BYD vrea să cucerească piaţa din Europa, după o investiţie de un miliard de dolari în Turcia

Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
BYD / sursa foto: Flicker.com / Dave Pinter
BYD / sursa foto: Flicker.com / Dave Pinter
BYD, cel mai mare producător mondial de vehicule electrice (EV), a încheiat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia pentru a investi în această ţară, informează Bloomberg şi agenţia de presă Anadolu.

Decizia marchează extinderea prezenţei companiei chineze în Europa. Proiectul prevede construirea unei fabrici în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, alături de un centru de mobilitate şi de cercetare şi dezvoltare (R&D), investiţia totală ridicându-se la un miliard de dolari. Se preconizează că producţia va începe la sfârşitul anului 2026, creând 5.000 de locuri de muncă directe în Turcia.

Fabrica va îmbunătăţi "eficienţa logistică" a BYD, facilitând accesul companiei pe piaţa europeană, conform unui comunicat al producătorului auto chinez. Noua uzină va oferi BYD un acces mai facil pe piaţa Uniunii Europene, datorită acordului de uniune vamală cu Turcia. Acest aspect este deosebit de important, având în vedere că Uniunea Europeană a crescut tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele de 10% existente pentru vehiculele BYD, săptămâna trecută UE a introdus tarife vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

De asemenea, uzina BYD din Turcia va deservi şi piaţa locală, o ţară cu aproape 90 de milioane de locuitori, unde anul trecut automobilele electrice au reprezentat 7,5% din totalul vânzărilor de autoturisme.

Acordul a fost semnat luni, într-o ceremonie la care au participat preşedintele Recep Tayyip Erdogan, ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir, şi preşedintele şi directorul general al BYD, Wang Chuanfu. Erdogan s-a întâlnit, de asemenea, cu reprezentanţii BYD la Istanbul.

În acelaşi timp, Turcia a anunţat impunerea de tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule chineze, în încercarea de a stimula investiţiile şi de a proteja cota de piaţă a producătorilor locali.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com

pixel