Chirie de 200.000 de euro, atât plătește Ministerul Investițiilor
Adrian Câciu a făcut câteva...
Această declarație a guvernului chinez vine în ciuda faptului că principalul exportator auto al țării, Chery Auto, a declarat că taxele europene nu vor încurca planurile sale de expansiune pe acest continent, relatează Reuters.
Specialiștii din industrie spun că atât Europa, cât și China, au motive pentru a dori să ajungă la un acord în lunile următoare pentru a evita adăugarea de noi costuri, estimate la miliarde de dolari, pentru producătorii chinezi de automobile electrice.
China a declarat că va lua "toate măsurile necesare" pentru a-și proteja interesele după ce Comisia Europeană a anunțat miercuri că va impune taxe suplimentare de până la 38,1% pentru mașinile electrice chinezești importate începând cu luna iulie.
"Îndemnăm UE să asculte cu atenție vocile obiective și raționale din toate mediile sociale, să își corecteze imediat practicile greșite, să înceteze politizarea problemelor economice și comerciale și să gestioneze în mod corespunzător fricțiunile economice și comerciale prin dialog și consultări", a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului chinez de Externe, Lin Jian, în cadrul unei conferințe de presă obișnuite.
Charlie Zhang, vicepreședinte al Chery Auto și președinte al diviziei sale europene, a declarat că firma intenționează să înceapă producția de vehicule electrice până la sfârșitul anului la fabrica sa recent achiziționată în Spania, prima unitate de producție a companiei în Europa.
El a spus că acel amplasament va ajuta la compensarea impactului tarifelor. Rivalii BYD și Great Wall Motor caută, de asemenea, să înființeze fabrici de producție și asamblare în regiune, cu scopul de a atenua gaura financiară cauzată de taxele mari la import, crescând concurența cu ribalii lor europeni și pentru a compensa vânzările mai lente din China.
Beijingul a respins acuzațiile lansate de UE și SUA potrivit cărora supracapacitatea producției de vehicule electrice a amenințat producătorii auto de peste hotare prin exporturile subvenționate de guvernul chinez. Chinezii susțin că taxele vor încetini adoptarea vehiculelor electrice, vor pune în pericol obiectivele privind schimbările climatice și vor crește costurile pentru consumatori.
Bruxelles-ul a declarat că va combate subvențiile chinezești cu taxe de la 17,4% pentru BYD, la 38,1% pentru SAIC, pe lângă taxa standard de 10% pentru autovehicule. Acest lucru duce cea mai mare rată totală la aproape 50%.
Printre cei mai mari adversari ai companiilor chineze în Europa se numără BMW, Volkswagen, Stellantis și Mercedes Benz.
Totuși, producătorii auto germani, în special, sunt foarte dependenți de vânzările din China și se tem de represaliile Beijingului. De asemenea, firmele auto europene își importă propriile vehicule fabricate în China.
Drept urmare, acțiunile unora dintre cei mai mari producători auto europeni au scăzut joi pentru a doua zi, din cauza temerilor legate de represaliile chinezești. Volvo Car a avut cea mai mare cădere, de peste 7%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Adrian Câciu a făcut câteva...
Profesorul Mircea Coșea trage...
România face pași importanți...
Ministerul Energiei va aloca...
Ministerul Finanțelor a pus în...
Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...
Europa își propune să-și reducă...
Agenția de Plăți și Intervenție...
Industria navală face pași importanți către un viitor...
TikTok riscă să fie suspendată...
Săptămâna viitoare angajații au...
Grupaj de ştiri. Click pe...
FMI a publicat vineri un nou...
BRD anunţă lucrări de...
Chișinăul reafirmă deschiderea...
Trump mută ceremonia de...
Anul trecut a fost unul mai...
O rachetă Starship a SpaceX s-a...
Un termen limită pentru...
Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...
Mai mulți livratori ai...
Analistul economic Adrian...
Președintele rus Vladimir Putin...
Piețele financiare mizează că...
Înalta Curte de Casaţie şi...
Un decret regal vechi din...