ANAF dă termen până pe 18 august pentru aceste firme! Ce formulare sunt obligatorii
- Firmele cu afaceri peste un...
Numărul de telefon la care se poate suna este 021/4444-000, număr cu tarif normal.
"Am decis ca opt angajaţi ai ANOFM să lucreze în acelaşi timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri cu privire la şomajul tehnic. În cazurile în care apelanţii au nevoie să intre în legătură cu agenţiile teritoriale de care aparţin, operatorii din call-center îi vor direcţiona. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar şi modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, conştienţi fiind că de munca noastră depinde viitorul angajaţilor şi al companiilor din ţara noastră", a afirmat preşedintele ANOFM, Victor Picu.
Cum se acordă zilele libere pentru părinți când școlile sunt închise
Angajatorii, care sunt direct afectaţi de măsurile impuse odată cu declanşarea stării de urgenţă, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de plata indemnizaţiilor acordate salariaţilor în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toţi angajaţii lor, dar nu mai mult de 75 % din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020, a anunţat, luni Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), într-un comunicat de presă, transmis Agerpres.
De asemenea, angajatorii afectaţi indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puţin 25% faţă de primele două luni ale anului şi care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata şomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru cel mult 75% dintre angajaţi care au contracte active la data intrării in vigoare a Ordonanţei.
Documentele necesare acordării şomajului tehnic pot fi depuse la Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi a municipiului Bucureşti, prin poşta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui judeţ, care are ca ID numele judeţului (ex: [email protected]).
În cazul judeţelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărţite prin cratimă (ex: [email protected]).
Numărul contractelor de muncă suspendate a crescut la aproximativ 250.000, a anunţat, duminică, la Digi24, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, adăugând că Executivul este pregătit să adopte noi măsuri în funcţie de cum va evolua această situaţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
- Firmele cu afaceri peste un...
Ion Iliescu, fost președinte al României, a decedat la spitalul Prof. Dr....
Bursa de la Bucureşti a închis...
ANAF a pus în transparenţă un...
Furia sindicală: Salariații se...
Curs valutar BNR, 5 august 2025.
BNR anunță: Scădere ușoară a...
Preţurile imobiliarelor...
Ziua de 7 august 2025 a fost declarată zi de doliu...
CNIR lansează o versiune...
Preţul poliţei de asigurare...
Nissan Motor a început negocierile cu sindicatul care îi reprezintă pe...
Taxele locale din România vor creşte, semnificativ, de...
Cronica unei creșteri anunțate:...
Tesla i-a acordat directorului...
Curs valutar BNR, 4 august.
Începând cu 1 iulie 2025,...
Au fost stabilite noile tarife...
Decizie privind bursele, publicată în Monitorul Oficial.