Datoria publică a României a depășit 52% din PIB. De ce nu se aplică Legea responsabilității fiscal-bugetare
BMW, Daimler şi Volkswagen ar fi conspirat în legătură cu două sisteme de reducere a emisiilor de oxid de azot de la maşinile cu motoare diesel, precum şi a unor pulberi sedimentabile nocive emise de autovehiculele cu motoare pe benzină. Ca rezultat, "consumatorii europeni nu au putut achiziţiona maşini cu cea mai bună tehnologie disponibilă", a afirmat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Cei trei producători auto urmează să trimită Comisiei Europene răspunsurile lor legate de rezultatele investigaţiei. Companiile care încalcă reglementările UE pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor globală de afaceri. Reprezentanţii Volkswagen au anunţat vineri că vor verifica acuzaţiile CE şi vor răspunde după ce va fi evaluată întreaga documentaţie. Investigaţia este limitată la cooperarea pe probleme tehnice între BMW, Daimler, Volkswagen, Audi şi Porsche, susţine VW.
Citește și: ”Cruciada anti-diesel”, denunțată de șefa CDU
Conform presei germane, documentele procurorilor din Braunschweig şi Munchen arată că producătorii auto au colaborat în domeniul emisiilor motoarelor diesel şi s-au avertizat reciproc să nu le arate autorităţilor detaliile referitoare la activităţile lor. Chiar Daimler a prezentat aceste informaţii Comisiei Europene, în 2014, urmat de Volkswagen doi ani mai târziu.
În septembrie, Comisia Europeană a demarat oficial o investigaţie pentru a stabili dacă BMW, Daimler şi Volkswagen au avut o înţelegere secretă pentru a evita concurenţa în dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor. Executivul comunitar a anunţat că a primit informaţii potrivit cărora reprezentanţi ai "cercului celor cinci": BMW, Daimler şi Volkswagen - alături de subsidiarele sale Audi şi Porsche - s-au întâlnit pentru a discuta despre tehnologiile verzi menite să limiteze emisiile poluante ale maşinilor.
Investigaţia analizează dacă producătorii auto au fost de acord să nu concureze unii cu alţii în dezvoltarea şi introducerea tehnologiei de restricţionare a poluării provenite de la autovehiculele cu motoare pe benzină şi diesel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Elon Musk a închis divizia care...
Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...
În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...
Vitezele 6G au atins 100 Gbps...
Din motive politice sau...
Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...
Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...
Principalii giganți mondiali ai...
Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...
Opt ziare americane au depus o...
Instituțiile emitente au...
Presa de stat chineză a anunțat că primul portavion de...
Iată că acest fenomen,...
Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...
Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...
Grupaj de ştiri.
În şedinţa de marţi, 30...
Legea cu privire la realizarea...
Bursa de Valori București a...
Guvernul a adoptat, marţi, un...
Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...