Deadline-ul se apropie: mii de firme riscă amenzi uriașe pentru REGES-ONLINE
Trecerea de la vechiul sistem...
Constructorul român UMB finalizează montarea ultimelor elemente de siguranță pe secțiunea Focșani–Adjud a Autostrăzii Moldovei (A7), înainte de darea acesteia în trafic. Anunțul a fost făcut vineri de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, care a precizat că înainte de Crăciun vor fi deschiși circulației încă aproximativ 50 de kilometri de autostradă.
Șeful CNAIR a fost prezent pe șantierul A7 pentru o verificare finală a lucrărilor, subliniind că deschiderea circulației este iminentă și că toate condițiile de siguranță sunt pe punctul de a fi îndeplinite. Potrivit acestuia, constructorul UMB se află în faza finală a lucrărilor, fiind montate rosturile de dilatație și liselele de parapet, elemente esențiale pentru siguranța rutieră.
Cristian Pistol a transmis că mobilizarea pe șantier a fost una „exemplară până în ultimul moment”, iar obiectivul este ca tronsonul să fie deschis în cele mai bune condiții de trafic, fără compromisuri legate de calitatea lucrărilor sau de siguranța participanților la trafic.
Citește și: România poate primi fonduri UE record în 2026, pe fondul întârzierilor din Ungaria
Secțiunea Focșani–Adjud este una dintre cele mai așteptate bucăți ale Autostrăzii A7, având un rol strategic în conectarea regiunii Moldovei cu sudul țării. Odată cu deschiderea acestui tronson, anul 2025 se va încheia cu un total de 195 de kilometri de autostradă dați în folosință pe A7, din totalul de 319 kilometri ai proiectului, pe relația Ploiești–Pașcani.
Această evoluție marchează un pas semnificativ în implementarea celui mai amplu proiect rutier aflat în derulare în România, Autostrada Moldovei fiind considerată o infrastructură-cheie pentru reducerea decalajelor economice dintre regiuni.
UMB, principalul constructor implicat în realizarea mai multor tronsoane ale A7, și-a consolidat reputația de antreprenor cu capacitate ridicată de mobilizare și livrare rapidă a proiectelor. Finalizarea acestui tronson înainte de termenul-limită din calendarul de final de an confirmă, potrivit oficialilor CNAIR, că ritmul impus pe șantier a fost menținut constant, inclusiv în ultimele luni, când presiunea pentru deschiderea circulației a fost una ridicată.
Montarea ultimelor elemente de siguranță reprezintă ultima etapă tehnică înainte de recepția finală și deschiderea efectivă a traficului, urmând ca autoritățile să anunțe oficial data exactă a inaugurării.
Deschiderea celor 50 de kilometri dintre Focșani și Adjud are un impact direct asupra mobilității regionale, reducând semnificativ timpii de deplasare și crescând siguranța rutieră pe una dintre cele mai aglomerate axe de transport din estul României. În același timp, infrastructura modernă este văzută ca un catalizator pentru investiții și dezvoltare economică în județele traversate de A7.
„Moldova are acum autostradă reală și perspective economice concrete”, a transmis Cristian Pistol, subliniind că ritmul actual de implementare a proiectului schimbă fundamental statutul regiunii în ceea ce privește conectivitatea și atractivitatea economică.
Cu 195 de kilometri dați în circulație până la finalul lui 2025, Autostrada Moldovei se apropie de pragul de două treimi din traseul total Ploiești–Pașcani. Autoritățile mizează pe continuarea aceluiași ritm și în 2026, astfel încât întregul coridor să devină complet funcțional într-un orizont de timp cât mai scurt.
Pentru șoferi, deschiderea tronsonului Focșani–Adjud înseamnă nu doar un drum mai rapid, ci și o schimbare de paradigmă în ceea ce privește infrastructura rutieră din Moldova, o regiune care, timp de decenii, a fost lipsită de autostrăzi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Trecerea de la vechiul sistem...
Profesorul universitar Mircea...
Guvernul a decis soarta fibrei...
Tarifele reglementate...
Guvernul a pus în dezbatere un...
Diaspora continuă să rămână un...
UMB montează ultimele elemente...
Analistul economic Adrian...
Elena Cristian, analist DC...
Unul dintre sateliții de internet Starlink ai SpaceX a...
Spania rămâne pe primul loc, în timp ce familiile se...
Programul magazinelor LIDL de Crăciun şi Revelion.
România rămâne una dintre...
Viorica Dăncilă, fost...
Semnarea acordului comercial...
ANRE își schimbă regulile...
Compania aeriană low-cost Wizz...
Bogdan Hossu, liderul...
Mii de agricultori europeni au...
Noile reglementări pregătite de Comisia Europeană riscă...