Xiaomi a lansat prima sa mașină electrică. O amenințare pentru Tesla și Porsche

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Xiaomi SU7 / sursa foto: Wikimedia Commons
Xiaomi SU7 / sursa foto: Wikimedia Commons
Gigantul chinez din domeniul smartphone-urilor, Xiaomi, a lansat joi mult așteptata mașină electrică și este gata să se confrunte cu liderii mondiali din domeniu.

Lei Jun, fondatorul și directorul general al companiei a declarat că primul vehicul electric al companiei se va vinde la prețuri cuprinse între 215.900 de yuani (29.874 de dolari) și 299.900 de yuani (41.497 de dolari) în țară.

Prețul de pornire este cu aproximativ 4.000 de dolari mai ieftin decât cel al sedanului Model 3 de la Tesla, care pornește de la 245.900 de yuani în China, informează CNN.

Șeful companiei a spus că dorește ca SU7 să fie "cea mai frumoasă, mai ușor de condus și mai inteligentă mașină" cu un preț sub 500.000 de yuani (69.180 de dolari).

"Xiaomi vrea să construiască o "mașină de vis" comparabilă cu Porsche și Tesla", a spus el miercuri pe Weibo.

Xiaomi a declarat anterior că noua mașină vizează consumatorii premium. Prin acest preț compania se poziționează competitiv față de rivalii săi străini. Un Porsche Taycan pornește de la 898.000 de yuani (124.248 de dolari) în China. Modelul S de la Tesla, sedanul electric premium al constructorului auto american, începe de la 698.900 yuani (96.700 de dolari).

Mașinile electrice din China sunt recunoscute la nivel internațional pentru prețurile lor foarte competitive. Cel mai accesibil model al BYD, Seagull, costă doar 69.800 de yuani (9.658 de dolari).

Versiunea standard a modelului SU7 are o autonomie de pornire de 700 de kilometri, mai bună decât versiunea cu autonomie lungă a modelului 3 de la Tesla, a declarat șeful Xiaomi.

Comenzile pentru această mașină au depășit 50.000 de unități în 27 de minute de când au început vânzările, joi, la ora 22.00, ora Beijingului, a anunțat Xiaomi.

Marile ambiții auto ale Xiaomi vin într-un moment de concurență intensă în industria din China. Cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, propulsată de subvenții de stat importante în ultimul deceniu, a devenit supraaglomerată și acuzată de Occident că inundă piețele auto din aceste țări.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin

pixel