România, noul „grânar al Europei”: a depășit toate statele UE la exporturi
România se află în centrul...
Schimbările vizează clasificarea drumurilor naționale, circulația convoaielor de vehicule agabaritice, regimul sancțiunilor și atribuțiile personalului CNAIR în ceea ce privește controlul transporturilor rutiere
Principalele modificări legislative
1. Redefinirea drumurilor naționale principale
Legea stabilește că drumurile naționale principale includ nu doar cele care leagă capitala de reședințele de județ și obiectivele militare, ci și drumurile ce interconectează infrastructura transfrontalieră din interiorul spațiului Schengen, precum și drumurile unde traficul depășește 3.500 de vehicule fizice sau 4.500 vehicule-etalon/zi.
2. Reguli noi pentru convoaiele de vehicule agabaritice
Lungimea maximă a unui convoi format din vehicule cu depășiri de mase sau dimensiuni crește de la 75 de metri la 200 de metri. Totodată, un astfel de convoi va putea cuprinde cel mult trei vehicule, fiecare trebuind să fie însoțit de două autovehicule autorizate (în față și în spate), precum și de un echipaj de poliție rutieră.
3. Înăsprirea sancțiunilor pentru șoferi
Amenzile pentru refuzul de cântărire sau sustragerea de la control cresc semnificativ. Conducătorii auto care refuză verificarea maselor și dimensiunilor, care nu prezintă documentele de transport ori nu opresc la semnalul regulamentar, riscă amenzi cuprinse între 15.000 și 30.000 de lei.
Citește și: Lovitură pentru șoferii fără rovinietă: amenzi de zeci de mii de lei
4. Extinderea atribuțiilor de control ale CNAIR
Personalul CNAIR va putea efectua verificări nu doar la punctele de trecere a frontierei, ci și prin sisteme automate de cântărire și supraveghere video (WIM – Weigh in Motion) amplasate pe drumurile de interes național.
5. Norme metodologice noi
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, Ministerul Transporturilor trebuie să adopte norme metodologice pentru aplicarea acestor controale automate pe drumurile naționale.
Modificările legislative urmăresc să adapteze regimul drumurilor la noile condiții create de intrarea României în Spațiul Schengen terestru și să consolideze mecanismele de control pentru protejarea infrastructurii rutiere. Creșterea amenzilor și extinderea atribuțiilor CNAIR sunt menite să descurajeze practicile ilegale și să asigure un trafic rutier mai sigur și mai corect.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România se află în centrul...
Curtea Constituțională a...
Ministerul rus al Finanțelor a...
Programul Rabla pentru...
Bucureștiul intră într-un...
Noua Lege privind plata pensiilor private care se află...
Senatul votează marți, 24...
Președintele Camerei de Comerț...
România se confruntă cu un val...
PSD anunţă că plafonarea...
Tot mai puțină încredere: 70%...
România nu își mai poate...
China intenţionează să ofere servicii de custodie pentru...
Administrația Fondului pentru...
Ministerul Finanțelor și...
România se pregătește să facă...
Actul legislativ european...