Apare un nou colos sindical, cu peste 500.000 de membri. Efecte imediate
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Razvan Cuc vrea o altă conducere la CFR Călători
Razvan Cuc vrea o altă conducere la CFR Călători
Sindicatele din transporturi s-au reunit, miercuri, pentru a discuta reactivarea Convenției Sindicale Naționale a Transportatorilor. Deși organizația funcționează oficial din 2000, în ultimii ani a fost inactivă. Liderii sindicatelor din domeniu vor să-și coordoneze eforturile în cadrul acestei organizații care ar reuni circa 500.000 de membri.

”Vorbim despre o organizaţie înfiinţată în mai 2000. O organizaţie care avea 544.000 de membri şi care reprezentau porturile, atât la nivel maritim cât şi fluvial, marinari, reprezentanţi de la transporturile publice locale, RATB, atunci şi acum STB, Metrou, reprezentanţi din domeniul aero şi mă refer atât la cei care se ocupau de domeniul tehnic cât şi personalul de bord. Nu în ultimul rând tot ceea ce reprezintă sindicatele din CFR, din toate domeniile respective”, a declarat, miercuri, liderul Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi, cel care a găzduit reuniunea liderilor sindicali.

Sindicalişti spun că au "pierdut frâiele din mâini" pentru că în ultimii opt ani, din cauza modificării legislaţiei, mai ales a Codului CAEN, nu pot face parte din aceeaşi federaţie cei care sunt reprezentanţii transportatorilor.

Citește și: EXCLUSIV. Gaura uriaşă la Metrou. Nota de plată: 246 milioane lei

Rădoi a spus că nu este greu de reluat activitatea Convenţiei pentru că nu s-a luat până la ora actuală hotărârea desfiinţării ei, chiar dacă o perioadă aceasta nu a mai fost activată. În perioada următoare va fi organizată o conferinţă în cadrul căreia noua structură de conducere va primi un nou mandat.

De asemenea, acesta a spus că lipsa unui buget pe anul 2019 are impact asupra investiţiilor din sector. "Este, la momentul actual, o ilegalitate pentru tot ceea ce înseamnă Ministerul Transporturilor, dar să nu uităm că nu numai Ministerul Transporturilor este de vină, nu numai PSD-ul este de vină. Se pare că şi preşedintele Klaus Iohannis uită de aceste amănunte. Vorbim despre două ministere care sunt cele mai importante din România. La ora actuală, cel mai important minister economic din ţară este Ministerul Transporturilor şi după aceea cel al Dezvoltării. Şi în momentul în care ai blocat aceste ministere cine semnează? Rovana Plumb care mai stă o săptămână şi pleacă? Nu o să-şi asume responsabilitatea nicicum... Este foarte clar că este un blocaj politic în urma unei lupte politice", a spus Ion Rădoi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...


pixel