Boris Johnson pune în cârca companiilor rezolvarea crizei Brexit

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Boris Johnson
Boris Johnson
Premierul britanic Boris Johnson a cerut marţi mediului de afaceri din ţara sa să se adapteze realităţii post-Brexit şi mai degrabă să depună eforturi pentru a atrage forţă de muncă pe plan naţional în loc să depindă de imigranţi, chiar dacă aceasta va implica pe termen scurt perturbări în activitatea de aprovizionare, relatează agenţia EFE.

În pofida crizei de aprovizionare cu combustibili din cauza numărului insuficient de şoferi de camion şi lipsei de lucrători în sectorul de procesare a cărnii sau în HoReCa, Johnson a susţinut că nu există o criză în sine a forţei de muncă şi nici una de aprovizionare, ci o ''presiune'' generată de relansarea economiei după restricţiile din pandemie.

De asemenea, Marea Britanie se află după Brexit ''într-un punct de inflexiune'' în care lasă în urmă un sistem prin care depindea de ''forţa de muncă ieftină şi slab calificată'' străină, pentru a evolua către o economie cu salarii şi calificări înalte, a explicat premierul britanic într-o declaraţie acordată postului BBC în timpul congresului anual al Partidului Conservator.

El le-a sugerat astfel transportatorilor să rezolve problema deficitului de şoferi de camion crescând salariile, pentru a face acest sector mai atractiv, nu căutând forţă de muncă ieftină din străinătate.

Londra, în ciocnire frontală cu Bruxelles. Mărul discordiei, Irlanda de Nord

Johnson a precizat că s-au primit numai 127 de solicitări de eliberare a unor vize temporare pentru şoferi de camion, deşi guvernul său a acceptat să acorde 5.000 de astfel de vize pentru şoferi străini care să se angajeze pe un astfel de post în Marea Britanie, situaţie care în opinia sa reflectă o problemă de ofertă globală pentru această categorie profesională.

Însă un reprezentant al acestui sector consideră că numărul redus al acestor solicitări este ca urmare a faptului că vizele aprobate de guvernul britanic sunt doar pe termen scurt, fiind valabile numai până în luna martie, ceea ce le face să fie puţin atractive.

În acest timp, cotidianul conservator Daily Telegraph scrie că în opinia guvernului de la Londra actuală criză a aprovizionării şi forţei de muncă nu este rezultatul unei proaste gestiuni a statului, ci a faptului că multe companii ''dependente de forţa de muncă ieftină'' străină nu s-au pregătit pentru consecinţele ieşirii Marii Britanii din UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com

pixel