Audi, marca premium a grupului Volkswagen AG, a anunțat marți că intenționează să înceteze producția de vehicule electrice la fabrica sa din Bruxelles la sfârșitul lunii februarie, informează DPA.
Planuri pentru angajați
Deși producția de vehicule electrice va fi oprită, compania a subliniat că nu sunt planificate concedieri până la finalul anului. Fabrica Audi de lângă Bruxelles, unde sunt angajați aproximativ 3.000 de oameni, a produs modelul Q8 e-tron din anul 2022, dar vânzările în scădere ale acestuia au contribuit la decizia companiei de a renunța la activitatea acestei uzine.
Motivele deciziei
Audi a analizat de mai mult timp posibilitatea închiderii fabricii și a purtat discuții cu comitetul de întreprindere și cu sindicatele, conform legislației belgiene. Compania invocă drept motive costurile ridicate de logistică, numărul redus de furnizori din apropiere și dificultățile legate de extinderea amplasamentului.
Criza Volkswagen
Pe lângă provocările Audi, grupul Volkswagen se confruntă la rândul său cu o criză profundă. Volkswagen a respins ideea de a aloca un nou model pentru producția de la Bruxelles, preferând să se concentreze pe alte soluții strategice. În plus, conducerea Audi a inițiat discuții cu Guvernul Belgiei pentru a explora opțiuni privind viitorul uzinei.
Căutarea unui investitor
Audi poartă discuții cu un potențial investitor pentru preluarea fabricii. Până în prezent, compania a avut consultări cu 20 de posibili investitori din industria auto, însă fără succes concret.
Impactul scăderii vânzărilor
Întreaga industrie auto este afectată de vânzările slabe de vehicule electrice, iar Audi nu este singurul producător care își regândește strategia. Mercedes-Benz, de exemplu, ia în considerare ajustarea planurilor sale de producție. În Europa, regiunile cheie, inclusiv Germania, au redus sau eliminat subvențiile pentru vehicule electrice, accentuând presiunea asupra companiilor, deja afectate de competiția în creștere din partea producătorilor chinezi.
Viitorul fabricii din Bruxelles
Închiderea uzinei Audi din Bruxelles este doar una dintre opțiunile aflate în discuție în cadrul planului de restructurare al companiei, după cum a subliniat și Volkswagen. Viitorul acestei unități de producție rămâne incert, fiind dependent de succesul negocierilor în desfășurare și de eventualele decizii de investiții.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...