Xiaomi a lansat prima sa mașină electrică. O amenințare pentru Tesla și Porsche

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Xiaomi SU7 / sursa foto: Wikimedia Commons
Xiaomi SU7 / sursa foto: Wikimedia Commons
Gigantul chinez din domeniul smartphone-urilor, Xiaomi, a lansat joi mult așteptata mașină electrică și este gata să se confrunte cu liderii mondiali din domeniu.

Lei Jun, fondatorul și directorul general al companiei a declarat că primul vehicul electric al companiei se va vinde la prețuri cuprinse între 215.900 de yuani (29.874 de dolari) și 299.900 de yuani (41.497 de dolari) în țară.

Prețul de pornire este cu aproximativ 4.000 de dolari mai ieftin decât cel al sedanului Model 3 de la Tesla, care pornește de la 245.900 de yuani în China, informează CNN.

Șeful companiei a spus că dorește ca SU7 să fie "cea mai frumoasă, mai ușor de condus și mai inteligentă mașină" cu un preț sub 500.000 de yuani (69.180 de dolari).

"Xiaomi vrea să construiască o "mașină de vis" comparabilă cu Porsche și Tesla", a spus el miercuri pe Weibo.

Xiaomi a declarat anterior că noua mașină vizează consumatorii premium. Prin acest preț compania se poziționează competitiv față de rivalii săi străini. Un Porsche Taycan pornește de la 898.000 de yuani (124.248 de dolari) în China. Modelul S de la Tesla, sedanul electric premium al constructorului auto american, începe de la 698.900 yuani (96.700 de dolari).

Mașinile electrice din China sunt recunoscute la nivel internațional pentru prețurile lor foarte competitive. Cel mai accesibil model al BYD, Seagull, costă doar 69.800 de yuani (9.658 de dolari).

Versiunea standard a modelului SU7 are o autonomie de pornire de 700 de kilometri, mai bună decât versiunea cu autonomie lungă a modelului 3 de la Tesla, a declarat șeful Xiaomi.

Comenzile pentru această mașină au depășit 50.000 de unități în 27 de minute de când au început vânzările, joi, la ora 22.00, ora Beijingului, a anunțat Xiaomi.

Marile ambiții auto ale Xiaomi vin într-un moment de concurență intensă în industria din China. Cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, propulsată de subvenții de stat importante în ultimul deceniu, a devenit supraaglomerată și acuzată de Occident că inundă piețele auto din aceste țări.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Fabrică de cip-uri
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik

FNGCIMM: Start la Programul Noua Casă 2025

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru...

Ambulanță în New York / Foto:
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Ghișeu
Donald Trump și Jerome Powell / Foto: Casa Albă / Flickr
Magistrați / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Persoană în scaun rulant / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik

pixel