Apele teritoriale ale României, varianta Ucrainei pentru exportul cerealelor

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Portul Constanța
Portul Constanța
Ucraina lucrează în prezent la stabilirea unei rute temporare de transport maritim prin apele teritoriale ale României, pentru a putea să exporte în continuare cereale din porturile de la Marea Neagră după ce Rusia s-a retras din acordul care asigura un coridor navigabil sigur pentru aceste exporturi, se arată într-o scrisoare oficială a guvernului ucrainean consultată miercuri de Reuters, în timp ce societăţile de asigurări îşi revizuiesc politicile asupra poliţelor de asigurare pentru navele ce operează în porturile ucrainene.

Scrisoarea, datată cu 18 iulie, a fost transmisă agenţiei ONU pentru transport maritim, Organizaţia Maritimă Internaţională, şi în ea se menţionează că guvernul ucrainean "a decis să stabilească pe bază temporară o rută maritimă recomandată". "Obiectivul este de a facilita deblocarea navigaţiei internaţionale în partea de nord-vest a Mării Negre", se mai arată în scrisoarea semnată de ministrul ucrainean al dezvoltării infrastructurii, Vasil Şkurakov.

În scrisoare este de asemenea precizat că această rută va trece prin zona economică exclusivă şi apele teritoriale ale României.

Rusia s-a retras marţi din acordul ce permitea exportul cerealelor ucrainene printr-un coridor sigur pe Marea Neagră, acuzând că nu a fost respectată componenta înţelegerii ce prevedea înlesnirea exporturilor de cereale şi îngrăşăminte ruseşti, îngreunate indirect prin efectul sancţiunilor financiare occidentale împotriva Rusiei după agresiunea acesteia contra Ucrainei.

Un efect al retragerii Rusiei din acest acord este creşterea primelor de risc pentru navele ce operează în porturile ucrainene sau chiar refuzul societăţilor de asigurare de a încheia poliţe pentru aceste nave. Astfel, societatea de asigurări Marsh a suspendat o facilitate de asigurare destinată cargourilor care navigau prin coridorul prevăzut în acel acord. De asemenea, primele de asigurare pentru riscul de război vor fi revizuite săptămânal de aceeaşi societate în cazul navelor care intră în Marea Neagră.

Primele de asigurare percepute acestor nave, deja crescute, sunt aşteptate în acest context să crească şi mai mult. Pe de altă parte, armatorii ar putea deveni tot mai reticenţi să permită intrarea propriilor nave fără acordul Rusiei într-o zonă de război. În plus, există şi riscul reprezentat de minele care plutesc în derivă pe Marea Neagră.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Freepik.com
Bursa de Valori Bucuresti / Foto: BVB
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Foto arhiva: Reuters
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ciocănel de judecător / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn
Semiconductori
Bani / FOTO: Freepik
BVB deschide în scădere

BVB deschide pe minus: sectorul energetic pierde aproape 1%

Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...

Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
Camera de Comerț și Industrie a României
Muncitori / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Unitate de reciclare a deșeurilor / Foto: Freepik
Coreea de Nord atacă cibernetic România / Foto: Freepik
Guvenul vrea mai mulți bani
Mină de suprafață / Foto: Freepik

De ce merge industria mai bine decât anul trecut. Date INS

Cifra de afaceri din industrie a crescut în luna iunie...

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com

pixel