Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Panica, neliniștea și nemulțumirea nu sunt întâmplătoare și nici hazardate. Pajura este probabil cel mai liniștit cartier din București. Arareori sunt scandaluri și chiar și acelea sunt provocate de cei veniți din afara micii comunității.
Cartierul a găzduit inițial oameni care lucrai la Combinatul Poligrafic sau Casa Scânteii iar o altă parte din cei care au populat Pajura erau din rândurile Ministerului Apărării Naționale. Încet dar sigur, populația a îmbătrânit iar tinerii s-au mutat prin alte părți așa că majoritatea celor care încă locuiesc aici sunt pensionari care trăiesc aici de o viață și sunt obișnuiți cu liniștea specifică.
Acum, pe tăcute, fără nicio avertizare, Pajura s-a trezit că va trebui să facă față unui șantier de proporții. Lucrarea s-a anunțat abrupt prin desființarea fără avertisment a unei mari parcări, împrejmuirea unui spațiu larg și foarte aproape de blocurile de locuințe iar cei care ”amenajează șantierul” au început să sfâșie arbori care altfel ar fi putut să fie strămutați în alte locuri.
Defrișarea s-a făcut haotic și cu sălbăticie, unii copaci fiind pur și simplu sfâșiați fără nicio noimă!
În imagine este unul dintre arborii care ar fi putut fi replantat așa cum se întâmplă în unele țări civilizate dar cineva a preferat să trateze cireșul în acest fel.
Pe lângă distrugerea unei arii pline cu vegetație păjurenii mai au parte de un inconvenient. Cei care aveau locuri de parcare plătite la Primărie s-au trezit că nu mai pot beneficia de ele pentru că spațiul a fost indisponibilizat din cauza șantierului.
DCBusiness a trimis o solicitare către Primăria Sectorului 1 pentru a afla care ar fi soluțiile pentru aceste probleme.
Teren defrișat care va fi cale de acces pentru utilaje grele
Primăria Sectorului 1 spune că:
”S.C. Metrorex S.A, prin ASOCIEREA ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET AȘ – MAKAYOL INȘAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.Ș - SUCURSALA BUCUREȘTI M6 METROU, a îndepărtat vegetația dendrologică care împiedică execuția lucrărilor avizate, conform autorizației de construire. Pentru lucrările efectuate, S.C. Metrorex S.A. a obținut de la Direcția de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului București avize de defrișare și transplantare pentru arborii de pe traseul lucrării. Menționăm faptul că nu toți arborii pot fi transplantați”.
De acord că nu toți arborii nu pot fi transplantați mai ales după ce sunt vandalizați precum cireșul sus-menționat.
Primăria mai spune în documentul trimis redacției că: ”Lucrările de plantare în compensare și de transplantare se vor realiza în zonele deficitare în vegetație, de pe raza Sectorului 1, în baza Protocoalelor de plantare în compensare semnate cu instituția noastră”.
Distanța dintre bloc și viitorul șantier este de maximul trei metri
Problema parcărilor
Primăria Sectorului 1 spune că: ”Totodată, în temeiul art.2, alin (3) și art.9 din Legea nr.255/2010 - privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică necesară realizării unor obiective de interes național, terenul pe care este organizat șantierul pentru construirea stației de Metrou Pajura, parte integrantă a proiectului Magistrala 6 de Metrou București Lot 1.1, aflat în aliniamentul căii ferate din proximitatea adreselor din strada Băiculești de la numerele 7, 9 și 11, precum și pe amplasamentul fostelor parcaje de reședință Băiculești 7-9, Băiculești 11 sc.B, Băiculești 11-13 (locurile de la nr 42 la nr.52), a fost preluat în proprietate de S.C Metrorex S.A”.
Din nou, comunicarea a fost extrem de deficitară. Nimeni nu a fost anunțat despre această preluare a terenului.
În răspunsul trimis DCBusiness, primăria mai precizează că: ”Administrația Domeniului Public Sector 1, pentru a veni în sprijinul comunității locale, se află în proces de identificare de spații/terenuri ce pot fi transformate în noi locuri de parcare. Amenajarea unor noi spații pentru parcări de reședință se va putea face doar după obținerea avizului favorabil din partea Comisiei Tehnice de Circulație – Direcția Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București”.
Un pic cam târziu, am spune noi, toate acestea ar fi trebuit să se întâmple înainte de a începe șantierul iar locatarii care au plătit pentru locurile de parcare să nu fie lăsați de izbeliște.
Așadar, locuitorii micului cartier Pajura, la terminarea acestor lucrări va avea DOUĂ stații de metrou, una la Jiului, în capătul de la Bucureștii Noi iar o a doua, la o aruncătură de băț, în celălalt capăt al cartierului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...