Vrei să ai succes? Sfaturi de la cel care a inventat „show business-ul”

Autor: Andreea Ionescu
Data publicării:
Nu juca la sigur, recomandă antreprenorul
Nu juca la sigur, recomandă antreprenorul
P.T. Barnum, un antreprenor din secolul al XIX-lea și fondator al circului Barnum&Bailey, a fost mai mult decât un maestru al divertismentului. Dincolo de imaginea de suprafață a unui om de spectacol, vei descoperi că acesta a fost de fapt un om de vânzări cu mult înaintea timpului său. Barnum combina  tactici de marketing cu strategii de business de înalt nivel, reușind să atragă audiențe imense în cadrul show-urilor sale.

Barnum avea nu numai un mare respect pentru clienții săi, ci o serie de idei care pot funcționa azi la fel de bine ca în urmă cu 100 de ani.

Nu juca la sigur. Prea mulți oameni din domeniul vânzărilor sunt conservatori, Barnum nu era așa însă, lui îi plăcea să experimenteze. Fii original. Îndrăznește să ai un mesaj îndrăzneț și ai grijă să și susții afirmațiile tale prin fapte!

Nu strică să fii un om de divertisment. Barmun a folosit un elefant pentru a ara curtea casei sale din Connecticut, aflată în apropierea unor căi ferate. De fiecare dată când un tren se îndrepta spre New York, pasagerii puteau vedea reclama expusă de Barnaum prin intermediul acestei „cascadorii”.

Oferă oamenilor mai mult decât valoarea banilor lor. Barnum a călătorit pe întreg globul pentru a descoperi acte artistice exotice, dar cu toate acestea și-a menținut prețurile la un nivel rezonabil. Muzeul său din New York a găzduit peste o jumătate de milion de exponate, iar un bilet la acesta costa doar 25 de cenți, iar oamenii puteau stau o zi întreagă. (Aceasta lucru se întâmpla la mijlocul anilor 1850, când salariile săptămânale erau în medie între 4 și 5 dolari.)

Nu accepta respingerea. Asta nu înseamnă că trebuie să deranjezi pe cineva care a decis să nu cumpere de la tine; mai degrabă, ar trebui să reevaluezi nevoile clientului, produsul și volumul de vânzări. Descoperă însă un nou motiv pentru care clientul ar putea achiziționa produsul tău. Fiecare eșec pe care Barnum l-a avut în viață era considerat de acesta o provocare pe care o va depăși.

Oferiți clienților informațiile de care au nevoie. Acest aspect este evident, dar merită repetat încontinuu. Spune-le clienților cum produsul tău le-ar putea rezolva probleme sau îndeplini nevoile. Agenții de vânzări petrec mult prea mult timp vorbind fără a oferi clientului informația de care acesta are nevoie cu adevărat, conform site-ului Entrepreneur.

Căutați clienți peste tot. Gândiți-vă la noi metode de abordare, căutați noi teritorii pentru a vă extinde afacerea. Barnum a crezut Pământul reprezintă baza sa de clienți; nu a crezut niciodată că există o limită a clienților care ar putea cumpăra de la el.

Cross-sell. Gândiți-vă întotdeauna la modalități de a combina ceea ce vindeți împreună cu un alt produs sau serviciu. În mod similar, căutați promovarea încrucișată alături de firme care nu vă sunt competitori. Odată, Barnum a convins un producător de pălării să înceapă să liciteze pentru un bilet la un spectacol nou de-al său, la care nu mai existau bilete. Jocul de licitație a ajuns la sute de dolari, toată lumea vorbit despre asta, iar acest lucru le-a conferit amîndurora o publicitate mai mare decât ar fi putut cumpăra oricare dintre ei.

Fă-ți clienții să se simtă bine în pielea lor. Nu este suficient numai să vinzi ceva, ci să-l faci pe cel care cumpără să se simtă atât de bine încât să vorbească apoi cu alte persoane despre asta, pentru a te recomanda mai departe. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Documente ANAF. Foto: Freepik.com

Persoane fizice care împrumută firme. ANAF impune noi reguli

ANAF schimbă regulile pentru analiza de risc.

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
Contabilitate / Foto: Freepik
FOTO: Freepik@wirestock
Model hibrid / sursa foto: Freepik.com
Platforma care forează în zăcământul Neptun Deep / Foto: Romgaz
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Leonadro Badea
Magazin PPC
BNR
Radu Hanga / FOTO: Facebook BVB
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Supermarket. Freepik.com

Programul de Sărbători al magazinelor Mega Image

Mega Image anunță programul magazinelor pentru perioada...

Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Centrala nucleara. Foto: Pexels.com
Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Pensionari în parc / Foto: Freepik
Summit Mercosur

Țările Mercosur regretă noua amânare a acordului cu UE

Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy

pixel