Black Friday. Unde putem reclama falsele reduceri

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Reducerile false trebuie reclamate
Reducerile false trebuie reclamate
Pe data de 11 noiembrie are loc o nouă sesiune a reducerilor de Black Friday în România.

Nu de puține ori s-a întâmplat ca unii comercianți să mintă cu ofertele de Black Friday. Unele magazine aveau chiar o strategie în acest sens. Ca să nu bată la ochi că de fapt nu fac nicio reducere, urcau prețurile cu câteva zile după care le coborau la loc și afirmau că au fpcut reduceri de Black Friday, ceea ce , evident, era o minciună.

Însă OG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață prevede că: “Orice anunț de reducere de prețuri ce nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu prețul de referință este considerat o formă de publicitate înșelătoare și este sancționat conform reglementărilor legale în vigoare”.

Prețul de referință reprezintă, potrivit aceluiași act normativ, cel mai scăzut preț al respectivului magazin în ultimele 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Altfel spus, dacă produsul scos la reduceri de Black Friday (sau orice alt eveniment anunțat ca fiind cu/ de reduceri) are un preț mai mare decât cel mai mic preț din ultima lună, practica magazinului respectiv este menită să îi păcălească pe consumatori și poate fi reclamată la ANPC.

Reclamația la ANPC poate fi transmisă în scris sau în format electronic, folosind un formular de sesizare online.

Atenție! Reclamațiile sau sesizările depuse la ANPC trebuie făcute în nume personal, cele care sunt transmise în mod anonim sau în care nu sunt trecute datele de identificare ale persoanei care reclamă “nu se iau în considerare și se clasează”, conform OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de solutionare a petițiilor, atenționează Avocatnet.

De asemenea, pentru a putea fi rezolvată, reclamația trebuie să fie însoțită de documente care să probeze practica înșelătoare, cum ar fi anunțuri, reclame, fotografii cu prețurile respectivului produs și o evoluție a acestora în ultima lună.

Tot ANPC este instituția care aplică și amenzile, dacă descoperă că magazinul reclamat nu respectă prevederile legale privind reducerile de prețuri.

Citește și:

Black Friday 2022. Românii, sceptici cu privire la corectitudinea ofertelor

Potrivit unui studiu, majoritatea consumatorilor din Europa consideră că brandurile trişează de "Black Friday" şi "Cyber Monday".

Opt din zece români se aşteaptă să găsească produse reduse cu cel puţin 30%, de "Black Friday" sau "Cyber Monday", iar la nivel european majoritatea consumatorilor consideră că brandurile trişează cu ocazia celor două evenimente din an cu cele mai importante discounturi, arată un studiu realizat de Revolut şi Dynata.

Potrivit cercetării, publicată luni, în Europa există un scepticism faţă de corectitudinea ofertelor şi promoţiilor din timpul acestor evenimente comerciale. Astfel, majoritatea respondenţilor din Europa consideră că brandurile trişează de "Black Friday" şi "Cyber Monday" (64%), în timp ce 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte înşelătoare.

În acest context, românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privinţa corectitudinii ofertelor, iar aproape două treimi (63%) dintre respondenţi sunt de părere că brandurile trişează de "Black Friday" şi se declară în favoarea verificării ofertelor. Totodată, 21% spun că această tactică este "parte a jocului" şi nu se arată deranjaţi de aceasta. În schimb, 16% dintre cei chestionaţi recunosc faptul că nu au întâlnit niciodată oferte înşelătoare de "Black Friday".

În topul scepticilor, românii sunt urmaţi de lituanieni (80% dintre aceştia spun că au întâlnit oferte îndoielnice sau au fost păcăliţi) şi francezi (65%).

La polul opus se află germanii - 61% dintre respondenţi spun că practicile incorecte sunt rare de "Black Friday" şi "Cyber Monday". Cu toate acestea, după intrarea în vigoare a Directivei Europene Omnibus, este de aşteptat ca aceste situaţii să fie tot mai puţine. Citește mai miult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Donald Trump
Contabil
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Nvidia / FOTO: Freepik
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Foto: Pexels.com
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...

Amgen / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Amgen investește 200 milioane $ în India, ”farmacia lumii”

Producătorul american de medicamente deschide un centru...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Alibaba
Bună dimineața!

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...


pixel