Luni, 20 octombrie, termen limită pentru contribuabili. Atenţionare ANAF
Ziua de 20 octombrie este una...
"S-a presupus că vor decide până la finalul anului, acum au amânat decizia până la mijlocul lui 2022, nu doar în privinţa Cehiei", a declarat Havlicek pentru Reuters, confirmând informaţiile anterioare date publicităţii de agenţia cehă de presă CTK.
În iulie, Ministerul Industriei de la Praga şi compania de utilităţi CEZ, controlată în proporţie de 70% de statul ceh, au semnat un memorandum referitor la sprijinul pentru un proiect ce prevede construirea unei fabrici de baterii pentru vehicule electrice (gigafactory) în ţara din Europa Centrală.
Investiţia în prima fază a proiectului ar putea totaliza peste 50 de miliarde de coroane (2,29 miliarde de dolari) şi ar putea crea 2.300 de noi locuri de muncă, a anunţat ministrul Industriei, Karel Havlicek.
De asemenea, statul ceh caută să atragă un partener din industria auto sau din domeniul producerii de baterii pentru acest proiect, care va avea o capacitate anuală de 40 GWh. Karel Havlicek a declarat că sunt în derulare negocieri cu Volkswagen, care deţine producătorul auto ceh Skoda Auto, şi cu grupul sud-coreean LG.
În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
Citește și Volkswagen recheamă 200.000 de microbuze Seria T6
Un director VW a anunţat luna aceasta că grupul german este în "negocieri avansate" pentru o fabrică în Europa Centrală dar încă nu a fost luată o decizie.
CEZ s-a axat mai mult pe dezvoltarea electromobilităţii, în cadrul tranziţiei industriei auto - componentă cheie a economiei Cehiei - spre un viitor electric. Compania de utilităţi face parte dintr-un proiect din Cehia ce vizează potenţiala implicare în extracţia litiumului, folosit la baterii pentru vehicule electrice. CEZ este prezent şi pe piaţa din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ziua de 20 octombrie este una...
România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...
După un 2025 marcat de...
După ce plafonarea prețului la...
Inspectoratul de Stat în...
După ani de volatilitate și...
Verificările și reviziile...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Piața de capital românească a...
Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...
Milioane de americani au ieșit...
Regimul fiscal aplicabil...
Grupul Electrica a demarat...
S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...
Un incendiu de proporții a...
După un deceniu de planuri...
Guvernul modifică regimul de...
Allianz-Țiriac anunță, într-un...
Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...
Compania ArcelorMittal a...
Banca Națională a României...
Compania Distrigaz Sud Rețele...
Leul s-a menținut stabil față...
Explozia de azi dintr-un bloc...