Ungaria devine capul de pod al Chinei în Uniunea Europeană
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Fabrică BYD / Foto: BYD
Fabrică BYD / Foto: BYD
Chinezii BYD Co. intenționează să construiască prima sa fabrică de automobile din Europa în Ungaria.

Uzina din orașul Szeged, situat în sudul țării, va produce vehicule electrice și hibride plug-in pentru piața europeană și va crea mii de locuri de muncă, a declarat vineri BYD. Investiția vine la câteva luni după ce Bruxelles-ul a anunțat o anchetă privind subvențiile de stat acordate producătorilor chinezi de vehicule electrice și ar putea ajuta BYD să se eschiveze de la eventualele tarife de import rezultate.

Decizia BYD pune capăt unui an de rivalitate între țările europene, inclusiv Germania și Franța, care speră să câștige investițiile și locurile de muncă care vin odată cu o uzină auto. Mișcarea ridică perspectiva unui alt concurent formidabil pentru producătorii auto naționali din Europa, în special pentru Volkswagen, Stellantis și Renault, care nu au reușit până acum să înlăture Tesla Inc. de pe poziția sa dominantă în producția de VE.

Mișcarea este "primul pas spre o intrare serioasă în competiție și stabilește un calendar de doi-trei ani", au declarat analiștii Bernstein conduși de Daniel Roeska într-o notă. "BYD își intensifică expansiunea peste hotare în timp ce cota sa de piață internă cunoaște un vârf".

Uzina va avea probabil o capacitate de aproximativ 200.000 de mașini anual, au spus analiștii, BYD indicând o creștere treptată.

Privind spre est

Orban a orientat Ungaria spre est de ani de zile, construind legături politice și de afaceri cu Rusia, China și țările din Asia Centrală. Premierul, care a purtat discuții cu președintele rus Vladimir Putin și cu cel chinez Xi Jinping la Beijing în octombrie, a confruntat aliații Ungariei din Uniunea Europeană și NATO în legătură cu războiul din Ucraina și a ignorat protestele locale privind poluarea cauzată de noile fabrici de baterii.

Decizia BYD se va adăuga la rolul Ungariei ca principal centru european pentru industria vehiculelor electrice, unde facilitățile de producție ajută producătorii auto germani, în principal, inclusiv Mercedes-Benz, marca Audi a VW și, cel mai recent, BMW, să facă tranziția de la era motoarelor cu combustie. Concurența regională este acerbă, industria auto fiind, de asemenea, la baza economiilor colegilor din Europa de Est, Slovacia și Republica Cehă.

Subvenții guvernamentale

În ultimii cinci ani, Ungaria a primit aproximativ 20 de miliarde de euro (22 de miliarde de dolari) în investiții legate de vehiculele electrice, inclusiv o fabrică de baterii în valoare de 7,3 miliarde de euro, pe care compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. din China construiește în orașul Debrecen, în estul țării. BYD produce deja autobuze electrice în orașul Komarom din Ungaria.

Ungaria va oferi subvenții pentru uzina BYD, deși va publica suma doar după ce va primi aprobarea Comisiei Europene, a declarat ministrul de externe Peter Szijjarto.

"Aceasta va fi una dintre cele mai mari investiții din istoria economică a Ungariei", a declarat Szijjarto.

Branduri chinezești precum BYD, SAIC Motor și Nio s-au extins în Europa pentru a deveni mai puțin dependente de piața lor de origine, unde oferta excedentară și războiul prețurilor declanșat de Tesla în ultimul an cântăresc asupra profiturilor.

În timp ce cota de piață a producătorilor chinezi în Europa este încă scăzută, dominația țării în producția de vehicule plug-in a pus țara în poziția de a contesta Japonia pentru poziția de lider mondial în ceea ce privește exporturile de automobile. BYD se extinde în Europa în parte pentru că acolo poate practica prețuri mai mari. Crossoverul său compact Dolphin începe de la 35.990 de euro în Germania, mai mult decât dublul prețului cerut în China.

În octombrie, UE a lansat o investigație antisubvenție privind vehiculele electrice chinezești, susținând că sprijinul acordat de stat a contribuit la menținerea prețurilor la un nivel scăzut în mod artificial. Acest lucru ar putea duce la măsuri compensatorii, cum ar fi creșterea tarifelor la importuri.

BYD, împreună cu SAIC, cu sediul la Shanghai, și Zhejiang Geely Holding Group Co. au intrat în atenția anchetei UE. Beijingul a criticat în repetate rânduri această măsură, calificând-o drept o încălcare a normelor Organizației Mondiale a Comerțului. Europa este cea mai mare regiune de export de vehicule electrice pentru China, primind peste 600.000 de vehicule până în luna noiembrie a acestui an.

Într-un decret publicat joi târziu, Orban a alocat 46,3 miliarde de forinți (133 milioane de dolari) de la buget pentru finanțarea de la buget a modernizării infrastructurii rutiere, feroviare, electrice, de gaze și de apă din jurul unui parc industrial din Szeged.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel