Amenzi de mii de lei pentru şoferii neascultători. Proiect aprobat tacit

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Un proiect care nu se aplică, deocamdată
Un proiect care nu se aplică, deocamdată
Propunerea legislativă a trecut de Senat fără să fie discutată sau supusă în plen. Potrivit respectivului proiect, conducătorii auto care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni vor risca amenzi usturătoare. Pentru a intra în vigoare, documentul trebuie să primească undă verde în Camera Deputaților.

Inițiativa legislativă de modificare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, introduce amenzi de mii de lei pentru “nerespectarea interdicției privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată lățimea minimă de cel puțin un metru a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor”.

Sancțiunea va fi încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni, astfel că șoferii care vor încălca aceste reguli vor primi de la 9 la 20 de puncte-amendă și 6 puncte de penalizare.

Deși, în mod normal, conform OUG nr. 195/2002, ”un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului”, prin excepție, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2021, un punct-amendă are o valoare de 145 lei, precizează, în contextul știrii, Avocatnet.

Astfel, la un calcul simplu, rezultă că șoferii care nu vor lăsa un metru liber pentru pietoni ar putea primi acum o amendă cuprinsă între 1.305 lei și 2.900 de lei. De asemenea, dacă nu luăm în calcul excepția, cum salariul minim brut pe economie a fost stabilit de către Guvern la 2.300 lei, ar însemna că un punct-amendă ar fi, în mod normal, de 230 de lei, adică amenda ar putea varia între 2.070 lei și 4.600 de lei.

Citește și Ce amendă plătești pentru decorațiunile lipite de parbriz

În contexul creșterii accelerate a fenomenului urbanizării și a numărului de vehicule din țară, dat fiind faptul că “asigurarea spațiilor de parcare speciale este problematică, iar numărul locurilor de parcare este deseori inadecvat pentru a face față cererii”, după cum se arată în expunerea de motive, soluțiile informale de parcare găsite, de obicei, de către șoferi le creează dificultăți bicicliștilor și pietonilor și îi expun pericolelor pe nevăzători sau pe cei care au probleme grave de vedere, care își riscă, practic, viața, din cauza unui trotuar blocat. 

Din aceste motive, inițiatorii proiectului amintit consideră necesară luarea unor astfel de măsuri care să protejeze și să faciliteze accesul pietonilor pe trotuare, cu precădere în cazul părinților care au copii în cărucioare sau a persoanelor cu dizabilități. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
Pensionari
Inflație
romarm
Ședință de guvern
Freepik.com
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Ilie Bolojan - Rheinmetal

Ilie Bolojan a anunțat detaliile înțelegerii cu Rheinmetal

Premierul Ilie Bolojan a avut astăzi o nouă întrevedere...

Mugur Isarescu, guvernatorul BNR
Oficiu Poștal / Foto: Poșta Română
Foto: Reuters
Sediul ANRE
Florin Manole. Foto: Crişan Andreescu
Horia Sabo
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Bani
Noi taxe și impozite / Foto: Freepik
Finanțele schimbă regulile
Concurs de angajare / Foto: Freepik
Radu Miruță, ministrul Economiei
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Politisti amendează o persoană în Gara de Nord
Bani / Foto: DCBusiness
SoftBank
Afaceri / Foto: Freepik
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Impozite și taxe / Foto: Freepik
BVB

pixel