Prima şedinţă a Guvernului Ciolacu 2. Ce a declarat premierul
Luni seara a avut loc prima...
Având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, ANPC recomandă clienţilor să trateze cu maximă atenţie toate ofertele promoţionale şi să verifice dacă anunţul de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent este efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).
De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei ("soldare/soldări/solduri", "lichidare", "promoţii" etc.), însoţită de data de debut şi de durata acesteia.
În cazul în care oferta este deja în derulare, clienţii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai "în limita stocului disponibil". La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul "3 la preţ de 2", cumpărătorii trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.
Citește și ANPC s-a autosesizat în legătură nereguli la o pompă a benzinăriei OMV
"Totodată, sfătuim consumatorii ca în momentul cumpărării să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)", spun reprezentanţii ANPC.
Pentru a evita orice situaţie neplăcută, ANPC sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Luni seara a avut loc prima...
Tanczos Barna, ministrul...
Vladimir Putin și premierul...
Mai multe țări s-au oferit să...
BRD a transmis o notificare...
Curs valutar BNR, 23 decembrie.
Comisia Europeană a transferat noi sume către ţările UE,...
Perioada de dinaintea...
Economia Marii Britanii stagnează în trimestrul trei,...
Anunţul zilei de la Cotroceni.
Moneda americană se menţine la...
Institutul Naţional de...
Liderul insulei răspunde la...
Kelemen Hunor a subliniat că UDMR își va asuma...
Preşedintele PNL, Ilie Bolojan,...
Grupaj de știri.
Această ajustare reflectă...
Coaliţia PSD - PNL - UDMR -...
Când ar putea fi adoptată o...
Poate fi un simplu joc de glezne, o încercare de...
WhatsApp continuă să-și îmbunătățească funcția de...
Preşedintele interimar al PNL,...
Ministrul Energiei a făcut bilanțului anului 2024, unul...
Decizia vine pe fondul unor controverse globale legate...
O tranzacție de peste 5...
Pe scurt, prețurile la carburanți au crescut.
Președintele ales a lansat un...