Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Analistul spune că: ”Ministrul Energiei ar fi trebuit să vină cu niște date concrete și să ne spună concret care este predictibilitatea acestei decizii. De ce? Pentru că noi, consumatorii, noi, companiile, trebuie să ne facem și noi niște calcule legate de ce se va întâmpla pe piața petrolului, pentru că semnele sunt negative, nu sunt atât de pozitive cum le domnul Popescu. Vă dau exemplu numai la situația embargoului pe care Uniunea Europeană voia să îl impună pe petrolul rusesc din decembrie. Deci nu vom mai importa petrol maritim în Uniunea Europeană și atunci vom avea o problemă că noi avem o rafinărie care prelucrează petrol rusesc, iar aproape 60 la sută din petrolul care se consumă de către România vine printr-un port rusesc. Deci, dacă se blochează acest port, s-ar putea să avem niște probleme majore și asta va însemna inclusiv o creștere a costurilor de rafinare. În România, deja marja de rafinare, de exemplu, la Petrom, a crescut de la 4 euro la 22 de euro. Deci, în esență, dincolo de aceste cifre, s-ar putea ca prețurile să crească în perioada următoare, pentru că va fi o problemă la nivel internațional legată de producția de petrol, mai cu seamă că OPEC tot șantajează economiile globale, reducând producția în loc să o crească”.
Statul ia măsuri contradictorii
În ceea ce privește speranța ministrului Virgil Popescu legată de o ieftinire a motorinei, Adrian Negrescu a explicat la B1TV că nu prea înțelege speranțele acestuia mai ales că atunci când piața s-a liberalizat iar analiștii explicau la televiziuni că ”la cum arată piața, această lipsă de reglementare din piața românească de energie, ne vom trezi cu niște prețuri duble sau triple și iată că s-a întâmplat acest lucru, iar prețurile nu au scăzut, au crescut, dar, până la urma urmei, statul are de câștigat și din prețul ăsta al carburanților. Nu spune nimeni că trebuie ajutată toată lumea”, este de părere Negrescu iar legat de faptul că în alte țărie ste ajutată toată lumea, cum ar fi și în Franța, acesta a explicat că: ”Diferența e că noi avem o economie slab capitalizată, cu un buget și așa pe deficit și în care statul se împrumută pe zi ce trece pentru a face față cheltuielilor curente. Da, poți să iei niște măsuri, într-adevăr, cum au luat Polonia, cum au luat alte țări unde s-a umblat la zona fiscală, adică să reduci TVA-ul, accizele, toate contribuțiile la energie verzi din prețurile la energie, la gaze, la carburanți. Da poți să iei niște măsuri concrete, așa cum au luat alții. Din păcate, noi ne ascundem după deget și le povestim oamenilor că ar trebui să schimbe becurile în casă, asta mi se pare sfidător, în condițiile în care statul român, în momentul de față, subvenționează cu 10.000 de euro achiziția unei mașini electrice, mașină care, apropos, nici nu e produsă în România, de pildă Dacia Spring este produsă în China. Celelalte sunt produse în alte țări. Deci noi, de la bugetul de stat dăm câte 10.000 de euro pentru fiecare mașină cumpărată, mașina electrică cumpărată în România. Dar le cerem, pe de altă parte, românilor care nu au banii să își cumpere o mașină electrică, să stingă lumina, să schimbe becurile, să facă economie, să aibă grijă de consum”.
Citește și: Adio încărcare gratuită a mașinilor electrice. Alimentarea lor va deveni mai scumpă decât benzina
Visul de a avea un vehicul pentru care combustibilul nu ne costă aproape nimic este pe ducă iar cei care acum vor o mașină electrică se gândesc de două ori dacă să o cumpere sau nu.
Dacă până acum șoferii mașinilor electrice treceau nepăsători pe lângă pompele de benzină fără să le pese de explozia prețurilor combustibililor fosili, acum, că prețul energiei electrice a explodat, aceștia se gândesc cu îngrijorare la ceea ce va urma.
Cei mai îngrijorați șoferi de mașini electrice din Europa par a fi germanii după ce Kaufland și Lidl, care oferea încărcare gratuită pentru astfel de autovehicule, acum acest lucru nu se mai întâmplă, scrie Der Spiegel.
Compania care deține cele două lanțuri de magazine a decis să ofere astfel de servicii numai contra cost astfel că la unele stații de încărcare un kilowatt oră costă 89 de eurocenți.
Nu este prea ieftin nici pentru cei care își încarcă mașinile acasă deoarece prețul a urcat exponențial și pentru consumatorii casnici.
Britanicii se tem și ei că de la 1 octombrie încărcarea unor vehicule electrice va costa mai mult decât plinul unei mașini pe benzină sau chiar motorină.
Costul de încărcare a unei mașini electrice la domiciliu va crește semnificativ de la 1 octombrie. scrie https://www.which.co.uk/ Încărcarea unor mașini electrice va fi atât de scumpă încât va fi mai ieftin să alimentezi un model echivalent cu motorină sau benzină.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...