciata Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei.  

"Din informaţiile pe care le am, dacă este declarat ajutor de stat ilegal, CFR Marfă va fi nevoită să returneze suma şi acest lucru înseamnă o anumită greutate în activitatea pe care o va avea de atunci încolo şi poate duce chiar la pierderea unei cote importante de piaţă şi, să sperăm, că nu la faliment. Aici depinde foarte mult de managementul care se va aplica în condiţiile în care ajutorul de stat va fi declarat ilegal", a spus el, prezent la o conferinţă pe teme de profil.

Şeclăman nu a putut da detalii despre suma pe care CFR Marfă va trebui să o returneze, precizând că de acest caz se ocupă Direcţia de ajutor de stat din cadrul Consiliului Concurenţei. El a mai spus că o eventuală decizie nefavorabilă îi va avantaja pe competitorii CFR Marfă, care vor prelua o parte din cota de piaţă a companiei de stat.

"Oricum va pierde din cota de piaţă pe care o are acum, de circa 36%, care se va duce către ceilalţi competitori. Pe piaţă sunt înregistraţi 22 de operatori feroviari de marfă, din care au funcţionat în perioada 2016 - 2017 un număr de 17 companii. Cinci dintre acestea au cotă de piaţă de peste 3%, iar principalul competitor al CFR Marfă este GFR, din grupul Grampet", a adăugat reprezentantul Consiliului.

Comisia Europeană a lansat, la jumătatea lunii decembrie 2017, o investigaţie aprofundată pentru a determina dacă stingerea de către statul român a datoriilor operatorului de transport feroviar de marfă CFR Marfă şi necolectarea datoriilor companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor UE privind ajutoarele de stat. Într-un interviu acordat în iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat că, din informaţiile sale, soluţia va fi nefavorabilă companiei feroviare româneşti.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Summit-ul BRICS din anul 2018 / Foto: Kremlin.ru

Trump, afirmație surpiză: BRICS a murit!

Președintele SUA declară BRICS ”mort” și avertizează cu...

DeepSeek / Foto: Oana Pavelescu
Dumitru Chisăliță / Foto: Agerpres
Donald Trump / Foto: Casa Alba
Contor pentru energie electrică
TVA
Banca Națională a României
Diamantul Idol’s Eye
SEAP

SEAP, platforma de achiziții publice, din nou funcțională!

Autoritatea pentru Digitalizarea României anunță...

Ședință într-o firmă / Foto: Freepik
Cseke Attila
Sam Altman / FOTO: Wikipedia
Donal Trump
Teren de fotbal
Volodimir Zelenski
Evaluări / FOTO: Freepik

Banca Mondială, trasă de mânecă de marile agenții de rating

Retragerea SUA din instituțiile financiare multilaterale...

Investiții / FOTO: Freepik

Oportunitățile de investiții, greu de identificat în Europa

În timp ce Europa va investi 300 de miliarde de euro...

Foto: pexels.com

Record istoric: Cât mai costă o duzină de ouă în SUA?

Prețurile ouălor din Statele Unite au atins un nivel...

lingou de aur

Rezervele de aur ale Rusiei se topesc văzând cu ochii

La 1 ianuarie 2025, din evidențele băncilor rusești...

Taxiuri zburătoare / FOTO: Freepik

pixel