Avertisment ANPC: Atenție la prețuri în perioada de reduceri

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Consumatorii trebuie să fie atenți la detalii
Consumatorii trebuie să fie atenți la detalii
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se adreseze instituţiei pentru orice fel de nelămurire, potrivit unui comunicat. 

Având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, ANPC recomandă clienţilor să trateze cu maximă atenţie toate ofertele promoţionale şi să verifice dacă anunţul de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent este efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).

De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei ("soldare/soldări/solduri", "lichidare", "promoţii" etc.), însoţită de data de debut şi de durata acesteia.

În cazul în care oferta este deja în derulare, clienţii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai "în limita stocului disponibil". La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul "3 la preţ de 2", cumpărătorii trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Citește și ANPC s-a autosesizat în legătură nereguli la o pompă a benzinăriei OMV

"Totodată, sfătuim consumatorii ca în momentul cumpărării să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)", spun reprezentanţii ANPC.

Pentru a evita orice situaţie neplăcută, ANPC sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
foto: pexels.com
Unii bugetari riscă să piardă bani

Bugetarii, în alertă: restructurările bat la ușă

Ministerul Muncii a pus în deszbatere publică o...

Foto: Reuters
Executare silită / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Foto: AI Freepik.com
Modificarea PNRR
Fiecare poate verifica personal câți bani are acumulați
freepik.com
Inspecție fiscală / Foto: Freepik
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă

Programul Rabla 2025: când se relansează și ce buget are

MInistrul Mediului a anunțat când se reia programul...

Specialist IT / FOTO: Unsplash

Top câștigători și pierzători la BVB în ședința de marți

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis şedinţa de...

Bani. Foto: Freepik.com
Întâlnirea liderilor europeni împreună cu Volodimir Zelenski la Casa Albă cu Donald Trump
Elveția vrea să se alăture Marii Britanii în lupta împotriva kleptocraților
Grup de polițiști
asfaltare. Freepik.com
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Foto: Pexels.com
Indici bursieri
Vidraru. Foto: Freepik.com
Freepik.com
Freepik.com

pixel