Audi oprește producția de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Decizia a fost comunicată sindicatelor și reprezentanților muncitorilor, stârnind preocupări în rândul celor 3.000 de angajați care produc SUV-ul Q8 e-tron.

Audi, marca premium a grupului Volkswagen AG, a anunțat marți că intenționează să înceteze producția de vehicule electrice la fabrica sa din Bruxelles la sfârșitul lunii februarie, informează DPA. 

Planuri pentru angajați

Deși producția de vehicule electrice va fi oprită, compania a subliniat că nu sunt planificate concedieri până la finalul anului. Fabrica Audi de lângă Bruxelles, unde sunt angajați aproximativ 3.000 de oameni, a produs modelul Q8 e-tron din anul 2022, dar vânzările în scădere ale acestuia au contribuit la decizia companiei de a renunța la activitatea acestei uzine.

Motivele deciziei

Audi a analizat de mai mult timp posibilitatea închiderii fabricii și a purtat discuții cu comitetul de întreprindere și cu sindicatele, conform legislației belgiene. Compania invocă drept motive costurile ridicate de logistică, numărul redus de furnizori din apropiere și dificultățile legate de extinderea amplasamentului.

Criza Volkswagen

Pe lângă provocările Audi, grupul Volkswagen se confruntă la rândul său cu o criză profundă. Volkswagen a respins ideea de a aloca un nou model pentru producția de la Bruxelles, preferând să se concentreze pe alte soluții strategice. În plus, conducerea Audi a inițiat discuții cu Guvernul Belgiei pentru a explora opțiuni privind viitorul uzinei.

Căutarea unui investitor

Audi poartă discuții cu un potențial investitor pentru preluarea fabricii. Până în prezent, compania a avut consultări cu 20 de posibili investitori din industria auto, însă fără succes concret.

Impactul scăderii vânzărilor

Întreaga industrie auto este afectată de vânzările slabe de vehicule electrice, iar Audi nu este singurul producător care își regândește strategia. Mercedes-Benz, de exemplu, ia în considerare ajustarea planurilor sale de producție. În Europa, regiunile cheie, inclusiv Germania, au redus sau eliminat subvențiile pentru vehicule electrice, accentuând presiunea asupra companiilor, deja afectate de competiția în creștere din partea producătorilor chinezi.

Viitorul fabricii din Bruxelles

Închiderea uzinei Audi din Bruxelles este doar una dintre opțiunile aflate în discuție în cadrul planului de restructurare al companiei, după cum a subliniat și Volkswagen. Viitorul acestei unități de producție rămâne incert, fiind dependent de succesul negocierilor în desfășurare și de eventualele decizii de investiții.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Florin Jianu
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Cargo GNL / sursa foto: Freepik.com / sharpiloandrey
Foto: Freepik.com
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Ilie Bolojan
CEC Bank
Foto: Pexels.com
Lingouri de cupru / Foto: DCBusiness

Bloomberg: Cuprul intră într-un deficit structural din 2026

Piața globală a cuprului se îndreaptă spre un deficit...

Ministerul Finanțelor
Ghișeu
Barajul Paltinu
Arcelor Mittal Tubular Products Iași
Inflație / Foto: Freepik

România continuă să fie ţara cu cea mai mare inflaţie din UE

România a fost şi în luna noiembrie ţara UE cu cea mai...

România se află pe locul doi la exportul de grâu moale
Bani
Document. Foto: Freepik.com
Discutii la Guvern
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
factura. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Muncitor în construcții / FOTO: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Industrie / Sursa: Freepik.com

pixel