Blocaj pe șantierul feroviar Brașov-Sighișoara! Salariile neplătite de trei luni stopează forarea

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Șantier feroviar
Șantier feroviar
Lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare din România sunt blocate de o grevă spontană a muncitorilor, care acuză întârzieri salariale repetate. Proiectul, cofinanțat din fonduri europene, riscă noi întârzieri.

Salarii întârziate, lucrări oprite

Tensiuni pe șantierul magistralei feroviare Brașov-Sighișoara, unde zeci de muncitori au oprit lucrul după ce nu și-au mai primit salariile de trei luni, notează TVRInfo. Protestul are loc pe șantierul tunelurilor din zona localităților Racoș și Ormeniș, în județul Brașov, acolo unde se execută cele mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din România.

Compania grecească responsabilă de execuția tunelurilor a confirmat dificultățile și a transmis, într-un comunicat, că problemele au fost cauzate de „sincope în fluxul de încasări pe componenta de ajustări de prețuri”. Potrivit firmei, situația este în curs de remediere și ar urma să fie rezolvată până la sfârșitul lunii mai.

Tuneluri de 7 kilometri, parte din Coridorul Rin-Dunăre

Lucrările la primele două tuneluri, fiecare cu o lungime de 7 kilometri, au început în martie 2024, în apropiere de Racoș. Acestea vor deveni cele mai lungi tuneluri feroviare construite vreodată în România. Alte două galerii sunt forate în paralel, iar una dintre ele a ajuns deja la 3 kilometri dintr-un total de 24 kilometri proiectați pentru toate cele patru tuneluri.

Tunelurile fac parte din proiectul de modernizare a liniei Brașov–Simeria, inclusă în Coridorul european Rin–Dunăre. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană și este derulat printr-un contract semnat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA cu un consorțiu internațional format din trei firme.

Proiectul riscă noi întârzieri

Lucrările avansează lent, iar greva riscă să accentueze și mai mult întârzierile. Deja, ritmul scăzut al forajelor a fost pus pe seama nemulțumirilor salariale acumulate în ultimele luni. Termenul de finalizare a celor patru tuneluri este stabilit pentru luna octombrie 2025, însă actualele blocaje pun sub semnul întrebării respectarea calendarului.

Potrivit constructorului, „toate părțile implicate sunt dedicate ca operațiunile pe acest șantier să se desfășoare conform programului de lucru”. Rămâne de văzut dacă muncitorii își vor relua activitatea în lipsa unui calendar clar de plată a restanțelor salariale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
UE. Freepik.com
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM
Freepik.com
Ilie Bolojan
Casă de schimb valutar
Freepik.com
Analize / FOTO: Freepik
Donald Trump
Bani

ROBOR urcă din nou! Ce înseamnă pentru creditele în lei

Ratele ROBOR urcă ușor, lichiditatea se stabilizează,...

Elon Musk și Donald Trump
Freepik.com
Freepik.com
Tractor / Foto: Freepik
Documente / FOTO: Freepik
România, bombardată cu știri false chiar și după alegeri
Nicușor Dan
Varșovia / Foto: Unsplash

Polonia. Boom-ul economic ascunde nemulțumiri

Deși Polonia afișează una dintre cele mai dinamice...

Toate construcțiile majore au nevoie de mașinării eficiente

Niciodată nu a fost mai simplu pentru un antreprenor...

Funcționar al temutei instituții denumite Imigrare și Control Vamal (ICE)
Teren agricol / Foto: Freepik
Familie cu copii
Inundații cumplite

Cod roșu de inundații! Viituri periculoase în 10 județe

Cod roșu de inundații pe mai multe râuri din centrul și...

Vremea va fi în continuare instabilă
Freepik.com
Tanczos Barna

pixel