VW: Producţia de baterii este o dificultate mai mare decât interdicţia UE privind motoarele cu combustie

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Un plan de economii fără precedent
Un plan de economii fără precedent
Acordul UE privind interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035 este dificil, dar un obstacol mult mai redutabil va fi producerea unui număr suficient de baterii pentru a alimenta vehiculele electrice de care va fi nevoie în urma noilor reglementări, a afirmat miercuri Arno Antlitz, director financiar al Volkswagen, transmite Reuters.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

"Este un obiectiv dificil. Credem că fezabil", a declarat Arno Antlitz într-un interviu acordat Reuters. Acesta a adăugat: "Cea mai dificilă problemă nu va fi majorarea producţiei ci accelerarea aprovizionării cu baterii".

VW anunţase deja că nu va mai vinde în UE autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă până la ţinta stabilită de blocul comunitar, dar unii producători auto care au rămas în urmă în cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, cum ar fi Toyota, s-ar putea confrunta cu dificultăţi în îndeplinirea obiectivului. Oficialii producătorului auto nipon nu au dorit miercuri să comenteze.

Majoritatea producătorilor auto se întrec în a-şi asigura livrările de baterii, dar ar putea fi o problemă majoră găsirea unor cantităţi suficiente de materii prime. Incapacitatea de a obţine livrări adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice, le-ar putea face mai scumpe şi ar afecta marjele de profit ale producătorilor auto.

Şeful Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat luna trecută că se aşteaptă la un deficit de baterii pentru vehiculele electrice în perioada 2024-2025, în urma majorării cererii.

"Giga-fabricile" de baterii: Europa cuprinsă de ”febra” vehiculelor electrice

Grupul suedez Northvolt, care a inaugurat în urmă aproape șase luni, o "giga-fabrică" de baterii pentru mașini electrice, a deschis o lungă lită de proiecte care vor continua să reconfigureze industria auto! Inițial, grupul suedez va produce echivalentul a 16 GWh pe an, suficient pentru a echipa 300.000 de vehicule în fiecare an. Apoi, până în 2023, capacitatea de stocare se va dubla, pentru a ajunge la 60 GWh, adică până la un milion de vehicule electrice în fiecare an...

Contracte în lanț

Asaltată de o cerere puternică din partea producătorilor auto, Northvolt a obținut deja contracte în valoare de peste 30 de miliarde de dolari (26,5 miliarde de euro) de la clienți precum BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars și Polestar.

Compania suedeză vizează cel puțin 20-25% din piața europeană până în 2030, suficient pentru a concura cu americanii de la Tesla sau cu producătorii asiatici de baterii Panasonic, LG Chem sau CATL... Amintim, în treacăt, că firma suedeză a fost fondată în 2015 de doi foști membri ai grupului... Tesla.

Între timp, compania condusă de Elon Musk a inaugurat cu mare fast, în martie anul trecut, mega-fabrica sa construită la Grünheide, nu departe de Berlin. "Sunt convins că Tesla poate avea un impact pozitiv asupra Germaniei", a declarat ministrul economiei din Brandenburg, Jörg Steinbach, un susținător al proiectului, care însă nu este în totalitate pe placul sindicatelor, care intenționează să lupte în continuare pentru ca muncitorii să dispună de contracte de muncă care să respecte "standardele germane", în timp ce ecologiștii sunt deja îngrijorați de viitoarele extinderi ale fabricii...

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com

BCE ar putea reduce dobânda la 2% până în vară

Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...

Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...


pixel