BYD vrea să cucerească piaţa din Europa, după o investiţie de un miliard de dolari în Turcia

Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
BYD / sursa foto: Flicker.com / Dave Pinter
BYD / sursa foto: Flicker.com / Dave Pinter
BYD, cel mai mare producător mondial de vehicule electrice (EV), a încheiat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia pentru a investi în această ţară, informează Bloomberg şi agenţia de presă Anadolu.

Decizia marchează extinderea prezenţei companiei chineze în Europa. Proiectul prevede construirea unei fabrici în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, alături de un centru de mobilitate şi de cercetare şi dezvoltare (R&D), investiţia totală ridicându-se la un miliard de dolari. Se preconizează că producţia va începe la sfârşitul anului 2026, creând 5.000 de locuri de muncă directe în Turcia.

Fabrica va îmbunătăţi "eficienţa logistică" a BYD, facilitând accesul companiei pe piaţa europeană, conform unui comunicat al producătorului auto chinez. Noua uzină va oferi BYD un acces mai facil pe piaţa Uniunii Europene, datorită acordului de uniune vamală cu Turcia. Acest aspect este deosebit de important, având în vedere că Uniunea Europeană a crescut tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele de 10% existente pentru vehiculele BYD, săptămâna trecută UE a introdus tarife vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

De asemenea, uzina BYD din Turcia va deservi şi piaţa locală, o ţară cu aproape 90 de milioane de locuitori, unde anul trecut automobilele electrice au reprezentat 7,5% din totalul vânzărilor de autoturisme.

Acordul a fost semnat luni, într-o ceremonie la care au participat preşedintele Recep Tayyip Erdogan, ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir, şi preşedintele şi directorul general al BYD, Wang Chuanfu. Erdogan s-a întâlnit, de asemenea, cu reprezentanţii BYD la Istanbul.

În acelaşi timp, Turcia a anunţat impunerea de tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule chineze, în încercarea de a stimula investiţiile şi de a proteja cota de piaţă a producătorilor locali.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Alexandru Nazare
Lan de grâu / FOTO: Unsplash

România, cel mai mare exportator de grâu moale din UE

Exporturile de grâu moale ale Uniunii Europene de la...

Chatgpt. Freepik.com

ChatGPT se transformă în browser şi ar putea schimba totul

OpenAI pregătește lansarea unui browser AI care...

Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă
Donald Trump
Contabil / Foto: Freepik
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Freepik.com
Avion Boeing / FOTO: Unsplash
Foto: NVIDIA
Freepik.com

Dispută europeană pe seama Cubului Rubik

Producătorul Cubului Rubik, înfrânt în instanță: UE...

Freepik.com
Eximbank
Alexandru Nazare la condilul ECOFIN
Cursul valutar al zilei
Codul fiscal se modifică / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TVA
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare
ROBOR a început să scadă
Reciclarea sticlelor de plastic / Foto: Freepik
Cupru / Foto: Freepik

Piața metalelor, în șoc! Trump impune 50% tarif pe cupru

Prețul cuprului a înregistrat marți cea mai mare...

Caniculă
Se schimbă impozitul pe profit / Foto: Freepik
EximBank a intrat in top 10 in functie de active in sistemul bancar romanesc

Premierul Bolojan a cerut înlocuirea directorului EximBank

Premierul Ilie Bolojan a anunţat, marţi seara, că a...


pixel