BYD vrea să cucerească piaţa din Europa, după o investiţie de un miliard de dolari în Turcia

Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
BYD / sursa foto: Flicker.com / Dave Pinter
BYD / sursa foto: Flicker.com / Dave Pinter
BYD, cel mai mare producător mondial de vehicule electrice (EV), a încheiat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia pentru a investi în această ţară, informează Bloomberg şi agenţia de presă Anadolu.

Decizia marchează extinderea prezenţei companiei chineze în Europa. Proiectul prevede construirea unei fabrici în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, alături de un centru de mobilitate şi de cercetare şi dezvoltare (R&D), investiţia totală ridicându-se la un miliard de dolari. Se preconizează că producţia va începe la sfârşitul anului 2026, creând 5.000 de locuri de muncă directe în Turcia.

Fabrica va îmbunătăţi "eficienţa logistică" a BYD, facilitând accesul companiei pe piaţa europeană, conform unui comunicat al producătorului auto chinez. Noua uzină va oferi BYD un acces mai facil pe piaţa Uniunii Europene, datorită acordului de uniune vamală cu Turcia. Acest aspect este deosebit de important, având în vedere că Uniunea Europeană a crescut tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele de 10% existente pentru vehiculele BYD, săptămâna trecută UE a introdus tarife vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

De asemenea, uzina BYD din Turcia va deservi şi piaţa locală, o ţară cu aproape 90 de milioane de locuitori, unde anul trecut automobilele electrice au reprezentat 7,5% din totalul vânzărilor de autoturisme.

Acordul a fost semnat luni, într-o ceremonie la care au participat preşedintele Recep Tayyip Erdogan, ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir, şi preşedintele şi directorul general al BYD, Wang Chuanfu. Erdogan s-a întâlnit, de asemenea, cu reprezentanţii BYD la Istanbul.

În acelaşi timp, Turcia a anunţat impunerea de tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule chineze, în încercarea de a stimula investiţiile şi de a proteja cota de piaţă a producătorilor locali.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel