Când calea ferată are probleme, statul alocă zeci de miliarde de euro

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Trenurile au restricții de viteză
Trenurile au restricții de viteză
Guvernul de la Berlin vrea să injecteze în următorul deceniu aproximativ 50 de miliarde de euro pentru modernizarea reţelei naţionale de căi ferate, relatează în numărul său de duminică publicaţia Bild. 

Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn este sub presiune din partea călătorilor pentru a-şi îmbunătăţi serviciile şi a reduce întârzierile trenurilor. De asemenea, compania se confruntă cu probleme financiare, datoria sa ajungând la 20 de miliarde de euro iar deficitul de finanţare ar urma să atingă cinci de miliarde de euro până în 2023.

Publicaţia germană Bild a anunţat că Deutsche Bahn are un deficit de 1,2 miliarde de euro pe an în costurile legate de menţinerea reţelei de căi ferate iar Ministerul de Finanţe vrea să majoreze fondurile de mentenanţă la 4,6 miliarde de euro începând din 2020, de la 3,5 miliarde de euro în prezent.

Nivel compensații

Suma ar urma să crească la 5,6 miliarde de euro pe an în perioada 2025 - 2029, a anunţat publicaţia germană citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a declarat că nu poate comenta în acest moment informaţia deoarece negocierile cu Executivul german sunt în derulare.

Citește și Germania se confruntă cu o criză a sticlelor

Profit net al companiei a scăzut cu o treime anul trecut, la 540 de milioane de euro. Luna trecută, un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a confirmat că nivelul compensaţiilor plătite clienţilor pentru întârzierea trenurilor de către principalii operatori feroviari din Germania a urcat la aproape 20 de milioane de euro (22,6 milioane de dolari), între anii 2017 şi 2018.

Întârzieri

Fiecare al patrulea tren pe distanţe lungi a întârziat în 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce în ce mai mulţi pasageri au profitat de legislaţia care le permite să ceară compensaţii pentru întârzieri. Nivelul compensaţiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro în 2017 la 53,6 milioane de euro, în 2018. Nivelul mediu al plăţilor, în 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decât în 2017. 

Pasagerii pot solicita compensaţii echivalentul a 25% din costul biletului de tren dacă întârzierea depăşeşte o oră, iar în cazul în care depăşeşte două ore, pot primi jumătate din costul biletului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik

pixel