Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Discuțiile tensionate continuă, însă amenințarea unor greve masive planează, cu avertismente clare din partea liderilor sindicali.
Propuneri radicale pentru reducerea costurilor
Conducerea Volkswagen cere reduceri de costuri de până la 17 miliarde de euro, incluzând posibilitatea vânzării fabricilor din Osnabrück și Dresda, și transformarea uzinei din Emden într-un site de producție contractuală. Aceste propuneri au stârnit furia sindicatelor, care consideră aceste măsuri ca fiind inacceptabile.
„Dacă Volkswagen insistă pe aceste soluții, trebuie să fie pregătit pentru o dispută industrială de amploare, cum Germania nu a mai văzut de decenii,” a declarat Thorsten Gröger, liderul echipei de negociere sindicală, în cadrul unei conferințe de presă la Wolfsburg.
Sindicatele fac concesii, dar nu cedează
Liderii sindicali au propus reduceri de costuri de 1,5 miliarde de euro, prin renunțarea parțială la bonusuri și înghețarea unor creșteri salariale viitoare, dar refuză categoric închiderea fabricilor. „Nu putem accepta măsuri care pun în pericol mii de locuri de muncă,” a declarat Daniela Cavallo, lider sindical la VW.
Impact economic și competitiv
Volkswagen este afectat de scăderea cererii de vehicule electrice și de pierderile financiare înregistrate în ultimele trimestre. Compania a raportat recent cel mai slab trimestru din ultimii ani, ceea ce intensifică presiunea asupra CEO-ului Oliver Blume pentru implementarea măsurilor drastice.
Acest blocaj vine pe fondul unei stagnări a vânzărilor auto în Europa și al creșterii costurilor de muncă și energie în Germania. Mai mult, Ford a anunțat, în aceeași perioadă, eliminarea a 4.000 de locuri de muncă în Europa, inclusiv în Germania, ceea ce accentuează criza din sectorul auto european.
Grevele, o amenințare reală
În Germania, grevele de avertisment sunt adesea folosite pentru a pune presiune asupra conducerii. În cazul Volkswagen, sindicatele planifică să ofere clarificări angajaților până la Crăciun, sugerând că primele acțiuni sindicale ar putea începe în decembrie.
Negocierile vor continua joi, dar dacă cele două părți nu vor ajunge la un acord, industria auto germană ar putea fi zguduită de o criză majoră, cu implicații economice și sociale semnificative.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...