Când calea ferată are probleme, statul alocă zeci de miliarde de euro

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Trenurile au restricții de viteză
Trenurile au restricții de viteză
Guvernul de la Berlin vrea să injecteze în următorul deceniu aproximativ 50 de miliarde de euro pentru modernizarea reţelei naţionale de căi ferate, relatează în numărul său de duminică publicaţia Bild. 

Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn este sub presiune din partea călătorilor pentru a-şi îmbunătăţi serviciile şi a reduce întârzierile trenurilor. De asemenea, compania se confruntă cu probleme financiare, datoria sa ajungând la 20 de miliarde de euro iar deficitul de finanţare ar urma să atingă cinci de miliarde de euro până în 2023.

Publicaţia germană Bild a anunţat că Deutsche Bahn are un deficit de 1,2 miliarde de euro pe an în costurile legate de menţinerea reţelei de căi ferate iar Ministerul de Finanţe vrea să majoreze fondurile de mentenanţă la 4,6 miliarde de euro începând din 2020, de la 3,5 miliarde de euro în prezent.

Nivel compensații

Suma ar urma să crească la 5,6 miliarde de euro pe an în perioada 2025 - 2029, a anunţat publicaţia germană citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a declarat că nu poate comenta în acest moment informaţia deoarece negocierile cu Executivul german sunt în derulare.

Citește și Germania se confruntă cu o criză a sticlelor

Profit net al companiei a scăzut cu o treime anul trecut, la 540 de milioane de euro. Luna trecută, un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a confirmat că nivelul compensaţiilor plătite clienţilor pentru întârzierea trenurilor de către principalii operatori feroviari din Germania a urcat la aproape 20 de milioane de euro (22,6 milioane de dolari), între anii 2017 şi 2018.

Întârzieri

Fiecare al patrulea tren pe distanţe lungi a întârziat în 2018, ceea ce a costat compania sume importante, deoarece din ce în ce mai mulţi pasageri au profitat de legislaţia care le permite să ceară compensaţii pentru întârzieri. Nivelul compensaţiilor a urcat de la 34,6 milioane de euro în 2017 la 53,6 milioane de euro, în 2018. Nivelul mediu al plăţilor, în 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decât în 2017. 

Pasagerii pot solicita compensaţii echivalentul a 25% din costul biletului de tren dacă întârzierea depăşeşte o oră, iar în cazul în care depăşeşte două ore, pot primi jumătate din costul biletului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
RCA
Contabilitate / Foto: Freepik
Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Freepik.com
Petrol / FOTO: Freepik
Oameni pe strada / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com

pixel