Ce riscă firmele care nu au un cont bancar. Când intră în vigoare noua măsură?
Una dintre cele mai sensibile...
"O problemă care a fost sesizată de către cetăţeni se referă la faptul că operatorii de distribuţie nu efectuează citirile contoarelor la termenele legale şi astfel facturile emise de furnizori au valori foarte mari", au arătat reprezentanţii autorităţii.
Întrebaţi ce măsuri a întreprins ANRE pentru a stopa această practică, ei au răspuns: "ANRE a verificat respectarea de către operatorii reţelelor şi sistemelor de distribuţie de energie electrică şi de gaze naturale a obligaţiei de transmitere de date şi informaţii furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale cu privire la indexurile aparatelor de măsurare, în baza cărora furnizorii emit facturile de energie electrică şi de gaze naturale către clienţii finali, şi, în urma constatărilor făcute, a aplicat amenzi contravenţionale în valoare totală de 2.770.000 lei".
Cea mai mare amendă a primit-o Distribuţie Energie Electrică - 670.000 lei, urmată de E-Distribuţie Muntenia, E-Distribuţie Banat, E-Distribuţie Dobrogea şi Delgaz Grid (energie electrică) - fiecare cu câte 400.000 de lei.
Urmează Distribuţie Energie Oltenia, cu o amendă de 190.000 lei, Delgaz Grid (gaze naturale) - 160.000 lei, Premier Energy (gaze naturale) - 90.000 lei şi Distrigaz Sud Reţele (gaze naturale) - 60.000 lei.
În urma verificărilor efectuate, ANRE a constatat că operatorii de distribuţie nu au respectat intervalul de citire a indexului aparatelor de măsurare a energiei electrice care poate fi mai mare de o lună, dar nu trebuie să depăşească 6 luni; nu au respectat intervalul de citire a indexului aparatelor de măsurare a gazelor naturale, interval care nu trebuie să depăşească 3 luni; nu au respectat periodicitatea lunară de citire a indexului aparatelor de măsurare a energiei electrice în cazul prosumatorilor; nu au transmis furnizorilor datele de măsurare în vederea decontării consumului de energie electrică sau cantităţii de energie electrică produse şi livrate în reţea de către prosumatori.
Preţul mediu al chiriilor din Capitală a început să crească în al treilea trimestru al anului
Consumatorii care au neclarităţi privind factura de energie electrică şi gaze naturale trebuie să se adreseze pentru clarificări furnizorului care a emis factura, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta este bazată pe un consum estimat, spun reprezentanţii ANRE.
În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat de către furnizor nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată.
"Recomandăm clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale: să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică sau de gaze naturale; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis indexul furnizorului şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis", precizează responsabilii autorităţii.
Totodată, consumatorii să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.
"Reamintim că Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) rămâne la dispoziţia clienţilor finali cu informaţii privind liberalizarea pieţelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum şi facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniei telefonice de tip "Call-center", ce poate fi apelată la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele). În plus, în situaţia în care clientul final consideră că există nerespectări ale cadrului de reglementare emis de ANRE, are posibilitatea formulării unei reclamaţii privind activitatea furnizorului, prin intermediul formularului "Petiţii" pus la dispoziţia tuturor pe prima pagină a site-ului oficial www.anre.ro", se mai arată în răspunsul instituţiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Una dintre cele mai sensibile...
Comercianții care pun pe piață...
Leul s-a depreciat vineri, 21...
Piața bursieră globală trăiește un val puternic de...
Adoptarea Ordonanței de Urgență...
Economia verde a României...
Luxemburg introduce din 1...
Guvernul Japoniei a aprobat un...
ANAF a descoperit în Prahova o fabrică clandestină de...
Miniștrii de externe ai Uniunii...
Lista completă a celor 28 de...
Pachetul doi de măsuri fiscale...
Mercenarul Horaţiu Potra, considerat unul dintre...
Guvernul a aprobat o hotărâre...
Europa se pregătește pentru un...
Guvernul a aprobat modificarea integrală a anexei...
Controversatul dosar Epstein revine în prim-plan. După...
Artmark lansează începutul...
Pasagerii care se confruntă cu...
Banca elvețiană de investiții UBS Group a revizuit în...
NVIDIA a raportat pentru...
Curs valutar BNR, 20 noiembrie...
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu...
ANAF deschide acțiune în instanță la Tribunalul Sibiu.