Wizz Air se confruntă cu o scădere semnificativă a profitului
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Compania aeriană ungară Wizz Air se confruntă cu probleme privind profiturile, într-un an dificil pentru sectorul transportului aerian.  

Wizz Air și-a redus joi previziunile privind profitul anual, după ce a raportat o scădere cu 44% a profitului său operațional din primul trimestru, parțial din cauza legate de motoarele Pratt & Whitney și probleme cu unele contracte unice de închiriere pentru creșterea capacității.

Acțiunile au scăzut cu 15% până ieri, în prima parte a zilei, conform Reuters.

Compania aeriană low-cost, care operează o flotă Airbus, s-a confruntat cu probleme legate de motoarele Pratt & Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, ceea ce limitează capacitatea.

Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creșterii masive a costurilor și a normalizării cererii clienților după un boom inițial post-pandemic. Air France-KLM, Lufthansa, și Ryanair, toate au raportat rezultate slabe pentru al doilea trimestru.

Directorul general al Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat că firma va trebui să își modereze așteptările.

"Tarifele noastre continuă să se îmbunătățească, dar concurenții noștri le scad pe ale lor și acest lucru ne afectează", a declarat Varadi.

Transportatorul aerian low-cost a prognozat un venit net pentru acest an cuprins între 350 și 450 de milioane de euro, în scădere față de previziunile sale anterioare de 500 și 600 de milioane de euro.

Profitul operațional în primul trimestru al companiei, până la 30 iunie, a fost de 44,6 milioane de euro, față de limita stabilită de analiști de 144,3 milioane de euro într-un sondaj LSEG realizat printre analiști.

Analiștii au subliniat costurile mai mari decât se așteptau și au avertizat că reducerea previziunilor anuale va fi probabil prost primită de investitori.

 

Noile avioane Wizz, o nouă miză

Wizz Air a declarat că cererea a rămas puternică și că încă planifică o creștere substanțială a capacității în anii următori, cu noi avioane Airbus, avioane care îi vor aduce un avantaj pentru flota companiei.

Sectorul aviației s-a confruntat cu întârzieri din partea producătorilor Boeing și Airbus în anii care au urmat pandemiei COVID-19, cu constrângeri generate de Boeing, agravate de preocupările legate de siguranță.

Airbus a avertizat cu privire la noi întârzieri de livrare în luna iunie și a declarat că se confruntă cu dificultăți în lanțul de aprovizionare.

Acțiunile companiilor aeriene din Europa sunt în general în scădere în ultimele șase luni, dar unele au declarat că revenirea la un program de livrări normal ar trebui să ajute.

"Rămânem pe calea de a reveni la creșterea anuală a capacității în 2026, susținută de conducta de livrări Airbus", a declarat Varadi.

El a adăugat că problemele cu motoarele Pratt & Whitney au rămas "imprevizibile", iar contractele de leasing pentru a proteja rutele și capacitatea Wizz Air au condus la o lovitură de cost în acest trimestru și se vor răsfrânge asupra celui de-al doilea trimestru.

În ciuda acestor dificultăți, Asociația Internațională de Transport Aerian și-a majorat previziunile privind profitul industriei aeriene în 2024 și preconizează venituri de 996 de miliarde de dolari - un nivel record și o creștere de 9,7% față de anul precedent, relatează CNBC.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Sediu al ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Marcel Ciolacu în timpul întâlnirii cu minerii de la Crucea
Secetă / Foto: Apele Române
Bursa de Valori București
Eoliene distruse de taifunul Yagi
Boeing
Steagurile țărilor Uniunii Europene
Wien Energie GmbH

Wien Energie GmbH renunță la gazele rusești

Principala companie de utilităţi din Viena va pune în...

Ursula van der Leyen
Kyriakos Mitsotakis / Foto: Parlamentul European / Flickr
Bani / Foto: DCBusiness
Investiții

Investițiile străine directe s-au prăbușit în România

Informație furnizată de Banca Națională a României.

Bani
Energie electrică
Benzinărie

Prețul carburanților în ultima zi lucrătoare a săptămânii

În România sunt printre cele mai mici prețuri la...

Dificil pentru șoferi
Bitcoin / sursa foto: Freepik.com
Card energie / FOTO: Facebook CNPR

Veste de ultimă oră privind plafonarea prețului la energie

Sebastian Burduja, a făcut un anunț surprinzător care ar...

Fiat 500 / FOTO: Wikipedia

Stellantis, decizie dureroasă privind modelul Fiat 500

Decizia reflectă o tendință mai largă în industria auto,...

Aur

Prețul aurului a stabilit un nou record în Statele Unite

Zilele trecute, experții băncii Morgan Stanley au...

Ministrul Boloș verifică datele / Foto: gov.ro
Bursa de la București / FOTO: Facebook

Scădere drastică a tranzacțiilor la Bursa de la București

De la un volum de 64,25 milioane de lei (12,92 milioane...

Eveniment aflat la a 12-a ediție / FOTO: ICI București
Tânără mămică
O vreme de toamnă

Va ploua până sâmbătă după-amiază în aceste județe

Au fost emise două coduri de instabilitate atmosferică. 

Bună dimineața! Să aveți o zi liniștită / FOTO: Freepik
Platformă petrolieră / FOTO: https://www.conocophillips.com/news-media/
Energie / FOTO: Freepik

Stocarea energiei. Steriu (ANRE): România, la coada UE

De săptămâni bune, România are cele mai mari prețuri la...

Sebastian Burduja
Au semnat / FOTO: Freepik

pixel