Volvo Cars va construi a treia fabrică în Europa

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Volvo Cars va construi a treia fabrică în Europa
Volvo Cars va construi a treia fabrică în Europa
Producătorul auto suedez Volvo Cars vrea să construiască până la mijlocul deceniului a treia fabrică din Europa, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an, a afirmat duminică directorul financiar Bjorn Annwall într-un interviu acordat publicaţiei germane Automobilwoche, transmite Reuters.

Volvo, care a avut în octombrie a doua cea mai mare Ofertă Publică Iniţială din Suedia, cu o evaluare de 18 miliarde de dolari, are în prezent două uzine în Europa - una în Suedia şi alta în Belgia. Câştigurile obţinute în urma listării vor ajuta Volvo să treacă la un sistem de vânzări adresat direct consumatorilor şi la un tip de abonament, şi va atenua impactul renunţării la motoarele cu combustie internă.

"Avem nevoie de ambele fabrici din Europa, dar avem nevoie de mai mult. De aceea vrem să construim o a treia fabrică", a explicat Annwall.

Acesta a precizat că nu s-a decis încă unde va fi construită a treia uzină a Volvo.

Un purtător de cuvânt al Volvo Cars a declarat pentru Reuters că firma poate deja produce 1,2 milioane de vehicule pe an la cele două fabrici existente şi vrea să-şi majoreze capacitatea peste acest nivel, dar încă nu au fost finalizate planurile.

"Ceea ce putem spune în acest stadiu este că nu a fost luată nicio decizie. Totuşi, Volvo Cars a crescut rapid în ultimul deceniu şi obiectivul este de continua cu acelaşi ritm de creştere", a precizat oficialul.

Grupul chinez Geely a preluat Volvo Cars de la Ford Motor în anul 2010 pentru 1,8 miliarde de dolari, în ceea ce a constituit cea mai mare achiziţie externă făcută de un producător auto din statul asiatic.

Până în 2025, Volvo are ca obiectiv o marjă operaţională între 8% şi 10% şi vânzări anuale de 1,2 milioane de maşini, în creştere cu 56% faţă de 770.000 de vehicule vândute în perioada 20 iunie 2020 - 20 iunie 2021.

În ultimii ani, producătorii auto tradiţionali au pierdut teren în faţa Tesla, care a devenit una dintre cele mai valoroase companii din lume, graţie accentului pus pe vehiculele electrice. Între timp, multe firme europene s-au reorientat spre segmentul vehiculelor electrice, inclusiv Volvo Cars, care vrea să producă numai vehicule complet electrice din 2030 şi deţine o participaţie de 49,5% la producătorul de automobile electrice Polestar.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Benzinarie / Foto: Freepik
CCR nu a stabilit încă o dată la care va discuta sesizarea

Decizia CCR care aruncă în aer reguli fiscale

Curtea Constituțională a României a emis Decizia nr....

Consiliul Consurenței / Foto: DCBusiness
Fermier într-un lan de floarea soarelui / Foto: Freepik
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Bogdan Cârpăveche, Director PwC România
BVB
UE - Rusia. Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Numără dolari / FOTO: Freepik
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Aur vs Bitcoin / FOTO: Freepik
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Tichet pentru energie
Freepik.com
Generalul Alexus Grynkewich și șeful NATO, Mark Rutte
PLan cadastral / Foto: Freepik

Vești bune: unele acte cadastrale se obțin gratuit

ANCPI a modificat tarifele serviciilor cadastrale și...

Dolari și aur / Foto: Freepik
Coadă la benzină / Foto: X.com
WDS24 MARSS Interceptor MR
Piața Roșie din Moscova
Lynn Forester de Rothschild
Bani

pixel